МОН иска: Санкции, ако детето не ходи на училище

Да насърчим креативността на учителите, настоява Вълчев
11 мар 2019 16:15, Анисия Иванова
29
МОН иска: Санкции, ако детето не ходи на училище
Архив: Булфото

Говорим, че липсват достатъчно инструменти за принуда родителите да изпращат децата си редовно в училище. Това, което със сигурност ще направим съгласувано с народните представители, е, да се внесат предложения за изменение на Закона за социалното подпомагане и Закона за семейните помощи за деца, така че в по-дълъг период да се спират семейните помощи. Това съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на форум в Хасково, цитиран от БТА.

Предвиждаме и в Закона за социалното подпомагане и други помощи да бъдат обвързани с посещаемостта в училище, така че да засилим мерките за принуда, с които разполагаме, добави Вълчев. Той уточни, че е факт, че сегашните глоби по Закона за предучилищното и училищното образование невинаги се налагат. Кметовете понякога се въздържат. Винаги съм апелирал към тях да не се въздържат, за да се чувства неизбежността на санкциите, обясни Вълчев и добави, че понякога глобите са и несъбираеми.

Говорим включително и за обвързване на тези глоби с други права, но това е по-трудният разговор, посочи министърът на образованието. По негови думи няма как задължителното образование да се реализира без принуда, но тези мерки са всъщност в интерес на децата.

Обхващането и включването на всяко едно дете в образователната система е едно от основните предизвикателства пред социално-икономическото ни развитие, оцени Вълчев. Той каза, че има и скрито отпадане от системата - деца, които не са отписани, но не успяват да придобият достатъчно знания или т. нар.ключови компетентности.

Вълчев припомни, че по действащия Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици са били сформирани над 1100 екипа с 11 000 души, благодарение на които допълнително в училище са били записани над 40 000 деца. Резултатите са колосални като усилия, обобщи той като изтъкна, че механизмът трябва да се префокусира върху ежедневната посещаемост в училище, а не усилията да бъдат насочени само в началото на учебната година.

Министър Вълчев засегна в изложението си и много други аспекти от приоритет за образователната система. Сред тях той открои даването на по-голяма свобода на учителите и насърчаването на тяхната креативност. Вълчев изрази надежда, че догодина ще има повече средства училища да реализират собствени проекти, свързани с иновации. Той акцентира и върху развитието на професионалното образование.

Красимир Вълчев, депутати, евродепутатът Ева Майдел, областният управител на Хасково Станислав Дечев, директори на учебни заведения от Хасково област, учители и синдикалисти участваха в широката дискусия "Европа в нашия дом", посветена на образованието. Начална педагожка от селско училище с преобладаващи деца от малцинствата предложи учениците от началното образование да не могат да преминават в по-горен клас, ако не са ограмотени.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Замислен преди 5 години
А като влязат в класната стая, питате ли учителите какво правят?
22
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Небългарскиговорещите се изнесоха отдавна от Бг. Малкото останали и те ще се изнесат. Каква проактивност демонстрират и патриотарите и образователният министър?! Децата са в Германия, там ги интегрират в германски училища, където учат немски език. И никой не използва методи на принуда спрямо тях.
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ДНЕШНИЯ ЖИВОТ С ВАШАТА КОМУНИСТИЧЕСКА ЗАПЛАТАПАРИТЕ НЕ СТИГАТ И ЗА УЧИЛИЩЕ.ВДИГАЙТЕ ЗАПЛАТИТЕ И НЕ СЕ ПРАВЕТЕ НА ЛУДИ!ПЕНСИЯ 200ЛВ.СРЕДНА ЗАПЛАТА 600-700ЛВ.ТОК,ПАРНО,ВОДА-400-500ЛВ.
20
1
 
10
 
! Отговори
Ако тръгне наУчилище преди 5 години
без да знае български език, значи е родено и възпитано от родители, които не се чувстват българи, не се осмислят като свързани с историята, културата и настоящето на България. Те осмислят себе си само като ползватели на помощи, които могат да получат на българска територия.Не е логично подобни индивиди да имат българско гражданство. Не сме длъжни да храним децата им и да отделяме допълнителни средства, за да ги учим на български език, а те да не си правят труда да научат азбуката!
19
0
 
3
 
! Отговори
7 преди 5 години
Бг и ес мн обичат дума санкции коато не работи
18
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
МОН само иска но реални нищо не прави.
17
1
 
11
 
! Отговори
10 преди 5 години
До 3 "Креативност " в смисъла ,който м-ра влага означава "*** " . Защото каква креативност ще прояви една учителка , влязла в ун-та с тройка !? От тези срещи на м-ра с депутати като Майндел се прави само пиар на ГЕРБ и нищо друго.Само с рестрикции нищо няма да постигнат !Трябва и да бъдат ромите привлечени ,да имат интерес и потребност да учат.А това ще се постигне с комплекс от условия и най -вече с прагматично учене на занаят , професия ,стимули и ниво на обучение близко до тяхното .
16
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А кой проверява дали ходят на училище. Учителите не пишат отсъствия, за да си получат субсидия та. Да дойдат в 66 СОУв София. Там има ученици само на 15 септември и на абитуренската вечер. Иначе по 10 - 20деца
15
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
и кво като са в училище - пречат на другите да учат, учителите са задължени да ги избутат до 4 клас въпреки, че са неграмотни.
14
0
 
