Кой те бие, ма?

Биячите на учителката по английски в Пловдив се сдобиха с обвинение
11 юни 2008 16:34, Екип на Dnes.bg
1098

"Гошо, убий я!", "Кой те бие, ма?", "Г-жо, той не те нарече к***а, ма!", К**а ми да те убие!"

Април 2008-ма. Озверели викове на ученици в клип, сниман с GSM в Техникума по хранене в Пловдив.

Момчета вият от кеф, докато трима от съучениците им малтретират учителката си по английски Мария Чулова.

"Няма такъв клас, честно ти казвам няма такъв клас. Това е най-ненормалния клас, само от хулигани".

Заплахи! Обиди! Псувни!  

30-годишната учителка по английски език Мария Чулова е имала и друг път проблеми с дисциплината на учениците, казва директорът на училището.

Преподаватели пък твърдят, че причината за извращенията са двойките, които госпожата пишела заради отсъствията на младежите от час.

Днес, близо два месеца след страховития час по английски, Георги Шаламанов и Стоил Стоилов, двамата 16-годишни ученици от 9 клас, са наказани с последно предупреждение за изключване. Третият, Александър Б. - с мъмрене.

В сряда и прокуратурата им повдигна обвинение.

"Като непълнолетни, но разбиращи свойството и значението на направеното, са могли да ръководят постъпките си, но са извършили престъпления", пишат пловдивските магистрати.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1098
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
0
 
0
 
! Отговори
seneca преди 15 години
В Германия е подобно...видео, насилие (в повечето случаи са момичета), пак и учителите си затварят очите понякога...Това тук е Отвратително...New Generation?.....пфу...Незабавно Промени !!!
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Vsichki se hvarlihme da komentirame vaprosniat klip, obache nikoi ne se seti che toi e samo edin ot niakolkoto podobni poiavili se naposledak. Za spravka: uchenichka pravi striptiz pred kabineta na direktora, uchenitsi ot chasna gimnazia se zabavliavat dokato troshat obzavezhdaneto na klasnata si staia... i t.n. T.e. problemat ne e svarzan samo s tezi niakolko momcheta i tiahno bezumno povedenie, a sas sluchvashtoto se v tsialoto obrazovanie naposledak. Ama velikiat ni ministar e tvarde zaet da otchita deinost s vavezhdaneto na izmislenite maturi za da pogledne kakvo realno se sluchva v balgasktot uchilishte! Ot den na den nivoto pada i prosto ne mi se misli kakvo shte e polozhenieto sled 10 godini! No horata koito realno tribva da obarnat vnimanie na tova izglezhda sa zabravili, che roliata na uchilishteto ne e samo da naliva znania (v povecheto sluchai napalno neprilozhimi v realnia zhivot) v glavata na uchenitsite, no i da vazpitava! Dalech sam ot ideata, che zadachata po vazpitanieto na detsata tribva da se prehvarli iztsialo varhu uchitelite i uchilishteto, no vse pak i te tribva da poemat svoia dial. No kato stava duma za vazpitanie, mai vse pak semeistvoto i roditelite tribva da sa vodeshtite, koeto za sazhalenie se sluchva dosta riadko. Zaeti s borba za fizichesko otseliavane (ne tuk e miastoto da komentiram koi i kak ni dokara do tova polozhenie) nie vse razchitame, che niakoi drug shte svarshi nashata rabota i shte vazpita detsata ni. Uchilishteto, obache ne se spravia s tazi zadacha i... detsata se "vazpitavat" ot ulitsata, ot televiziata i ot drugi podobni mesta. Sami mozhete da vidite rezultata! Totalno izprostiavane, direkno kopirane na povedenieto na chalga zvezdite... izobshto lipsa na vsikakav moral i tsenostna sistema. Tova e. Taka che predi da sadim tezi momcheta (dalech sam ot ideata da gi opravdavam za postapkite im) neka se zamislim dali vinata e samo tiahna. Ami roditelite im? Kade sa bili roditelite im kogato tezi momcheta sa rasnali. Niamalo gi e! I estestveno vaprosnite momcheta sa poluchili nagledno vazpitanie na ulitsata, v diskotekite i v chalga klubovete!
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
malaumnici prosti svine
0
 
