МОН развърза кесията, назначава още ресурсни учители

Нови 300 места работни места ще бъдат разкрити догодина
4
МОН развърза кесията, назначава още ресурсни учители
Снимка: Reuters, архив

През следващата година плануваме да бъдат разкрити още 300 работни места в детските градини и училищата за ресурсни учители, психолози и логопеди, които да работят с децата със специални образователни потребности /СОП/. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференция за приобщаващото образование, която се състоя днес в НДК, съобщи пресцентърът на МОН.

Според Сачева основно предизвикателство е осигуряването на необходимия брой специалисти. През миналата година в общообразователните институции са учили 22 000 деца и ученици със СОП, а педагогическите специалисти са били 3700.

 "За Министерството приобщаващото образование е приоритет и всеки ден се стремим да променяме статуквото", е посочила заместник-министърът и е допълнила, че в момента се обсъжда проект на механизъм за връзка между образователните и социалните услуги в страната. Деница Сачева е подчертала, че с приобщаващото образование са свързани теми, като мобилността, дигитализацията и културните различния.

"През септември миналата година правителството стартира мащабна акция за връщането на отпаднали от системата или такива, които никога не са посещавали детска градина и училище. Резултатът е почти 22 000 обхванати в образователни институции деца и ученици. Една от основните причини за отпадането е мобилността - както вътрешна, така и към държави от ЕС", е казала заместник-министър Сачева. По думите й предстоят разговори с Германия по съвместен проект, с които ще бъдат очертани мащабите на проблема с миграцията и с достъпа до образование.

Заместник-министърът е обяснила, че приобщаващото образование в бъдеще ще трябва да се справя и с нови предизвикателства като дигиталните разделения в обществото. Сачева е добавила, че Министерството на образованието и науката ще инвестира повече средства в технологии за комуникация и работа с деца със специални образователни потребности.
 


4
Още от У-лицата
У-лицата с "Неформалното образование": Как учат децата?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
2
 
3
 
! Отговори
до 2 преди 1 седмица
Умните, знаещите, ходещите на олимпиади и състезания след 12 клас ще напуснат страната и ще работят за чужда икономика. Децата със затруднения най-вероятно ще останат в страната.
За чий *** държавата да налива средства в нещо, от което няма да има полза?
2
2
 
10
 
! Отговори
БПФ преди 1 седмица
Както винаги - тотално сбъркана стратегия. Вместо образователната система да фаворизира знаещите, можещите, учещите здраво, постигащи високи резултати деца, тя пилее все повече и повече пари за не можещите или просто не искащите да учат. Дори в добрите училища има по няколко такива деца, които завършват училище, без реално да знаят и азбуката - а в етническите училища по провинцията е страшно. В същото време талантливи деца събират подаяния, за да печелят медали по научни олимпиади по света.
1
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
То скоро от тактики и много пари да давате ще кандидатстват само бездарни послушковци за учители. Плодовете на това което беше засадено в ранните зори на демокрацията тепърва ще се берат.
Ще имат постдоктори работещи по тензорен анализ на хидроксиапатита при катеренето на изкуствени стени.
О фривилна грухталност...