В училище: От 3 клас – програмиране

Вълчев: Засилваме математически и природни компетентности
11 юни 2018 13:30, Анисия Иванова
29
В училище: От 3 клас – програмиране
Снимка: архив Reuters

През следващите 10 години на пазара на труда ще са нужни кадри с техническо, математическо и природно образование. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев на конференцията "Образование и труд - локални проблеми, глобални решения".

Той обясни, че преди години ролята и престижа на професионалните гимназии е спаднал, но днес отново тяхната роля за квалифицираните кадри ще е първостепенна.

"Днес пазарът на труда ни казва, че кадрите с техническо образование имат по-високо заплащане от тези с висше, а тази разлика ще се увеличава с годините", каза още образователният министър.

В тази посока министерството стартира програма за IT кариера за гимназисти. Още от 3-и клас пък ще се въведе компютърно програмиране.

"Обмисляме с работодателите да започнем програма за посещения на предприятия, за да се ориентират кариерно учениците", каза още образователният министър.

"Целенасочено ще стимулираме развитието на науката, технологиите, инженерството и математиката в гимназиите", каза още Вълче.

"След 40-50 г. учителите няма да бъдат заменени от роботи, а ще имаме и учители на роботите, ако имаме мотивирани учители ще развиваме по-качествено образование", каза още Вълчев, цитиран от "24 часа".

Той е категоричен, че трябва да се инвестира в образованието, защото ефектите са в дългосрочен план. Припомни, че с механизма и усилията на държавата са върнати над 20 хил. деца в клас.

"Много е трудно да прогнозираме в дългосрочен период образованието, но актуализираме 2000 учебни програми. Въведено бе дуално образование, за да отговорим на нуждите на пазара, а и коригираме нормативната уредба за изчистване на някои от пречките пред въвеждането му в професионалните гимназии", каза още Вълчев.

Според него няма как да имаме пълноценни граждани без математически и природни компетентности, но те трябва да са свързани с предриемачески, креативни и дигитални умения.

Бъдещето неравенство ще е между дигитални ползватели и дигитални създатели, каза още Вълчев. А образованието трябва да подготви такива кадри. Хуманитарните професии според него ще останат, защото роботите не могат да заменят човека в грижите.

Рецептата е да свържем дигиталното с креативното и човешкото, дори и аналоговото, каза още Вълчев. Той обясни, че дори след 20 г. няма да има излишък на технически кадри и компютърни специалисти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искам да видя как Айше с интелект на блатен шаран ще напише програма. А после в къщи ще демонстрира новите си умения пред мама и тати, които са и братовчеди.
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Г-н министъра нещо не е в час. На ЕС и Англия им трябват берачи на ягоди, аспержи и сезонни селскостопански работници. Какво програмиране, какво мислене.
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Интересно ми е кой ще им преподава. Имах състуденти, които така и не можаха да разберат какво значи рекурсия.По-добре да направят повече профилирани паралелки. Спортните училища да приемат от 1 клас, художествените - след 4, а математически, технически и др. - след 4 клас.
23
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Медицина и физика също са природни и математичеки и после ще им е по-лесно.
22
1
 
3
 
! Отговори
Щерю преди 5 години
От кукото в яслата - селфи и интернет сърфиране...
21
1
 
8
 
! Отговори
П.Петров преди 5 години
Аз започнах от 3-ти клас да уча програмиране, а не бях виждал компютър. В 4-ти клас в училище пристигнаха Правец 82 и знаех повече за компютрите и програмирането от учителката.Проблемът е, че съвременните езици за програмиране и ОС са далеч по-сложни от BASIC и ДОС, а липсват квалифицирани учители. Отделно не всеки е способен на специфичния начин на мислене, нужен за програмиране.
20
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Важното е да развива мисълта, а не само зубренето. Програмирането е хубава дисциплина, която развива ума, подобно на математиката. 8-10 години е перфектната възраст, за по-базовите елементи на програмирането. Така може, да превърнем младия мозък в логичен, който е разумен, не защото сме му казали, а защото е изпитал нуждата, да е такъв.Помнете - Разум над чувства. Това е много важно правило, за спокоен и щастлив живот. Чувствата, винаги са там, но е важно, да не им се отдаваме.
19
1
 
5
 
! Отговори
:) преди 5 години
До АзЗначи няма от какво да се притесняваш. За теб работа като аграр винаги ще има. Мани ги тия зубъри.
18
4
 
6
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Какво ти програмиране бе. На тази държава и трябват хора да работят на полето, а не лентяи учени недоучени
17
0
 
12
 
! Отговори
да бе преди 5 години
Имам усещането, че всеки новоназначен министЕр решава, че образованието започва едва ли не с него и се започва с поредните реформи (за мен вече "***" дума).А като резултат от всички тия рИформи, образованието ни става все по-зле.Но това е така и в много други сфери ... за съжаление!
16
2
 
5
 
! Отговори
annybody преди 5 години
До Анонимен 2Поредният "мозъчен хирург" е превел science - наука, по стар просташки тертип; "естествени науки" е не по-малко тъпо, защото обект на социалното съзнание е или наука (физика, химия, биология, математиката е не наука, а инструментариум за измеренията в науката), или социална измишльотина, или интердисциплинарна система от прагматични условно обособени норми.Хайде първо да научим български, после наука и два чужди езика, едва след това програмиране и гъзиране, а?
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще са нужни, ама не на нашия, а на чуждия пазар. Тук са необходими куци, кьорави и сакати гласоподаватели.
14
0
 
22
 
! Отговори
прескочи кобила преди 5 години
Да разбираме че в масовите училища учениците са с над средното IQ, щото такова е необходимо за изучаване на програмиране/кодиране итн.Но най-вече такова IQ е необходимо за да си министър в някое министерство.
13
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
и всичкото братя си га ни - до 3-ти клас с 2 езика, програмиране.......шофьорски книжки..................и не можещи да четат и пишат б-ски.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като съм виждал по-модерните учебници по химия и биология (едни тънинки от по 100 страници), не мисля, че ще посигнат кой знае какво.
11
2
 
27
 
! Отговори
(-_-) преди 5 години
Все си мисля, че ще е хубаво първо да усвоят българския, а после и малко математика и чак след това да се учат да програмират.. Чудно също какви специалисти ще учат тия деца..? Абе тия в това министерство въобще имат ли някакъв умствен багаж!?
10
2
 
1
 
! Отговори
sperko преди 5 години
До АнонименЩе си го изкарват хляба, не се притеснявай. Не говоря за традиционни български занаяти, само да уточня.
9
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А от 4. клас интегрално смятане. Иначе 90 процента от децата в 3. клас не могат да смятат, да четат и пишат, защото програмата е претрупана е няма никакво време за затвърждаване на наученото! Само чобани останахте и в това министерство!
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До sperkoИ как ще си изкарва хляба със занаяти ? Мой познат е бръснар на 75 г., синът му може да го наследи, но днес кой ходи на бръснар ? Ако си майстор на кабагайди, да речем как ще си изкарваш хляба ? В България на година се търсят 5 - 10 кабагайди, за разни фолклорни ансамбли. Още толкова да се продадат на туристи. За един майстор ще има работа, ама за 1000 ?
7
2
 
16
 
! Отговори
sperko преди 5 години
Всяка млада душица в България си мисли, че спасението е в програмирането и комютрите. Преди време е било. Сега вече нещата са други. Мисля, че е по-добре децата да изучават занаяти.