МОН и БАН ще мотивират учениците към точни науки

Вълчев представи съвместната програма "Образование с наука"
11 окт 2019 16:18, Анисия Иванова
43
МОН и БАН ще мотивират учениците към точни науки
Архив: Булфото

МОН и БАН ще търсят начини да провокират интереса към точните науки и да повишат успеха на учениците. Чрез новата съвместна програма "Образование с наука" разчитаме да вдъхновим повече ученици да се занимават с наука или да имат по-задълбочени познания по математика, техника и природни науки, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Целта на програмата е повече ученици за посетят музеите и институтите на БАН, като сега това ще са предимно ученици от София, но в следващата година ще разширим програмата, обясни Вълчев при представянето на програмата на МОН и БАН в Етнографския музей. Той добави, че се надява чрез нея да може да се мотивират повече ученици за подобряване на резултатите им в училище.

По програмата "Образование с наука" институтите и музеите към МОН разработват проекти за обучение с различни дейности за ученици. Всяко училище ще може да се включи в програмата, като чрез компетентностния подход ще може да бъдат обогатени уроците по математика, природни науки, информационни технологии, български език и литература, история, география, биология и гражданско образование, съобщи БТА.

Сред проектите по програмата, разработени за учениците от институтите и музеите на БАН, са робо академия, лаборатория за изучаване на природни бедствия и екологични катастрофи от Космоса, "Написаното остава. Пиши правилно!", повишаване на компетентностите по компютърна и информационна сигурност за учители и ученици от девети до 12-и клас, изследователски подходи във физиката, астрономията, космическата физика и космическите технологии.

Нарекохме програмата "Образование с наука", защото в Европа и света от 20 години се говори за т.нар. научно образование, но то не е евтино, обясни зам.-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева. Това е така, тъй като не е възможно да има научно оборудване във всяко училище и затова искаме "БАН да влезе в училище", а и повече ученици да влязат в научните лаборатории, отбеляза тя. Програмата се финансира с 500 000 лева от МОН и през първата й година в нея ще участват 10 000 ученици в трите модула на програмата - музеи, научни проекти и летни школи.

БАН има дългогодишна традиция за работа с младите хора, а по програмата учени от БАН ще може да посещават училищата и да разказват на учениците за научни проекти, каза председателят на БАН акад. Юлиан Ревалски.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
1
 
3
 
! Отговори
плейметка 2 преди 4 години
От историята също има полза! Има едно много важно индийско четиво,, Кама Сутра",което трябва да стане задължително за изучаване. Физичните закони са важни,за да не стават инциденти по време на... ха-ха.Затова ще се учи по-подробно в 12 клас. Химията е да знаете по-подробно колко се пие преди да... ха-ха. Затова и тя подробно в 12 клас. Е кой е казал,че няма полза от бг. образованието?Е за етика и право не съм сигурна. Етиката на шефа е променлива константа,а правото ще си го платите в свободния!
38
1
 
3
 
! Отговори
плейметка преди 4 години
Ъ-ъ аз смятам,че момичетата като навършат 18г. трябва да бъдат мотивирани да си сложат силикон.В часовете по физическо трябва да се въртят гюбеци по прашки и да танцуват на пилон.Дори министърът на образованието е ДЛЪЖЕН да достави такъв във всяко училище!Той беше казал,че трябвало да има практика и обучение на бъдещата професия!По БЕЛ трябва да се научат на еротични думи,математикатаи е нужна да броят правилно банкнотите в деколтето си,географията да знаят къде заработват допълнително.
37
1
 
13
 
! Отговори
Двусмислено преди 4 години
Нали министерството настоява да има повече ученици в профилирани гимназии, а сега ще ги насочва към точните науки??? Аз се обърках кое е приоритет...
36
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма ли някоя учителка да му пусне,та дано проима по приемлива гримаса.Все задълбочен поглед,посредствениглупости,никаква реакция.ВосъчниятТръмп ,до когото се снимат, е сто пътипо жизнен.Дайте му да лизне,стига товаизопачено целомъдрие.
35
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега в БАН се води люта битка, кои да папнат тези 500 000 лв, отпуснати по въпросната програма!Които имат по-здрави лакти, ще се уредят да посетят някое училище и да разкажат каквото знаят по този или онзи въпрос. Проблемът е там, че днешните хлапета - по-точно, онези от тях, които са любознателни - ползват свободно английски език, ориентират се в интернет къде да търсят информация и нищо чудно да се окажат по-информирани от бай доцент, дошъл да им разкаже нещо.
34
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Компетентностен подход?!?!?!Не знае ли г-н министърът, че 70-80% от лицата, заемащи научни длъжности в БАН, НЯМАТ нивото на компетентност на студент, завършил през последните 5 години същата специалност с общ успех над (5.50)?
33
3
 