0
 
! Отговори
стоян преди 15 години
по емеила като цяло за нищо конкретно не исках да разговорям,просто мислещите хора са на изчезване и ми е интересно да обсъждаме по-провокативни теми:) понеже по форумите се начечитам всеки ден на ТВУ,бой,затвор.....,но нищо конкретно за трайното изкореняване на проблема.всички идеи са свързани с временното му решеване....за съжаление обаче аз и нямам много време този месец,понеже на главата ми стоят билогия и химия,а изпитите са след 3 седмици .... :)както и да е.приятно ми беше да дискутираме поне тази тема,за напред предполагам ,че пак ще се засичаме по форумите.
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
Стояне, добре дошъл тук. Радвам се, че така разсъждаваш. Дали ще бъде така след десетилетия, ще видим. Това, за което искаше да разговаряме по имейла може да го обсъдим тук.
0
 
0
 
! Отговори
стоян преди 15 години
Все още вярвам ,че има хора в БГ,на които им пука и които имат пари и власт ,за да подобрят нещата истински и трайно. След време,ако имам пари,бих направил каквото мога,за да се пооправи малко положението с ценностите в БГ.Сега съм все още зрелостник,както е модерно да се казва и нищо не би могло да зависи от мен :)
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
До Стоян: Тази ПР кампания кой би я инициирал, кой би я финансирал и администрирал? Определено няма да са тези, които би трябвало и биха могли да го направят. Значи, никой. Или този, който би извел дивиденти от това.На въпроса за образованието ми - учителка съм. Благодаря за имейл адреса, но предпочитам дискусията да я водим тук - иначе ще е чесане на езиците
0
 
