Срив по математика на НВО: Средно 36,33 точки изкарали 7-класниците

Трима седмокласници имат 100 точки и по двата предмета
Обновена: 1 юли 2020 13:25 | 1 юли 2020 12:58, Анисия Иванова
161
Срив по математика на НВО: Средно 36,33 точки изкарали 7-класниците
Снимка: Димитър Кьосемарлиев

Едва 36,33 точки средно по математика са изкарали 7-класниците от НВО. При резултатите по БЕЛ представянето е около средното ниво - изкарали са 51,06 точки от 100 възможни, съобщиха от МОН на пресконференция за резултатите от матурите.

Общият извод на МОН е, че сравнено с миналата година - по БЕЛ седмокласниците са изкарали средно 2 точки надолу, а по математика 3 точки повече.

"Остават много ниските резултати по математика", призна министър Красимир Вълчев. Голям процент ученици имат трудности и са демотивирани по предмета. По думите му резултатите по математика са "тревожно ниски".

Има трима седмокласници с по 100 точки и по двата предмета, а 20 ученици са с 0 и по математика, и по БЕЛ.

С максимален брой точки по БЕЛ са 8 ученици, а 349 - имат максимален брой от 100 точки по математика.

При матурата по БЕЛ учениците са се затруднили най-много с въпросите, които изискват извличане на информация от текст. Част от седмокласниците показват и недобри резултати при овладяване на книжовно-езиковите норми.

Учениците се затрудняват да определят части на изречението и частите на речта, оцениха още на пресконференцията. По отношение на преразказа - седмокласниците успяват да преразкажат текста, изграждат го като цялост, но не винаги подробно и последователно. Общият извод е, че децата малко четат книги и се затрудняват да разберат какво се иска от тях.

По математика голям процент от учениците са приели, че литрите гориво са равни на изминалия път в една от задачите. Положително е, че все повече от тях са решавали и задачите с отворен отговор.

По региони традиционно водещи са училищата в София, Смолян и Варна, а в края на графиката се нареждат Сливен и Монтана, посочиха още от МОН.

Националното външно оценяване беше проведено след онлайн обучение заради епидемията от коронавирус.

На изпита по БЕЛ са се явили 56 822 ученика, а по математика – 56 767.

Училищата с най-високи резултати по БЕЛ са МГ „Д-р Петър Берон“ - Варна (90.43 т.), МГ „Акад. К. Попов“ - Пловдив (90.11), ЧОУ „Света София“ (89.23), СМГ (88.46), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ - Бургас (86.16).

Първите 5 по резултати по математика са МГ „Петър Берон“ (96.45), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ (95.34), ПМГ (95.21), СМГ (94.46), МГ „Акад. К. Попов“ (92.26).

Трите деца с пълен брой точки на изпитите са от областите Бургас, Плевен и Варна, съобщи заместник-министърът на образованието Таня Михайлова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


161
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
154
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Срив по математика на НВО: Средно 36,33 точки изкарали 7-класниците"Еееее, що така? А тъй 'убаво и модерно си ги обучаваха "дистанционно"...Министърът само дето не се просълзяваше от умиление...
153
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дано някога избегнем грубото подражателство и д се пречупим през погледа на своите критерии за добро и красиво и излетим като птицата Феникс от пепелта на разрухата в българското образование. Може би ключът е провокиране на логическото и нестандартно мислене на учениците. На читателите оставям да преценят дали не ограничаваме знанията,, от... до,,
152
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
12 годишни, натискани да учат алгебра! После цяла година, че и две, някакъв неверооятен натиск и стрес, за да се вземе едни скапан изпит. Взелите го с максимален резултат, ще отидат в някаква псевдо-елитна гимназия, заедно с тези, взели го само с половината резултат, но много, даже и с по-висок резултат, ще си карат пак в "простите" гимназии. И какъв е резултата? Стрес и институциализиране на децата. 99.9% няма да има никаква полза от наученото. И не, че всичко не се научава отново и после...
151
2
 
3
 
! Отговори
До 153 преди 3 години
Те пък не.г.рите много кадърни щото. След онова изказване намразих Макарона
150
2
 