30
 
! Отговори
Колко ни е струвало преди 5 години
на нас данъкоплатците това мероприятие - "колосални усилия", в резултат на които 40 000 деца са били записани в училище?Какъв е резултатът от това записване? Колко често тези деца идваха на училище? Колко платихме, за да имат безплатни за тях учебни пособия плюс храна в училищния стол? Колко от тези деца завършиха учебната година с поне минимум знания, които да заслужават оценка среден (3)?Как се отрази на дисциплината в клас записването на тези 40 000? Пречат ли на останалите да учат?
13
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нямало било "достатъчно инструменти за принуда родителите да изпращат децата си на училище"!Щели били да внасят предложения в Народното събрание, което означава дни и месеци обсъждане, препирни и трупане на политически дивиденти, а ние в това време ще осигуряваме заплатите и на депутатите, и на служителите на министерството! И накрая, пак някоя неефективна разпоредба.По-долу се предлага ефективната мярка - еднократно предупреждение, придружено с тежка санкция. После - лишаване от гражданство!
12
2
 
18
 
! Отговори
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! преди 5 години
Онова, което е съобщено в последното изречение от статията, заслужава всенародна подкрепа. Ако трябва, да проведем и референдум.СТИГА ВЕЧЕ подарени дипломи само заради това, че въпросните деца благоволяват да посетят сградата на училището само за да си вземат безплатната храна, която им се полага (Бог знае защо) и да си поиграят в училищния двор!
11
0
 
32
 
! Отговори
Учител преди 5 години
Никакво значение няма дали ходят на училище. Просто няма сила , която да ги накара да научат нещо.
10
6
 
20
 
! Отговори
Ефективната санкция преди 5 години
1. Спиране на всякакво социално подпомагане, освен на инвалиди (само за 1 дете, ако направи повече, сам да ги храни). Останалите сами да поемат издръжката на децата си, както това правят 99.5% от етническите българи.2. При не посещаване на училище - тежка парична глоба на родителите. Който няма пари, отработва минимум 2 години тази глоба плюс издръжката на децата си, които по това време с в соц.дом.3. Ако и след тази санкция не посещават училище - лишаване от бълг.гражданство. Индия ги приема.
9
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** анкетите няма кой да им попълва.... :)
8
3
 
13
 
! Отговори
То е ясно -- преди 5 години
Ако идеш някъде и искаш да работиш стругар с 2-разряд няма да те вземат защото търсят виртуоз със 7-ми владеещ чужди езици и работещ с ЦПУ --с две думи да знае повече от началник цеха ---добре ама в едновремешните заводи търсеха стругари които трябваше само да имат желание да работят на струг и всичко се научаваше за 10--15 години-- сега в момента не е така --е къде да иде един по--необразован и неопитен мераклия да работи и да го ошлайфат....да не говорим за ромите..къде са ПУЦ --овете ?
7
3
 
11
 
! Отговори
То е ясно -- преди 5 години
Ако се търси начин да се спрат едни пари и да се ограничи по някакъв начин ромската раждаемост под някакви претексти --то това е постижимо въпроса е че това е лесно разконспируемо и веднага ще бъдат алармирани ЕС институции за който ромите не са това което са за някой тука и когато се поставя въпроса защо те не работят веднага идва и въпроса къде да работят по селата и защо се търсят само Ай-ти и някакви хора които са мултифункционални на високо ниво--както е известно и по-необразованите трябва
6
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че то си има закон поне от 10 години за спиране на помощите им като не ходят на училище ама не се изпълняваа!
5
2
 
5
 
! Отговори
То е ясно -- преди 5 години
Всичко е важно и образованието е една стъпка, но не първата и е само една част от изграждане на нещо полезно --може ли да говорим за Бг изоставените села обитавани предимно от полу гладни роми живеещи само от помощи и чат пат сезонно ако има нещо да изградят интелигентни хора ? в това състояние на действителността -- в държавата има 5-живи града другите са с затихващи функции и безброй села пред умиране--е от тях в градовете прииждат необразовани и оскотели хора търсещи капка подобрение на бита.
4
2
 
11
 
! Отговори
То е ясно -- преди 5 години
Че всичко е насочено за за да създадете едни съвсем нови--роми, всичките ай ти специалисти с по няколко езика ,чрез метода на спиране на помощите който сега им се дават за да не измрът от глад те и децата им--и това е точно ПРЕДИЗБОРНО--тука преди изборите се тръгна на ,,бургия,, естествено това няма да даде никакъв резултат --защото държавата им взе дори ,,черната ,,работа и ги остави в калта 30-г и изведнъж точно преди изборите от под земята се показаха всякакви експерти изнадаваха *** моз