Учителите искат в клас до последно, 44% нямат служебни лаптопи

Не вярват, че МОН ще им осигури интернета
Обновена: 7 сеп 2021 09:41 | 7 сеп 2021 09:36, Камелия Цветанова
23
Учителите искат в клас до последно, 44% нямат служебни лаптопи
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

44.5% от учителите нямат служебен лаптоп, а 22,2% получават временно, като след това им го прибират. т.е. техническата осигуреност е на много посредствено ниво. Това сочат данните от национално проучване по повод готовността на образователни институции и учители за работа в електронна среда от разстояние на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

Още по темата

МОН разпореди дигиталните средства, които ползват учителите да се отключват със служебен акаунт, което обремени безкрайно много педагогическите специалисти, а 89,9% от тях смятат, че този вид контрол над учителите е дискриминация, защото няма друга сфера на държавни служители, които да са полагани на такъв контрол, посочват от синидиката.

По отношение на техническите възможности на новораздадените дигитални средства /с които са обхванати около 5% от учителите/, 71,6% от респондентите смятат че техническите параметри са незадоволителни.

59,7 % от анкетираните са преминали през обучение за работа с електронни образователни платформи през последната година, но нито един учител не е бил обучаван в методика за работа в електронна среда, което би трябвало да включва и утвърден от МОН регламент за задължително използване на видеокамера, кога да се зачита присъствие на ученика в дистанционното обучение и още много други детайли на дистанционното обучение.

Едва 39% от учителите са получили някакви средства от образователните институции за работа в електронна среда от своите домове, а 71% от анкетираните смятат, че Националната програмата на МОН „Без свободен час - „Подкрепа на обучението от разстояние в електронна среда“ е пълен провал и е унизителна за учителите.

Синдикат „Образование“ смята, че опитите на МОН да създаде програма за безплатен интернет на учители, при работа в електронна среда е претърпяла пълен крах и е категоричен, че ако от училищните бюджети се пренасочат средства за интернет към социално слаби и ромските ученици, то незабавно ще се започне подготовка за протести и стачки.

В училищните бюджети няма такива средства, няма никакви финансови буфери и ако МОН иска да изпълни някакъв вид социална политика, нека осигури средства за това, призовават от синдиката.

Учителите смятат, че възможността родителите да определят частично преминаване на детето им в дистанционна форма по семейни причини е лишаване на ученика от основно конституционно право.

По-малко от 10% от образователните институции имат техническо осигуреност за хибридно водене на учебния процес и синдиката не подкрепя толерирането на този метод.

Учителите не подкрепят постоянното тестване, но проверката за антитела, за сметка на РЗИ, би помогнало за точна диагностика на ситуацията в училища и детски градини.

Синдикат „Образование“ ще отстоява образователните институции да работят в редовна форма и да затварят последни след МОЛ-овете, ресторантите, стадионите и градския транспорт и другите обществени сфери.

При наличие на съмнения или заразен ученик и учител да се подхожда диференцирано, разумно и еднозначно от санитарните власти, а не хаотично, както го правиха досега, зоват синдикалистите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари