Вълчев постави крайна цел: Всяко дете – на училище

"Отпадане на ученици от системата е обществена загуба"
18 юли 2018 21:20, Анисия Иванова
16
Вълчев постави крайна цел: Всяко дете – на училище
Архив: Булфото

Преждевременното отпадане на деца и ученици от училищната система е една от най-големите обществени загуби, които можем да претърпим, каза министърът на образованието Красимир Вълчев след заседание за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици.

На Координационното звено присъстваха всички областни структури на Агенцията за социално подпомагане, на МВР и на Министерството на образованието.

Още по темата

По думите на министъра увеличава се броят на децата от семейства без отношение към образованието, които не осигуряват присъствието им в училище.

Противодействието на това може да стане само с координирана работа на институциите, изтъкна министърът и заяви, че крайната цел е всяко дете да бъде обхванато от образователната система. Ако днес не положим тези усилия, след 20 години ще трябва да полагаме два пъти повече, каза още Вълчев.

Той напомни, че са били идентифицирани 200 000 деца, които не са регистрирани в системата на образованието, като близо 70 процента от тях са в чужбина. От общата бройка 24 000 са записани допълнително в образователната система, а 2000 от тях са отпаднали от системата.

Близо 10 000 деца са открити, но въпреки усилията не са били записани да учат. Има и около 17 - 18 000 деца, за които няма никаква информация, включително и за това дали са заминали в чужбина и това са деца предимно в големите градове. Проблем има при записването в училище, свързан с трудовата мобилност на родителите - най-вече в държавите от ЕС.

Зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева напомни, че ще има обмен на информация между държавите от ЕС за движението на децата, които следват родителите си при трудовата миграция. На първо време са водени разговори с Германия за осъществяването на пилотен проект.

С подкрепата на гранична полиция ще се работи да се установи кои деца трайно живеят в чужбина и дали посещават училища в други държави. Ще се определи и колко са децата, които са в постоянно движение - по три месеца живеят в една или друга европейска страна, докато родителите им имат работа, и практически не са обхванати от нито една образователна система, след което към тях ще бъдат предприети конкретни политика.

Министърът на образованието посочи, че разчита в най-голяма степен на учителите, на социалните работници, на полицаите, на служителите в общините и на служителите в регионалните управления.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.