МОН ще мотивира децата към инженерни науки

Вълчев: Отпускаме 1,5 млн. за стипендии в дуалното образование
19 ное 2018 13:15, Анисия Иванова
32
МОН ще мотивира децата към инженерни науки
Снимка: архив Reuters

За следващата година е предвидено 1,5 млн. лв. за стипендии на ученици, които се обучават в дуална форма.

"Дуалната форма на обучение трябва да се разширява. За следващата година сме гласували такива средства за стипендии на ученици, които са включени в дуална форма на обучение. Предстои да се стартира проект, който ще подготвя допълнителни условия за разширяване на дуалната форма на обучение", посочи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на конференция "Ценности и образование".

Разработваме проектна стратегия за възпитателната работа, но искаме да провокираме разговор по нея, каза Вълчев. Образователният министър изтъкна, че се надява по време на дебатите да се откроят наборите от ценности, в които искаме да възпитаме децата си, кои са инструментите и как въобще отделяме време за възпитателни дейности.

"В проекта се залага да възпитаме децата в толерантност, уважение, нравствени и патриотични ценности. Стратегията е засегнала и трудовото възпитание, дисциплина и отговорност", коментира Вълчев.

"Нашата цел е да мотивираме повече деца да се включат в техническо-професионално образование с инженерно-технически специалности в системата на висшето образование", каза още министърът.

"Образователната реформа в дуалното и професионалното обучение трябва да продължи със стъпките, които сме приели, но в по-ускорена форма. В момента правим преструктуриране на приема. Догодина формулата за преструктуриране ще бъде от профили и професии, свързани с предмети като математика, природни науки и техника. Нашата цел е да мотивираме повече деца да се включат в техническо-професионално образование с инженерно-технически специалности в системата на висшето образование", посочи той.

Според него в тези сфери ще бъде най-големият бъдещ недостиг на кадри. "Най-голямата загуба ще бъде, ако не подсигурим специалисти. Добрата новина е, че се увеличава броят на учениците и паралелките в дуална форма на обучение", обясни образователният министър.

Той посочи, че скоро са били направени и законови промени, които да облекчат дуалната форма на обучение.

"Надявам се, че ще продължи този политически консенсус за разширяване на тази образователна форма. Тя дава възможности да върнем част от загубената репутация на професионалното образование. Днес пазарът на труда ни казва, че позициите, които изискват професионално-техническо образование ще бъдат тези с най-висок ръст на доходите, с най-голямо търсене и ние трябва да направим всичко възможно да мотивираме повече деца да се включат в това образование", каза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
8
 
! Отговори
Много е лесно преди 5 години
Да направят като в ТУЕС. Училището е към ТУ, поемат ги от рано и над половината после стават инженери. Големи заплати и остават в бг. Що трябва да измислят топлата вода?
7
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обучени и можещи хора, означава само едно, недостиг на кадри в полицията.
6
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
МОН първо да въведе задължителна матура по математика. Абсолютно недопустимо е в инженерни и природо-математически специалности да се влиза с матурата по български език.
5
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Време е на улицата да излязат родителите на здравите деца, които ходят на училище без някой да ги кара насила и учат добросъвестно. Не е нужно тези деца да получават допълнителни стимули, за да завършат образованието си.Стимули са им нужни за друго - да пожелаят да останат в България. Сред тези стимули два са на първо място - да видят, че държава и работодатели заплащат подобаващо труда на родителите им и да усетят, че държавата отделя от бюджета по нещо и за здравите, умни и ученолюбиви деца!
4
1
 
16
 
! Отговори
Касиерка в Лидл преди 5 години
Аз завърших с 3,00 по милост и взимам по-голяма заплата от тези , които станаха доктори и инженери.
3
0
 
12
 
! Отговори
Проблемът е друг преди 5 години
От миналата година 50% от първолаците са от онзи вид, при който задачата е да успеят да го накарат да научи азбуката, докато завърши основно образование, ако изобщо го завърши. Защото при тях нещата се развиват на принципа "Знам толкова букви, колкото години съм ходил(а) на училище. И като се има предвид, че повечето от тях посещават училищната сграда 3 до 5 години най-много...
2
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много по-хитро е да има хорариум компютърни игри в училищата.
1
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще трябва и деца да внесете.