Според нея това важи особено, когато се прилагат "двата подхода": Проектно-базираното обучение (ПБО) и академичното преподаване.
Tрябва да се набляга на академичното преподаване в горните гимназиални класове, което се получава добре при дистанционната форма на обучение. Що се отнася до децата от 1 до 4 клас, дистанционното обучение трябва да се преустанови след края на пандемията. Последното е позиция на Синдиката на българските учители, отбеляза Такева.
По думите ѝ решението да се завърши годината дистанционно е било изключително правилно.
"Правейки съпоставка с всички страни членки на Европейския съюз и тук, нашите страни около Балканите, българската образователна система се справи най-добре", каза тя за Bulgaria ON AIR.
Такева заяви, че са въведени много иновативни политики в образованието. Пример е електронната библиотека, която е единствена в страните членки на ЕС, където учителите са публикували своите уроци по време на пандемията. Там учителите са обменяли и опит: "как и по какъв начин се справят с учебните дисциплини".
Тя посочи, че всеки ученик е намерил своето място, а българският учител е бил герой.
Децата от преучилищна възраст в някои отношения са добре подготвени, а в други – не, смята тя. Председателят на Синдиката на българските учители обясни, че това зависело от задълбоченото прочитане на указанието, подписано от Министерството на образованието и Националното сдружение на общините.
Такева сподели, че се надява детските градини да отворят след 10-16 юли.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase