Нова платформа прави ученикът активен участник в обучението

Очаква се тя да започне работа през август
8 апр 2022 16:30, Росен Стойчев
11
Нова платформа прави ученикът активен участник в обучението

"Новата платформата е насочена изцяло към учителите, които искат да създават дигитално съдържание - интерактивни уроци с виртуална реалност и 3D модели. Това са уроци, в които ученикът става активен участник в обучението. Дава му се възможност сам да определя скоростта и метода, по който да учи". Това обяви пред Bulgaria ON AIR директорът на дирекция "Информационни и комуникационни технологии" към МОН Борис Герасимов

Безплатна електронна платформа ще посрещне учениците, учителите и родителите в началото на следващата учебна година. Тя не е стресираща, заложена е още през 2014 г

"Амбицията ни е да дадем на учителите мощен инструментариум, с който лесно да създават собствени уроци. В никакъв случай YouTube. Един комплексен интерактивен урок включва в себе си нови знания, упражнения към него, тестове. Платформата тряжва да е готова още през август", каза още Герасимов пред Bulgaria ON AIR.

A съдържанието, коетo ще създават училите, ще има два компонента. Единият е съдържание за собствените им ученици. Вторият - учителите, които подготвят качествени уроци с възможност да бъдат използвани от други учители, ще ги предлагат за оценяване от експерти.

Още по темата
Одобрените уроци ще бъдат заплащани на учителите.

Планирани са обучения на учители с новата платформа още от университетите, както и обучение на 6500 учители, които да бъдат създатели на учебно съдържание. Достъпът ще се осъществява чрез системата за електронна идентификация на учителите и учениците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Някога имахме добро преди 2 години
Образование. Но нали трябваше да има промени.
9
0
 
0
 
! Отговори
Новият модел преди 2 години
Е да се промирят мозъците още от ранна възраст и да се лишат от възможност за критично анализиране на пропагандата
8
0
 
4
 
! Отговори
Deutsches Maedel преди 2 години
Не съм учител, но имам близък, който е. Ще ви кажа едно нещо. Всички тези глупости се правят само с една цел - да се съсипва образованието. Децата не учат, учителите са натоварени като магарета да попълват разни абсолютно безмозъчни електронни дневници, анкети и какво ли не след работа. Прави се нарочно това, не е случайност.
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ученикът ще стане активен участник в обучението когато учебните програми 1. бъдат съобразени с възрастта на децата 2. бъдат изчистени от академизма.
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И накрая имаме неграмотници с дипломи.
5
0
 
6
 
! Отговори
Пепи преди 2 години
Само платформи . и никакви успехи .
4
0
 
1
 
! Отговори
44 преди 2 години
До АнонименНо за това трябва много добре да се познава научната теория/и/ за учебния процес ,обучението и възпитанието и ролята на ученика като субект в тях,а не сервиране на "сдъвкана храна",която създава условия за леност на мозъка.Педагогически и психологически неграмотни хора се втурнаха да въвеждат компютъра в учебния процес без да знаят , че всяко ещо между учителя и ученика е само средство,колкото и съвършенно да е то!Да се чуди човек какво се преподава в нашите "ониверситети"!?
3
0
 
4
 
! Отговори
Граматика преди 2 години
Прави кого? - Прави ученикА!!!!Научете го този български език най-после!
2
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Образователната система преди 30 години беше на Световно ниво !!!! Сега девиза е чалга и ракиджок И резултатите са налице !
1
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хората, работещи над компютърни програми за училищата, би трябвапо да са наясно, че големият проблем НЕ е образното, а АБСТРАКТНОТО мислене. Всички тези компютърни дейности ПРЕЧАТ на обучението с понятия, пречат на формирането на абстрактно мислене. Децата от малки свикват с картинки, с текст с еднообразен шрифт, с готови отговори и т. н. първобитно реакции. Това, че за да се изготви компютърна програма, се оскат специфични знания, далеч не значи, че ползването е развиващо.