"Тракия" минава в наши ръце?

Португалските концесионери не са внесли гаранция за строителството на магистралата, наши фирми пък готови да почнат дострояването й
15 май 2008 09:18, Златко Желев
20
"Тракия" минава в наши ръце?
Снимка: Булфото

"Строителството на магистрала "Тракия" може да се поеме от български фирми, ако португалските концесионери днес не докажат, че са намерили финансиране", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

"Има анонс от строителни организации, които могат да плащат от собствени средства, а в края на годината, като видим какво сме спестили, ще се разплащаме", каза Гагаузов пред бТВ.

Той не назова кои са фирмите, но увери, че пари има и страната може да си позволи да завърши магистралата сама.

Отсечката между Стара Загора и Карнобат ще се раздели на 3-4 лота и до две годени ще може да се минава от там, каза Гагаузов.

Той ще докладва в Министерския съвет, че концесионерът не е внесъл гаранцията до изтичането на крайния срок вчера и очаква другия четвъртък да има правителствено решение как ще продължат нещата.

"Готов съм веднага да издам строителни разрешения", заяви министърът.

Той обясни, че кабинетът е усложнил условията пред концесионера, за да не се повтори историята с БГА "Балкан".

По негова информация банкова институция не е осигурила кредит на концесионерите, а няма фирма, която сама да извади такъв ресурс.

Помолен за коментар на развитието на сделката, започната от правителството на НДСВ, бившият финансов министър Милен Велчев каза, че не само този договор, много други са в променени условия заради кредитната криза в глобален мащаб.
 


20
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
0
 
! Отговори
чепа преди 12 години
за тая Изключително Важна Новина и ще си го преместя от единия крачол в другия!
18
0
 
0
 
! Отговори
прост БГ преди 12 години
т'ва "наши ръце" на простоцарски какво ще рече? Сигур "наште" батко и братко ?
17
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
.. ний в Тракия сме по-важни хехехех
16
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Ами като ти се наложи да дойдеш до София след 4 години, тогава ще му мислиш. Не разбирам какво си се разтревожил от сеха!
15
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Естествено, че най-голямото лапане е при концесиите. Особенно пък тази. Интересно, че има хора които не са го разбрали (или пак днес.бг само си коментират новините ако се съди по правописа и "мненията"). Но няма какво да се учудваме - за някои хора тройната коалиция е успешно правителство, Доган - най добрия политик, а ББ - опозиция.
14
0
 
0
 
! Отговори
JJJ преди 12 години
А техния "концесионер" дали е ползвал държавногарантиран заем? или е имал условие държавата да му праща при недостатъчен трафик? както и при преминаване на извънгабаритни товари... а и дали е построил 120 км магистрала а взима тол такса за 450? Въпроси въпроси...
13
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Абе умнико, тебе трябва да те интересува дали има магистрала и колко ще ти струва да пътуваш по нея! И държавата да я построи тол таксата ще е пак същата. И защо трябва да я плащаме ние след като може да я плати някой друг? За сведение Хърватсака построиха на концесия 1800 км за 3 год. Умник!
12
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
10 Ти да не си нещо в списака на подизпълнителите че се пениш толкова. Само дето волф и дитц не вадат пари от собствения си джоб както портогалците трябваше да направат. Но при мега не благоприятни за тях условия. Вие червените крадци вече спокойно можете да довъшите държавата с поредната огромна кражба. От джоба на данакоплатеца....
11
0
 
0
 
! Отговори
Варненец преди 12 години
Аз се чудя какво става с Хемус, или трябва ако ми се наложи да ходя до София (хубаво, че се налага веднъж на 3-4 години) да слизам до Бургас, да мина през Пловдив и от там към София, само заради хубавата права магистрала. Защо нищо не се казва за Варна-София?!?
10
0
 
0
 
! Отговори
jjj преди 12 години
Дали няма лапане при концесия... Виж Софийска вода, Волф, ДИТЦ, Чистота, както и концесионерите на черноморските плажове :) Нали не си мислил, че концесионера случайно е попаднал там, без търг :) Промит от каскетите мозък...
9
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
... няма и гражданско общество, което да спре тези кражби
8
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Абе, 5-ти, ти *** ли си. Когато строи концесионер НЯМА лапаница!Щото концесионера вади пари от джоба си! Лапаницата идва СЕГА! Щото ще плаща държавата, т.е НИЕ! А когато плаща държавата - "куче влачи - диря няма"! И "новите" изпълнители отдаааавна са известни. Всичките тия приказки за търгове и т.н са чиста ала-бала.Ти не виждаш ли, че "свободната" преса от няколко дни, малко по малко започна да ни "подготвя за олимпиадата"?Даже един вестник писа, че ще ни струва "наполовина"! Чиста проба лъжа и манипулация. В името на лапането стопираха строежа. Иначе отдавна да е готова.....
7
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Това беше целта на Гагаузов, защото сега държавата ще финансира а от нея най-лесно се краде. След приключване на магистралата тоя ще е с около 400-500 милиона напред. Повече няма да му трябва да е министар на каквото и да е. Няма държава и най-лошото ня
6
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
4 години обвиняваха правителство на Царя за голяма корупция по сделката за магистрала Тракия, а сега се оказа че е толкова неизгодна за концесионерите, че дори не са могли да намерят финансиране!!!!
5
0
 
0
 
! Отговори
JJJ преди 12 години
Ей, няма такива *** - те били усложнили условията да не се повтаряло БГА Балкан :) ако не беше опозицията да информира ЕС и от там да ги натиснат договора щеше да е сключен отдавна и Симо, Серго и Феса да си лапкат. Ама иначе БГА Балкан... Т'ва каскетите са уникални кратуни :)
4
0
 
0
 
! Отговори
boniboni 6areni преди 12 години
D dali 6te dojiveem da patuvame po magistrala ot sofiq do burgas ili decata na na6te deca 6te se pitat sa6toto?
3
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
а ако последните 3 години вместо да чакаме португалците строяхме....
2
0
 
0
 
! Отговори
Kolega... преди 12 години
;))) Pomnish li na stenata liubim portret... ;)))))
1
0
 
0
 
! Отговори
JJJ преди 12 години
Де е сега батко да "си лапка" :)