Учители признават: Най-нереалните оценки са при онлайн обучението

Родителите подсказват, ученици преписват
Обновена: 3 ное 2020 07:50 | 3 ное 2020 07:40, Камелия Цветанова
72
Учители признават: Най-нереалните оценки са при онлайн обучението
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Едва 20 процента от родителите смятат, че децата им са показали по-висока мотивация към процеса на учене от разстояние в сравнение с присъственото обучение. А в същото време за 84 процента от учителите е било необходимо повече време за подготовка на уроците.

Това показва национално проучване на Института за изследвания на образованието за оценка на въздействието на обучението от разстояние в електронна среда върху ефективността на училищното образование, цитирано от „Труд“.

Още по темата
Обемният анализ ще бъде обект на дискусия в МОН. 

Министърът на образованието Красимир Вълчев и училищните синдикати ще анализират дистанционното обучение заради нарасналите случаи на коронавирус в цялата страна.

Той вече посочи, че след 11 ноември, когато изтича националното решение за временно преминаване на онлайн обучението, то ще продължи само в някои области, тоест локално, а гимназиите в „червените зони” трябва да продължат дистанционно.

Междувременно от МОН съобщиха снощи, че министър Вълчев ще изпълнява дистанционно служебните си ангажименти в следващите дни, поради контакт с лице с установена положителна проба за COVID 19.
В анализа на Института за изследвания на образованието обаче се казва, че две трети от учениците (66%) смятат, че са прекарвали прекалено дълго време пред екрана на електронното им устройство. Достъпът на учениците до електронни платформи и интернет е друг сериозен проблем за 39 процента от родителите.

Най-скептични относно повишената мотивация на децата им по време на ученето от разстояние са родителите на децата от начален етап (I-IV клас) и в пети клас.

Всеки втори учител отчита, че много от учениците му са изпитвали затруднения с ученето. На въпроса „Какво ви затрудняваше най-много при оценяването на работата на учениците в условията на обучение от разстояние?” учителите масово посочват отговори от типа на: „Учителят не може да бъде сигурен, че всички ученици работят самостоятелно, а не преписват”; „Това са най-нереалните оценки, защото не отразяват реалните знания на учениците, а по-скоро знанията на родителите” и множество подобни формулировки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
7
 
! Отговори
666 преди 3 години
Коментара ми е за "Учетели" в заглавието!!!Но "бисери"колкото искаш.
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ха ха ха !
4
6
 
10
 
! Отговори
Пръч на коза преди 3 години
Това обучение е като дистанционното ЕВАНЕ,става ама някак си не е същото.И колата никога няма да замести коня,казала кобилата.
3
4
 
23
 
! Отговори
666 преди 3 години
Със сигурност списващите тук не са помирисвали дистанционно обучение и пак са неграмотни!!!Интересно ми е колко от оценките им са реални?Тези по БЕЛ явно не са.
2
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А кога са реалните оценки?Когато са наблъскани в една стая като животни и болни от коронавирус ?Няма нормален учител който да обяснява че точно сега трябва да ходят на училище.
1
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Иначе са реални.