Учителите не са подготвени за работа с деца със специални потребности

Приобщаващото образование е изправено пред редица проблеми
22 сеп 2022 22:38, Йоана Цонева
34

Недостигът на на ресурсни учители продължава, дори и след старта на учебната година. Децата със специални образователни потребности са изправени пред редица проблеми.

Родителите на тези деца настояват за работещо приобщаващо образование, в което да има индивидуална оценка за потребностите и нуждите на всяко дете.

Оценката трябва да бъде функционална, да отразява и оценява не само потребностите на детето, но и ресурсите на средата и възможностите за справяне с различните стратегии. Това заяви пред Bulgaria ON AIR, Калоян Дамянов, директор на “Център за приобщаващо образование“.

По думите му Министерството на образованието ще реализира такъв проект, в който ще бъдат обучени достатъчен брой психолози, логопеди и ресурсни учители, които да извършват такава оценка на децата със специални потребности.

Още по темата
Специалистът обясни, че много от учителите нямат академична подготовка за работа с деца със специални потребности, особено тези от по-старата генерация, и допълни, че има достатъчно ресурси в интернет, с които учителите могат да се подготвят и да са полезни на тези ученици.

„Приобщаващото образование трябва да започне да се реализира още от детската градина, за да могат да се причислят в обществото“, смята Дамянов.

Той споделя, че дискриминацията в общество намира място и в училището.

„Колкото по-толерантно е едно общество, толкова по-голямо място ще намира приобщаващото образование“, твърди Дамянов.

По думите на специалиста, хората в малките населени места са по-толерантни, отколкото тези в големите.

Според него е труден достъпа до специалисти и затова има създадени центрове за приобщаващо образование, с цел да се помага на тези хора.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
6
 
29
 
! Отговори
98765 преди 1 година
Закрихме специализираните училища и градини, в които работеха хора, които знаеха, можеха да работят със СОП! Вкарахте ги в масовите училища и градини, че им се нарушавали правата. Ами правата на здравите къде са? Те нямат ли право да учат в нормална среда?!
8
15
 
46
 
! Отговори
Учителката преди 1 година
Закриха специализираните училища и в почти всеки клас набутват по някой с аутизъм, хиперактивност, поведенческо разстройство, епилепсия и др., което автоматично проваля учебния процес на останалите 25 ученици. В час не можеш да обърнеш спец.внимание на ученика със СОП, без да загубиш времето на останалите. Родителите на такива деца винаги са претенциозни, смятат, че светът им е длъжен.Това "приобщаване" е направено умишлено да саботира образованието и нормалните деца да растат в ненормална среда
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
4 Като неможеш сам, трябва ти помощ. Горкият.
6
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като неможеш сам, трябва ти помощ. Горкият.
5
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не дай Боже никому , но на времето имаше училища за бавно развиващи се, където ги учиха на занаяти като дърводелство например. И мой познат, който завърши такова училище, след това работи в голяма компания дърводелец на голяма заплата. Имаше 2 частни бизнеса в свободното си време, занимаваше се и със земеделие,, после се премести в Германия, където пак е дърводелец. От всяко дете няма как да правим нобелов лауреат, но тези, които не могат да следват темпото, могат да се квалифицират отделно.
4
8
 
38
 
! Отговори
Учител преди 1 година
Истината е че децата със СОП не са подготвени за учене в нормално училище... и това не е мой проблем!
3
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Колкото по-толерантно е едно общество, толкова по-голямо място ще намира приобщаващото образование" - Няма как, да съм толерантен към ГЛУПСОТИТЕ ТИ! Къде са специалите образователни заведения, коит помагаха? На които викахме помощни?
2
4
 
4
 
! Отговори
от 2 преди 1 година
Биете минусчета, ама какво ли разбирате?
1
9
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И защо дискриминираме остналите ученици?