Училище за Борис. Дете със СОП и една надежда за Надежда

Хората са уплашени от диагнози, които не познават, твърди майката
11 юни 2018 09:30, Петя Славова
31

Синът на Надежда - Борис е със специални образователни потребности (СОП), и оказва се, училищата не го искат. Тя описва перипетиите си във Facebook, където одисеята й предизвиква вълна от гняв и съпричастност.

Надежда подала документи за приема на Борис в няколко училища. Училището, където се класира е 32 СУ, откъдето по-късно получава отказ, защото "не е удачно".

В студиото на Bulgaria ON AIR Надежда Данабашева потвърди, че реакцията на обществото и институциите е била бурна след публикуването на поста й в социалните мрежи.

Още по темата

"Все още чакаме класирането от училищата, в които кандидатствахме. Различни директори и психолози ни увериха, че можем да запишем Борис при тях", обнадеждена е тя.

"Не смятам че допуснах грешка - исках да говоря по темата, в момента в София има 2000 деца със специални образователни потребности. Не всички са се сблъсквали с такова отношение, в системата има и добри специалисти, но под моя пост във Facebook, от който започна всичко, се разбра, че има десетки родители с проблеми", каза Данабашева в "България сутрин".

Междувременно, директорът на столичното 64 ОУ - г-жа Иванова покани майката на Борис за диалог, като каза: "Виждала съм тези родители и безизходицата им. Когато ги приемат в училище те се разплакват от облекчение. Борис трябва да има равен шанс със всички останали. Наскоро говорих с децата защо не приемат различните, те ми отговориха "защото не ги разбираме".

Училищният психолог, г-жа Стефанова, допълни, че децата с аутизъм не пречат на останалите повече от другите.

"Има моменти в които са по-експанзивни, но в нашето училище има добри специалисти - логопед и ресурсен учител, които могат да се справят", каза тя.

Надежда Данабашева е на мнение, че хората са уплашени от диагнози, които не познават.

"Децата са много различни - има широк спектър от състояния. Страхът от това, че детето има проблем и диагноза, без среща с него е недопустим, защото така не се дава равен шанс на всички. Аутизмът не е нито страшен, нито заразен", сподели майката.

Надежда благодари на всички, които са се свързали с нея и изрази увереност, че ще намерят училище, като заяви, че 32-ро СУ имат най-малко деца със СОП от всички останали в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
34
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблема е че този бидон се е сетил да създаде дете на 40 и нормално то се е родило с увреждания, а сега сме й виновни всички. Не може заради едно дете, цял клас и обучаващите ги учители да се мъчат, натоварват и страдат. След като някой се държи неадекватно, има проблемно поведение, не възприема материала е редно да се обучава в специализирано училище, а това какво мисли майка му е без значение.
9
9
 
21
 
! Отговори
БПФ преди 5 години
зависи от много неща - диагнозата и степента на увреждане основно. Има деца със само физически увреждания, които могат спокойно да учат с другите, но тоя случай... щом става дума за аутизъм, с инвалидност над 90%, значи това дете е абсолютно неспособно да се контролира, камо ли да усвоява учебния материал. И да го приемат, то ще е на самостоятелна подготовка и пак нищо няма да научи, защото учителите не са квалифицирани... но накрая ще вземе същата диплома, както нормалните здраво учещи деца.
8
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
границите на природата не могат да се преодолеят с педагогика, колкото и желанието да е огромно
7
7
 
24
 
! Отговори
СТАРА УЧИТЕЛКА преди 5 години
ЕДИН УЧЕБЕН ЧАС Е 35 МИН. В КЛАС СА 25 -30 ДЕЦА,АКО ИМА СЪС СОП ЗА КОГО КОЛКО ВРЕМЕ МОЖЕ ДА СЕ ОТДЕЛИ.
6
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колкото се интегрират ***, толкова и СОП-децата. Те не с виновни, миличките! И за тяхно добро е да бъдат обгрижвани по специален начин! да не дава Господ никому!!!!
5
20
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
имахме дете със СОП в класа в България. Целия клас стана СОП, а ние си изнесохме децата като разумни хора. Съжелявам госпожата, но такива деца само пречат на останалите и удрят еддна спирачка на целия клас. Личен опит. Не става. Няма интеграция, сори.
4
13
 
19
 
! Отговори
Ха, ха... преди 5 години
Закриването на училищата за "вундеркинди", където те бяха обгрижвани от специалисти обучени за работа точно с такива индивиди, доведе до там, че покрай тях в ежедневното си "общуване" и другите ученици придобиват техните "специални потребности"...!!! :::)))Така че не се чудете, че в "територията" 'сичкото мат'риал лудна...!!!Ха, ха, ха... :::)))Дааа...!!!
3
11
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От статията става ясно, че само в София има 2000 такива деца. Бройката не е ли достатъчна за откриване на специализирано училище? В обикновено училище и такова дете, и останалите ще се измъчват. Кому е нужно това? В специализирано училище ще се работи с него според възможностите от подготвени за целта педагози.
2
17
 
32
 
! Отговори
стойчо преди 5 години
Детето не е виновно, но тая дебела, нагла безцеремонна ***, която си мисли,че учителите трябва да и слугуват е и лъжец. Лично познавам и детето и свинята и трябва да ви кажа,че освен аутизъм то има и психически проблем и сред здрави деца ще е голяма пречка.А тая угоена свинка да спре да ходи по телевизиите и да се види на какво прилича и да вземе мерки.
1
20
 
33
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 5 години
За аутистите - специални училища.В обикновеното нищо няма да научи, а само ще пречи.Видяхме го, как щъка безсмислено насам-натам.Така ще е и в училище.Училището не е приют, а место за учене.