Дайте на учениците таблети, вземете им телефоните!

Забраната да бъде в договор между училището и семейството
14
Дайте на учениците таблети, вземете им телефоните!
Снимка: Булфото, архив

От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" поискаха законови промени, за да се въведат правила, с които да се забрани на учениците да използват мобилни телефони в час.

Още по темата

От синдиката цитират чл. 172 от закона за предучилищното и училищното образование, който гласи: "Учениците да не използват мобилните си телефони по време на учебните часове".

"Разбира се, няма никакъв механизъм, който би могъл да гарантира прилагането на този текст", посочиха в позиция от профсъюза.  

Така че според синдикалистите изходите от тази ситуация са два: "Да продължим да се давим в океана от формални текстове и да си мечтаем, че не сме стигнали дъното на упадъка на българското образование или да използваме отдавна откритата "топла" вода и създадем действащи правила".

Предложението на синдикат "Образование" е за промяна в закона, като се вмени задължение за подписване на договор между образователната институция и семейството, който да включва и изрична забрана за притежание и ползване на мобилен телефон в учебен час.

Като пример се посочва Франция, която наскоро забрани използването на смартфони в училище.

Според синдиката тя е "поредната страна, която е прозряла, че само препоръките на директора и учителя не вършат работа и трябва да се намеси негово величество закона".

"На практика във френските училища се подписва договор между семейството и училището и вече част от този договор е изключване на мобилния телефон в училище. Който ученик не спазва правилото за изключения телефон /респективно и другите правила/ се предупреждава и следва "изключване" за 3 дни. Родителите нямат опция и практика за несъгласие или намеса в училищните политики. Френските родители и по-голямата част от младежите приемат за нормално спазването на правилата, респективно и това за телефона, защото толерират формирането на гражданските умения да се случва в училище", пише в позицията на синдиката.

Във връзка с политиката за дигитализация, МОН по-бързо трябва да осигури дигитални устройства на образователните институции за работа в час като таблети, монитори, интерактивни дъски и др., които да привлекат интереса на децата и учениците, настояват още оттам.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
КТ "Подкрепа" НЯМА ЛИ С КАКВО ДА СЕ ЗАНИМАВА? УЧИЛИЩАТА СА ФРАШКАНИ С ВРЪЗКАРИ, ДИРЕКТОРИТЕ СА БЕЗ МАНДАТ, ....
11
0
 
1
 
! Отговори
65 преди 5 години
Ползването на телефона в час е като да си говориш по телеф. докато шефа ти говори.Смея да твърдя,че 90%от учениците над 12 години имат по -скъпи телефони от възрастните.Иначе обучението било скъпо.Да не говорим за коментарите ,че ,,учителите на нищо не учат децата в часЕ,няма как да стане.
10
1
 
10
 
! Отговори
ПроСоТо преди 5 години
и каква е разликата м/у таблета и телефона,освен РАЗМЕРА?..каквото може едния,може го и другия.-."Отговорните фактори" или не виждат проблема,или им изнася да го задълбочават.А той е:-Съвременните "технологии" ЛИШАВАТ хората,и в частност подрастващите,от ИСТИНСКОТО,човешко общуване."Битуването в социума" се е опростачило или до "чатене" с клавишите,или,ако има визуален контакт м/у "общуващите",до шамарене,бой,скубане и..в по-лошите случаи-като при оня,"петнадесетгодишния"..
9
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По системата за оценка на образованието PISA България е на 45 то място, малко пред Тринидад и Тобаго. Един от тревожните резултати: 38% от българските ученици на 15г не отговарят на необходимото ниво на функционална грамотност в областта на науките, което означава, че те не са в състояние да разберат материала, графиките или да постигнат напредък в тези теми.Дори по-лошо, 41,5% от девети клас са функционално неграмотни в четене и 42% са имали същия проблем в областта на математиката.
8
9
 
2
 
! Отговори
2134 преди 5 години
Западния свят стремглаво се превръща в шериат. Еднакви униформи, забрани за това, забрани за онова. Освен, че нареждат на децата да "изглеждат" идентично, вбъдеще ще ги лишат и от собствено мнение понеже не се вписва в еди си кои норми.
7
0
 
7
 
! Отговори
Да им дадат... преди 5 години
..таблети, защото, според образователните бабички, с телефон могат да висят по цял ден във фейса , а с таблет - не....Смях!
6
0
 
17
 
! Отговори
Глупости преди 5 години
Абе *** необразовани . на децата им трябват учбник тетрадка и химила и молив. Това е всичко. Електроните устройства само и единствно пречат. децта на тези дето ви ги пробутват тези *** пращат децата си в училища без такива устройства .ЗАЩО ли ?
5
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Таблети и интерактивни дъски? Колко струват в сравнение с книгите и учебниците? Упсс, те май не могат вече да четат. Ами и по един шезлонг не може ли?
4
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Просто родителския и учителския материали са лоши. Не са виновни телефони и таблети. И чалгаджииските материали са зле. И рапарите са *** и дроги до един. Абе кофти работа. Мизерия. Дано забегнат по чужбина и там да си се устроят моите. Тук само шведдии и мутрафонкьовци ще да останат след назе.
3
1
 
24
 
! Отговори
Алекс преди 5 години
Колко пък да е трудно да се забранят телефоните. Тук, където живеем, в друга точка на ЕС, телефони в училището не се внасят. Точка. Ако си носиш телефона, след втория опит, ще си седиш вкъщи и ще си търсиш друго училище, а либералните ти родители ще ти берат грижата. Толко па да е трудно в тая нашата извънредно различна от всички други България.
2
1
 
11
 
! Отговори
По финландски преди 5 години
Дайте им знания, които ще им служат в живота, Ангажирайте вниманието им! Това поредната поръчка ли е ( към опетатор)? Нека са по-итерактивни, но таблетите кой ще ги плаща?
1
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някакви *** дето не знаят кво искат ще пишат закони. Сега телефони или смартфони ще забраняват, с какво таблетите са по-различни от смартфоните също не става ясно. Нещо чули от някъде, но не разбрали. Също така в ролята си на какви искат каквото и да е било също не е ясно.