9
 
! Отговори
6 преди 3 години
Резултатите били съпоставими с миналогодишните !?Да , съпоставимо ниски !След 10-ти образованието бе на автопилот .След това дойдоха гербреформаторите и натрапиха единабсолютно неадекватен закон , който води към снижаване на качеството -калпав , недомислен ,сбъркан . И положението още повече ще се влошава , защото тези некадърници си вярват на глупостта и магарешкия инат .Законът трябва да се отмени ! Това е решението !И...национален дебат какво образование ни е потребно !
149
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До икономистаИма образователна система,провалена от генетичен материал,както има и генетичен материал,провален от образователна система
148
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До икономистДа! Но факторът подкрепа от средата си стои. Съответно в топ 5 училищата влизат предимно зубърчета, които не ги бива за нищо, но мама и тати са вляли една бала пари за уроци, после това продължава, пак ги тикват в топ нещо и ето ти го лошия човешки материал. В класа на детето са такива зубъри и гледайки как се справят разбрах какво всъщност означава изразът "функционална неграмотност", преди това нямах представа какво е това. Бедна ти е фантазията колко са зле.
147
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Забелязвам,че там където има паметливост,бърза концентрация има и мързел за уравновесеност,и обратно ,там където има по-трудна успеваемост,но придружена с амбиция(дано не болна),има и трудолюбие.Разбира се налице е и трети вариант- изпростяване пълно изоставане,но и внезапно осеняване.Доста странни педагогически наблюдения...
146
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Причините за резултатите по всичко са три:наследственост,среда(условия),обучение(възпитание,самовъзпитание),не се раждаме равни и еднакви по всичко,но кой и по какъв критерий преценява в какво сме най -добри?Така след дълги векове преценка,никой не е на мястото си,батак и последващ хаос и зануляване-притча за изчезването на динозаврите...
145
4
 
10
 
! Отговори
До 146 преди 3 години
Ами не е така. Нямам математически усет, но учителите бяха много добри и помогнаха да го развия. Зависи от учителите и как те мотивират.
144
8
 
6
 
! Отговори
икономист преди 3 години
До Анонимен 143Точно това имах предвид в коментарите си по-долу! Ако детето няма вроден математически усет, на каквито и уроци да ходи, пак нищо няма да научи. Ще наизусти някаква информация, която ще забрави до една година след матурите, и после пак ще е също толкова функционално неграмотен, колкото е бил и преди уроците. Всичко опира до генетичния материал, а той няма нищо общо с образователната система.
143
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
То добре, че матурите бяха само по материала от първия срок. Че ако обхващаха цялата учебна година, съвсем щеше да им лъсне успешното дистанционно образование. Дори те (министър, чиновници, директорки) не си вярват, ама им се налага да обикалят студията и да набиват на родителите колко е хубаво, удобно, модерно дистанционното обучение, и как страхотно са се справили. И колко е чудесно, че занапред така ще се учи.Ако родителите не трябваше 3-4 месеца да са и учители, можеше да им повярват.
142
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тази година ПЧМГ (това, дето са го писали ПМГ тук) е изпреварило СМГ по бал. Браво, честито!
141
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе какъв мързел, какви гени! Всичко опира до това дали един индивид има подкрепа и условия или няма. Всяко дете може да бъде научено на материала от 7 клас, въпросът е колко кинти ще вложат техните, имат ли възможност, могат ли да го накарата да си седне на *** и да учи. После имаме високобалови, но функционално неграмотни чеденца на мама. Нищо изненадващо. После дали ще се реализира професионално е същото, за съжаление.
140
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма страшно. Догодина задачите ще са по-лесни. Всички ще изкарат повече точки. Боко ще се пени от гордост. Повече деца ще се ориентират от рано към отредената на българите роля - да мием чиний и да гледаме болни в Германия.
139
2
 
18
 
! Отговори
Гостилничаря преди 3 години
Ама разбира се, това е целта - умишлено изпростяване на населението, стадото се управлява най-лесно! Тревожно ниски били оценките, точно това иска Боко Жабоко! Пък и на кого му трябват високи оценки тук в тази ***, да стане сервитьор или барман след завършването и да си сложи отличната диплома в килера.....
138
5
 
5
 
! Отговори
икономист преди 3 години
До реалнафантазияСъгласен съм теб, че трудът има своето значение, за да може всеки човек да достигне потенциала на своите възможности. Но какво правим, ако този потенциал е твърде ограничен по рождение? Ако именно това е причината за слабите резултати на децата.
137
2
 
8
 
! Отговори
икономист преди 3 години
Асистентът, който ни водеше упражненията по финанси, дори не очакваше някой да може да реши задачата, и тъкмо се беше отказал да пита дали някой се сеща за решението. И в този сюблимен момент, онзи пич от Тетевен, изведнъж поиска да я реши на дъската, за огромно учудване на всички. Абсолютно вярно я реши. Все едно цял живот е решавал такива задачи. Казвам Ви, никога не съм виждал този човек да учи по нещо. Живеехме на един етаж в общежитията....
136
3
 
8
 
! Отговори
икономист преди 3 години
До реалнафантазияМой колега от университета, който беше може би най-добрият математик в групата ни, сега работи като барман в Тетевен(от там е). Изобщо не може да се каже, че е полагал огромен труд по време на следването си, дори и по дисциплините, които разбираше най-много - чуждите езици и математиката. Просто му се отдаваха, без да полага усиля. По всички други икономически дисциплини едвам връзваше тройката. Веднъж реши задача по финанси, в табличен вид, която няма къде другаде да е видял
135
1
 
15
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Растат прости, а после ще пискат, че не им било "достойно заплащамето"..