Благополучието на учениците – най-ниско в... елитните школа!?

Изследване: Едва 4% от децата имат висок успех и се чувстват добре
13 сеп 2018 17:00, Анисия Иванова
15
Благополучието на учениците – най-ниско в... елитните школа!?
Архив: Булфото

Едва 4% от децата имат висок успех и се чувстват добре. 38% от седмокласниците имат ниско до средно благополучие, сочи проучване, направено в 100 училища от цялата страна.

Национално представително проучване "Благополучието на учениците в седми клас" е дело на Центъра за приобщаващо образование. В него се представя и индекс на успешното училище, който определя какво искат децата, за да се чувстват добре като ученици.

"Благополучието е това не как децата се чувстват в училище в момента, а един по-комплексен поглед върху това как те се чувстват – имат ли доверие в учителите, имат ли добри взаимоотношения със съучениците си, чувстват ли, че допринасят в училище, чувстват ли се ценни, имат ли някаква гордост, чувство за успех в живота, какви емоции повече изпитват – отрицателни или положителни", обясни пред БНР Ива Бонева – изпълнителен директор на Центъра.

Много изследвания през последните години доказват, че, когато децата се чувстват благополучни в детска възраст, това е предпоставка за техния успех като възрастни – да се чувстват щастливи и успешни, допълни тя.

По думите й седем основни проблема подчертават децата, за да не се чувстват благополучни.

"Когато учениците нямат усещане за общност, когато атмосферата е силно конкурентна и затова в най-елитните училища благополучието на децата е най-ниско. Учениците имат усещанията, че учителите фаворизират едни ученици за сметка на други. Социалните различия не остават извън света на училището. Учениците не се чувстват значими за училището. Те забелязват, че има разминаване между публичния външен имидж на училището и този, видян отвътре. В света на тези училища има една единствена йерархия на постиженията и това е йерархията по успех", обобщи Бонева.

Децата посочват като най-важен фактор да се чувстват добре - отношението на учителите към тях


15
Още от Страната
23 първолаци в община Трън, 20 – от ромски произход
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Завърших ЕГ “Пловдив“ и в нашия клас тези проблеми ги нямаше, беше задружно. Но количеството материал за безсмислено наизустяване след 8-ми клас стана невъзможно, непоносимо. Преписваше се организирано и масово. Децата, които дотогава четяха, престанаха. Появиха се успокоителните, алкохолът, наркотиците, чалготеките. Едно дете се самоуби, други опитаха - заради невъзможността за справяне с количеството, пълната безпомощност. Освен по любимите предмети не знаехме нищо, нищичко.
14
1
 
6
 
! Отговори
Продължението преди 1 седмица
и ни посочи вратата на стаята, в която това момче живеело с майка си. В момента, в който ние отворихме тази врата, какво виждаме? Нашият съученик, с разтворен чадър в ръка скача от гардероба! После ни обясни, че някой му бил казал, че ако се скача отвисоко, разтворен чадър може отчасти да изпълни ролята на парашут. За да пробва съвета, той се качил на скрина, който беше до гардероба, поставил върху него столче и така се покатерил отгоре върху гардероба.
Е, представи си колко сме учили!
13
1
 
4
 
! Отговори
Ели, да ти разкажа преди 1 седмица
как аз помагах на един изоставащ.
В определения ми час, пред дома на това момче се засякохме с момиче от нашия клас, което се беше объркало и мислеше, че то трябва да се занимава с проблемния ни съученик в същия час. Решихме да влезем заедно. Оказа се, че това е голям апартамент на Софжилфонд, в който са настанени три семейства под наем - хубав, голям апартамент от "буржоазните", с доста високи помещения. Отвори ни възрастна жена, от друго живеещо там семейство и ни посочи вратата на стаята,
12
1
 