14
 
! Отговори
Научно образование, преди 4 години
но то не е евтино", била рекла зам.-министърКАТА от МОН.Какъв ли ще е хонорарът на някой пръдльо от Института за исторически изследвания при БАН, който би си нарушил рахата и, вместо да стане от сънкъм 10.00 ч. преди обяд, би благоволил да закуси и си пийне кафенцето към 8.30 ч.,и би отишъл в най-близкото до дома му училище, за да обясни на децата защо онзи 500-годишен период трябва да бъде наричан "османско присъствие"?Така де, той ходи в института само във вторник следобед! Иначе "твори"!
32
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Типични черти на гербавия министър:1. Празен поглед2. Константни хвалби към негово светейщество гасителя на пожари3. Некомпетентност 4. Повтаряне на за учени фрази5. Говорене винаги в бъдеще време - какво 'ще се' направи, все едно не са били 10 години на власт6. Лъжи, демагогия и популизъм7. Купени дипломи8. Много, много, много крадене
31
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ДА ОБЛЕКЧИМ НАУКАТА ОТ ДС АКАДЕМИЦИ.
30
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да бе, да, след като облекчим учебните програми по математика. Какво точно искаме !?
29
1
 
6
 
! Отговори
Лисан преди 4 години
Не знам кого ще мотивира тиквеникът на снимката, но скоро няма да е министър. Корумпираното правителство на Боко и Пеевски си отива.
28
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 15Да, ама с агентурно минало. Нужно ли е да се чудим на главоломната му кариера?
27
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 19Хубаво предложение правиш, но как да се реализира? Точно тези колят и бесят и днес в научните ни среди, а след като се пенсионират, след тях остава цялата им рода, настанена по институтите.Няма да си кривя душата, познавам някои кадърни и работливи млади хора, които са роднини на шефове от БАН. Но това са единици. 95% от връзкарите там са нагли, мързеливи, недоучени и буквално озверяват, когато се налага да си бранят лентяйските позиции.
26
1
 
17
 
! Отговори
Наши физици преди 4 години
и микробиолози също добре се представят и си намират високоплатена работа извън България. За проф. Ив.Канев няма смисъл да напомняме, писали сме за него и друг път тук. Изследва ДНК и жъне успехи по света.Тук бе два пъти уволняван, а преди това шефове и партиен секретар отхвърлиха дисертационния му труд, създаден на самостоятелна подготовка.Чужди учени удостоиха този труд с овации.С две думи, кадърни хора имаме, но останат ли в БАН - д/*** да им е яко! Може да си останат техн.помощници до пенсия
25
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Наши математици сепредставят доста добре по света. Това може да мотивира хлапетата. Въпросът е, ще имат ли мотив да останат в България след като завършат Физико-математическия факултет?Давам пример. Наши БАН-аджии доста отдавна направиха софтуерен продукт за чужда банка, обърнала се към БАН за тази услуга. Справиха се добре, получиха солиден хонорар. И си направиха частна фирма, към която занапред се отклоняваха този род поръчки. Днес тези са милионери, но малко хора знаят това.
24
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не ми е ясно как точно ще се мотивират децата. В момента Бг. Училищата вървят стремглаво към дъното - тотално сриване на всичко още в зародиш, напълно безполезни милион различни учебници, помагала, тетрадки... Децата в масовия случай ходят на безплатна държавна бавачка, а не на място с просветен и мотивирщ характер. Учителите от дъго време са звероукротители а не просветители, които да накарат децата да обичат науката и да се развиват. Всичко е просто да се оправдаят още едни пари в нечий джоб.
23
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ИМИ БАН трябва да бъдат осъдени от родители за отвратителното ниво на образованието по математика.
22
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ДОСЕГА КОЙ ТИ ПРЕЧЕШЕ ДА РАЗВИВАШ МАТЕМАТИКАТА БЕ? 3000 ЛЕВА ЗАПЛАТА ВЗЕМА 1 ЛЕВ НЕ Е ДАЛ ЗА ДЕЦАТА НА БЪЛГАРИЯ. ЕДНА ЛЕКЦИЯ НЕ Е ИЗНЕСЪЛ БЕЗПЛАТНО. СТИСНАТ СТАРЕЦ
21
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дъртите соц творения видяха че се наливат пари в образованието и наобиколиха МОН като *** месарница. И понеже нищо не могат да измислят само крадат идеи от младите и ходят по министерствата да лъжат и да се мазнят на власта.
20
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Те не могат да напишат един учебник по математика за средно училище като хората, щели да мотивират.