Красимир Вълчев: Държавата да върне учениците в час!

14 000 деца не са открити, а 10 000 са били намерени, но...
Обновена: 30 авг 2018 16:23 | 30 авг 2018 16:00,
82
Красимир Вълчев: Държавата да върне учениците в час!
Снимка: БТА

Проблемът с отпадането на деца и ученици от образователната ни система, трябва да бъде решен от държавата, каза министърът на образованието Красимир Вълчев на работна среща на началниците на Регионалните управления на образованието, която се състоя в Камчия днес.

"Миналата година отчетохме 24 000 деца, които бяха включени допълнително в образователната система - подчерта Вълчев. - Усилията за включването на тези деца в образователната система са ежедневни. Отделно от тях са констатирани 8000, които са заминали в чужбина", посочи той.

Образователният министър уточни, че за връщането на децата в образователната система се разчита основно на педагогическия персонал, особено на тези специалисти, които са училища и детски гради с концентрация на деца от уязвими групи, за които били отпуснати допълнително 25 милиона лева.

Според думите му много училища са назначили допълнително образователни медиатори, които работят със семействата на отпадналите деца, но това не означавало, че са обхванати всички деца. По думите му тези усилия трябва да бъдат перманентни по време на цялата учебна година.

Красимир Вълчев каза още, че 14 000 деца не са били намерени, за да бъдат върнати в системата, а други 10 000 са били открити, но въпреки положените усилия, не са успели да се върнат в училище, но работата с тях продължава. Той подчерта, че най-голямото отпадане от системата е след завършване на основно образование.

"Следващите десетилетия ще имаме повсеместен недостиг на пазара на труда, във всички сфери и системи - заяви министърът относно недостигът на учители в училищата у нас. - Тези, които ще влизат на пазара на труда, ще са две трети от излизащите. Все още имаме резерв на пазара на труда - има учители, излезли по-рано от пазара на труда, и сега се връщат, но основната мярка е увеличението на възнагражденията", каза той.

Основният недостиг на преподаватели е особено остър в някои дисциплини - физика, математика, информационни технологии, ресурсни учители, каза министърът. Министерството има пълна инфорамция колко учители се пенсионират или предстои да навлязат в пенсионна възраст, но от друга страна има информация и за учащите във висши училища в специалност с придобиване на педагогическа правоспособност.

В сравнение с миналата учебна година се запазва продължителността на ваканциите, каза още министърът. Разликата е за седми клас, които ще учат с две седмици повече и съответно изпитите след 7-ми клас ще са през юни, но цялата кампания по кандидатстване и класиране няма да е по-дълга.

В момента близо 100 образователни институции се ремонтират изцяло по ОП "Региони в растеж" и програмата за развитие на селските райони, съобщи още министърът. Общо в над 900 училища протичат ремонтни дейности.

По думите на министъра в малко над 50 училища в страната ремонтните дейности няма да са приключили до началото на учебната година, но навсякъде ще бъде създадена организация за стартирането на учебната година. Според него с наближаването на първия учебен ден този брой на училища ще намалее и вероятно ще е около 30-40, предава БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
20
 
! Отговори
Неа преди 5 години
24 хил. от които нищо не става ....
13
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 9Така или иначе ги пращат да "работят" така, че най-добре да не получават помощи и без това не са внесли една стотинка в социалната система, а само я източват не плащат ток,вода и т.н.
12
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И да ги включите в образователната система, тези деца няма да ви решат недостига на кадри. Ще завършат и ще емигрират. ЗАПЛАТИТЕ! Заплащането на труда е ниско. Частниците не правят нищо, за да привлекат кадри. Напротив! Отблъскват кадрите. Предстои закриване на още училища, децата намаляват, паралелките са непълни или слети. В провинцията в градовете ще останат 1-2 гимназии 1-12 клас и 1-2 техникума. Всичко друго ще спусне кепенците.
11
0
 
19
 
! Отговори
лош пример! преди 5 години
До zeusИ децата емигрираха навън при родителите си!
10
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Разбитата образователна система е само едно от следствията на прехвалената демокрация!!
9
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До zeusСпират ги и ги наказват за една година без детски добавки. Най-често отговарят че детето ако отиде да "работи" ще изкара 40-50 лв. парите за един ден и не ги бъркат детските.
8
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Глупости. Тези данни са само за статистиката. Погледнете в училищата и ще видите реалността, която е много по различна без розовите очила на МОН. Децата са намерени и се връщат за 1-2 дни само за да се отчете успех. След това отново го няма. А какво ще каже министъра за ранната бременост на 12-13 год., които след това няма как да върнеш в училище освен ако не отвори и яслена група
7
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като искате да решите проблема -всичките боядисани в пансиони, да се прибират само в събота и неделя а за издръжката им да се използват помощите, които родителите им иначе изпиват.
6
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Етническият състав на България се променя в лоша посока.............материалът става все по - лош!!!
5
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Държавата..................дали има още някакви останки от държавност???!!!Съмнявам се...........по - скоро прогнозите са песимистични!!!
4
1
 
32
 
! Отговори
zeus преди 5 години
Спрете им детските и родителите ще ви молят да ги вземете в даскало ;)
3
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Коя е държавта бе Вълчев? Милиционерите ли да ходят по маалите и да събират шведчетата оттам и да ги вкарват с ритници по училищата?
2
0
 
18
 
! Отговори
anonimen преди 5 години
kak da xodqt na u4ili6te kato si gledat decata
1
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът с отпадането на деца и ученици от образователната ни система, трябва да бъде решен от държаватаДържавата не решава проблеми тя ги създава или задълбочава.