Личностно развитие, критично, креативно мислене – основна цел на образованието

Акценти от конференцията "Образование и бизнес" на Bulgaria ON AIR
Обновена: 14 май 2019 15:53 | 14 май 2019 15:10, Анисия Иванова
5

Иван Ненков. Снимка: Bulgaria ON AIR

Основната цел на образованието трябва да e развитие на личността и създаване на критично и креативно мислене. Около това мнение се обединиха водещи експерти от различни сфери по време на десетата международната конференция "Образование и бизнес", която се организира от телевизия Bulgaria ON AIR. Юбилейното издание на конференцията се проведе снощи в една от най-емблематичните сгради в България – Народния театър "Иван Вазов".

Събитието беше посветено на историите от бъдещето и представи иновации от различни сфери – мода, автомобилната индустрия, технологиите, изкуството. Водещи бяха журналистът от Bulgaria ON AIR Даниел Ненчев и остроумният шестокласник Краси Лаков.

Експертите бяха категорични, че връзката между образованието и бизнеса е гарант за успешна реализация на младите хора, а придобиването на нови знания и умения трябва да е непрекъснато. 

"Основна цел на образованието е личностното развитие. Ако учите и се образовате, а не сте щастливи, сте си загубили времето. Имаме нужда не просто от лидери, а от лидери със социална ангажираност“, заяви доц. Емилия Занкина, първи зам.-ректор по академичните въпроси на Американския университет в България.

Според съоснователя и изпълнителен директор на СофтУни – Иван Ненков, има три ключови елемента, които са задължителни за изграждането на добра връзка между образованието и бизнеса, и гарантират успешна реализация на хората. Това са актуализиране на образователните програми, в учебните заведения да преподават хора от бизнеса и въвеждане на методиката "учене чрез работа“.  

„Традиционното образование е много голяма тромава и консервативна структура, която трудно се приспособява към промените. То е в ролята на догонващ по отношение на това, от което има нужда бизнесът“, обясни Ненков по време на конференцията.

Проф. Майа Богданова, ръководител на катедра "Мода" в Националната художествена академия, даде примери на десетки успешни студенти и отчете, че младите таланти биват отличени във всеки международен конкурс, в който участват. Съвременното виждане за изграждане на студентите дава отражение върху впечатляващите им модели, част от които младежите представиха с ревю по време на конференцията. Колекцията беше посветена на опазването на културното наследство. 

В презентация на тема "Бъдещето на електрическата мобилност“ инженерът и автомобилен конструктор Росен Даскалов изтъкна факта, че в България има над 150 компании, които се занимават с производство на авточасти.

"Моята мечта винаги е била в България с българското да покажем, че можем“, сподели Даскалов на конференцията. И добави, че е готов да посрещне всяка нова идея от младите хора в страната ни, която е с мисъл за бъдещето.

"Образование и бизнес: Истории от бъдещето" завърши с изпълнение на детски хор "Пим-Пам".

Конференцията е част от политиката на Bulgaria ON AIR и цялата Investor Media Group да насърчава и разпространява проекти в подкрепа на образованието. Заради юбилея си пролетното издание на "Образование и бизнес" ще бъде единственото за тази година.

Генерални партньори на "Образование и бизнес: Истории от бъдещето“  са Пощенска банка и Lufthansa Technik Sofia. Специални партньори: A1, American University in Bulgaria, Ellipse Center, Каолин.

Институционални партньори: Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, Български форум на бизнес лидерите, Патентно ведомство на Република България, Асоциация на индустриалния капитал в България, ICAP Bulgaria, Българско дружество за връзки с обществеността, Българска търговско-промишлена палата, Българска стопанска камара, Италианска търговска камара в България, Българска асоциация за управление на хора, Българска асоциация на рекламодателите, Френско-българска търговска и индустриална камара, Висше училище по застраховане и финанси, Прознание, Тийноватор, IAB Bulgaria, Център за образователни инициативи, American Chamber of Commerce in Bulgaria, Българска асоциация на ПР агенциите.

Медийни партньори: BBC Знание, Мениджър.news, Espressonews.bg, Аз чета, News.bg.


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ЛЕЛЕ КОЛКО СМЕ МОДЕРНИ , креативни , а не изобретателни . Кква креативност , в учениците , като 1.3 от учебното време го проспиват / защото са си легнали в 2 с телефон в ръка/ а другото време използват за социални контакти и ровичкане в социалните мрежи . Скучно им било . За съжаление , мили деца , българският учител не е АНИМАТОР да ви забавлява.
4
0
 
3
 
! Отговори
Фреди преди 1 месец
Всичко в България е фалшиво и най-вече образованието и здравеопазването.
3
0
 
9
 
! Отговори
хи-хи преди 1 месец
Бря , бря , бря ! То султанлък , то мохабет ...то панаири !Само застанете сутрин пред входа на една професионална гимназия да видите как се карат 6-7 часа без учебници и само с една тетрадка по "всичкология " във вътешния джоб на якето !
2
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какво разбира българското образование под личностно развитие и креативно мислене фашистки простотии безкрайно дрънкане за джендъри критика към всичко дето няма началото си в 18 век и по-назад и превръщането на това да си национален предател и американски или руски трол или друга политическа ку.рва в професия а креативното е измисляне на нови начини да се ду.ха на тези дето плашат от Вашингтон и Москва за нацистките тъпотии дето ги споменах.
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За какво мисли новият образовател, като чуе креативно мислене? За гейпаради, ИК, 54-те пола и новата стратегия за децата.