В училище: От 3 клас – програмиране

Вълчев: Засилваме математически и природни компетентности
11 юни 2018 13:30, Анисия Иванова
29
В училище: От 3 клас – програмиране
Снимка: архив Reuters

През следващите 10 години на пазара на труда ще са нужни кадри с техническо, математическо и природно образование. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев на конференцията "Образование и труд - локални проблеми, глобални решения".

Той обясни, че преди години ролята и престижа на професионалните гимназии е спаднал, но днес отново тяхната роля за квалифицираните кадри ще е първостепенна.

"Днес пазарът на труда ни казва, че кадрите с техническо образование имат по-високо заплащане от тези с висше, а тази разлика ще се увеличава с годините", каза още образователният министър.

В тази посока министерството стартира програма за IT кариера за гимназисти. Още от 3-и клас пък ще се въведе компютърно програмиране.

"Обмисляме с работодателите да започнем програма за посещения на предприятия, за да се ориентират кариерно учениците", каза още образователният министър.

"Целенасочено ще стимулираме развитието на науката, технологиите, инженерството и математиката в гимназиите", каза още Вълче.

"След 40-50 г. учителите няма да бъдат заменени от роботи, а ще имаме и учители на роботите, ако имаме мотивирани учители ще развиваме по-качествено образование", каза още Вълчев, цитиран от "24 часа".

Той е категоричен, че трябва да се инвестира в образованието, защото ефектите са в дългосрочен план. Припомни, че с механизма и усилията на държавата са върнати над 20 хил. деца в клас.

"Много е трудно да прогнозираме в дългосрочен период образованието, но актуализираме 2000 учебни програми. Въведено бе дуално образование, за да отговорим на нуждите на пазара, а и коригираме нормативната уредба за изчистване на някои от пречките пред въвеждането му в професионалните гимназии", каза още Вълчев.

Според него няма как да имаме пълноценни граждани без математически и природни компетентности, но те трябва да са свързани с предриемачески, креативни и дигитални умения.

Бъдещето неравенство ще е между дигитални ползватели и дигитални създатели, каза още Вълчев. А образованието трябва да подготви такива кадри. Хуманитарните професии според него ще останат, защото роботите не могат да заменят човека в грижите.

Рецептата е да свържем дигиталното с креативното и човешкото, дори и аналоговото, каза още Вълчев. Той обясни, че дори след 20 г. няма да има излишък на технически кадри и компютърни специалисти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 1 - Какво означава, да ги оставим ? Да си видял, че са оковани във вериги ? Да ги тормозим ? Просото искаме, да научат нещо полезно и да са готови за живота, с умения, който могат да им носят парички.
5
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"върнати над 20 хил. деца в клас." А, колко останаха от тях в клас след края на годината?
4
2
 
3
 
! Отговори
Страхил преди 5 години
Връща се старата система от комунизма, която всъщност съществуваше, допреди 2 години. БЕЛ, математика, информатика и чужди езици, да са предмети от първа категория за сметка на останалите. С други думи учителя по математика, за да изработи седмичната си надница да има 15 часа, а учителя по история 30 часа.
3
2
 
17
 
! Отговори
Милена Русева преди 5 години
А кой ще го преподава това програмиране в началния курс? Да ме извинят началните учителки, но повечето нямат нужните компетентности.
2
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво по дяволите означава "природно образование"Училищната система е крайно неадекватна в подготовката на професионални кадри. Ако ще се преподава нещо полезно, то трябва се промени тертипа на преподаване.
1
1
 
26
 
! Отговори
zeus преди 5 години
Нормално, от 3ти клас програмиране, от 6ти вече се пише код за заплата и осигуровки, че как се прави стаж да пенсия :) Абе мaлoyмници, оставете децата да бъдат деца поне до 4-5 клас!