6
 
! Отговори
До Ели - продълж. преди 1 седмица
Изоставащият не напредва, а подготовката на четиримата, които му помагат, се затормозява.
Когато отиде някой в дома му, най-напред се кикотят, настаняват се, уж започват да учат, но този, когото го мързи, се разсейва, скучно му е това, което другият говори - обикновено му чете урока на глас. Прилежният не успява да вникне добре в материала и у дома трябва да го учи още веднъж, но вече е уморен и си е изгубил времето. Несериозният не е запомнил нищо. След малко идва другият и историята се повтаря
11
1
 
8
 
! Отговори
До Ели -Не знам как преди 1 седмица
е във Финландия. Може да са намерили правилен подход.
Но тук през соца, в осн.у-ще се правеше една тотална дивотия. Някой има слаби оценки, защото го мързи. Класната възлага на четирима съученика, които са с висок успех и да се занимават с него по един час на ден. Ако училището е преди обяд, в 13.30 ч. един от съучениците отива на крак в дома на изоставащия и учи заедно с него по един предмет за следващия ден, в 14.30 ч. идва друг, за да учат по друг предмет и т.н . Резултат - плачевен и за тях,
10
4
 
4
 
! Отговори
Ели преди 1 седмица
Много зависи от учителя.
Няма да забравя в 6 клас, имахме невероятна учителка по немски.
Всички заобичахме немският.
Иначе, в момента пример за обучение ми е Финландия.
Там няма частни училища и уроци, когато някое дете има проблем с предмет, самите деца му обясняват.
Така се прекъсва корупцията и частните уроци.
Най-търсените кадри програмиране, математика са финландците.
Уникална нация.
Уникален народ!
Там зецата не знаят вкуса на колата.
Ученето е забавление, а не задължение!
9
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Поредната хипи ултра глупост - едни скучаещи женички се чудят каква нова простотия да измислят.
8
1
 
4
 
! Отговори
annybody преди 1 седмица
До Анонимен 7
Или "езиковата" ти гимназия е от измислените "елитни", или ти и мнозина други просто не сте били за там.
7
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Учил съм в "елитна" езикова гимназия преди повече от 20 години. Най-отговорно заявявам, че не стават за нищо! Споделям напълно написаното. Първо родителите те тормозят в 7-и клас да ходиш на частни уроци, че в "елитните" училища приемали само най-добрите. После, като влезеш, се разочароваш тотално - наистина никакво чувство за общност, само конкуренция, гонене на "бележки", а в действителност - двама трима от класа учехме и знаехме, а другите-шапка на тояга. И в ЕГ език не се научава!
6
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Те учителите ВИНАГИ харесват едни ученици пред други. Тия дето имат пари и се подмазват са ЛЮБИМЦИТЕ.
5
1
 
14
 
! Отговори
50 преди 1 седмица
Много е важно да се чувства ученика добрев класа-да има приятели,да бъде зачитана личността му от учители и ученици,да е удовлетворен от успеха и взаимоотношенията си там,да не отива със страх в училище...Внукът ми учи в профилирана гимназия и цяла година той и приятелите му от 7-ми клас от други училища се събираха на неутрално място в голямото междучасие всеки ден!?Новият му клас така и не стана общност-дано тази година нещата се променят.Има някакъв сериозен дефицит в образованието в това отн
4
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Когато един ученик стартира с 6-ци то учителите винаги са благосклонни към него.Аз като ученик по един предмет небях учил и ме изпитаха устно и казах нещо но като за 3 а ми писаха 5.
3
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 1
Ами ти се дръж като изпуснат от гората и после защо учителите не те харесвали. За да получиш уважение, трябва да си го заслужиш.
2
16
 
11
 
! Отговори
пипи дългото чорапче преди 1 седмица
Глупости!Не отличните оценки са водещите а кой има повече пари в джоба и коя майка ще даде по голям подарък и букет на учителката!
1
11
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Естествено, че учителите фаворизират едни ученици за сметка на други... Това е от както има училище.. После не учили...