0
 
! Отговори
1025/стоян преди 15 години
За съжеление си права. Дори и да се вземат мерки,като че ли вече нямаме необходимите кадри с помощта,на които да променим нещата.Може ми трябва да се подхване някаква ПР-акция(нещо подобно на недотам добре обмислената реклама на матурите по вскички национални медии).Редно е народът(не само децата) да си спомнят какви са,от къде идват,защо 13 века са умирали толкова българи.... какви са били идеите им ,целите им(подхващам темата за национални въпрос,понеже мисля 4е редно той да е една от основните движещи сили на всяко общество,особено в днешния мултикултурен свят който пък от своя страна предполага изчезването ни като нации до 30-40 години и претапянето ни в еврипейските култури).Та към темата,необходимо народът да си спомни за своите корени,а това да го приобщи към една обща група.Бидейки част от дадена група,всеки се стреми да изпъкне именно с ценностите харектерни за нея.А мисля,че най-лесно би било да се възвърне националното чувство на българина(твърдя го поради лични наблюдения,независимо от културата и интелектуалното ниво,почти всеки застава пред телевизора и си казва"ей,ся да ги опукаме тия американци на волейбола,да им покажем ,че още ни бива за нещо.)За мен е необходимо да се започне от някъде,да се развие и припомни първоначално една основна ,опорна ценносто и върху нея да се градят останалите(независимо дали това ще е българщината,или уважението към родителя,или образованието и т.н.)Мисля,че силна медиина кампания би имала добър ефект,би накарала много хора да се замислят за истинските неща,при ги причислила,както казах към обща група, а за голяма 4аст от младото поколение(защото повечето са такива като тези от клипчето) е много важно да бъдат част от нещо и да се развиват спрямо неговия стандарт и да изпъкват в тази група.Идеята ми е състезанието да се измести от полето на простащината в полето на нещо имащо смисъл,което в последствие ще доразвие и други ценности.искам да те попитам какво си завършила,понеже рядко срещам толкова задълбочени и смислени коментари.ако искаш да продължим дискусията:stoyan_shishkov***abv.bg
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
Добре, 1028, за този клас затвор/ТВУ. А за останалите от училището, а за тези, дето идват след тях, а за по-следващите? За всички ли ТВУ/затвор? Че то по-добре да раждаме децата си в затвора и там да ги оставяме след това на отглеждане. Кое ще спре порочния кръг
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
1025, радвам се, че достигнахме до най-важния въпрос на образованието възпитанието. Крайно време е да се подхване този дебат в нашето общество. Дойде време да се върнем столетия назад и да откриваме азбучни истини, които сме смятали толкова за даденост, че не сме полагали грижи за тяхното действие. В близкото едно-две десетилетия, ако искаме да ни има, ще ни се наложи в много сгъстен вид и кратък срок да преминем през цялата еволюция на човешкия род и достижения на западната /и не само западната/ цивилизация и отново да учим А-Бто на това как да живеем. Основна цел на институционализираното образование е да възпита идващото поколение така, че да не е заплаха то за обществото, за родителите си, рода си и Отечеството си. След тази цел на второ място идва грижата младите да успеят да запазят живота си и да станат съзидателна сила в обществото, което ги е отгледало, т.е да се подготвят практически /с професионални и житейски умения/ да могат да се издържат самостоятелно и да отгледат и възпитат следващото поколение, като осигурят приемствеността на традиции и ценности. Системата от конкретни знания и науки е необходима до толкова, че да се изпълни ВТОРАТА по значимост цел. Какво се получава в момента? Ситуация, в която се акцентира само на научни факти и академизъм, а децата нямат представа защо си пълнят главите с тази материя, която няма непосредствена връзка с техния живот. А що се отнася до възпитаването в училище то клони към нула. И не случайно - чия ценностна система да се утвърди чрез възпитанието? На семейството ли, на министъра ли, на експертите от МОН ли, на обществото ли? Моята се разминава от другите изброени почти на 100%. До колко имам моралното право да възпитавам учениците си в нея? Все пак са чужди деца и част от родителите показват с поведението си, че моята ценностна система им е много чужда. 1025, говориш за създаване уважение към възрастния, учителя, родителя. Как да стане това, като самият образователен министър се държи арогантно с учителите, и то публично /за отношението му към учениците да не говорим/, какво уважение да имат децата към възрастните, като те са максимално маргинализирани и отношението към тях от страна на правителство и общество е също толкова арогантно. Децата не се възпитават с думи, а с поведението, на което те стават свидетели /друга азбучна истина/. Универсалните принципи на хуманизма са жестоко и публично потъпкани точно от тези, които трябва да ги утвърждават. Има и други, християнски, но и те са маргинализирани. Действат предимно законите на джунглата и децата много добре и съвестно ги усвояват. Къде е гаранцията, че някой учител-ентусиаст, успял да възпита учениците си в ценностите, в които вярва, няма да ги обрече на гибел в социалната джунгла, в която живеем? За това и никът ми е: Смелостта да възпитаваш.ПП. Мненията ми започват от 996
0
 
0
 
! Отговори
BIVSH BALGARIN преди 15 години
SRAM!!!! DOJDE VREME DA SE NAREKA BIVSH BALGARIN.AKO TEZI *** BJAHA V USA STJAHA DA SA VECE V ZARTVORA>
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
E AKO TOVA E BULGARSKOTO VUZPITANE NA Y4ENICITE V BULGARIA TO NE SUGALIAVAM 4E MOITE DECA NE Y4AT V B.G.
0
 
0
 
! Отговори
mundo преди 15 години
Malko sa prekalili momchetata,ama ako daskalkata pishe dvoiki za otsastviq i ne znae kak da im kaje dve dumi i gi nakara da mlaknat si e nein problem. Nali za da stanesh uchitel , trqbva da mojesh boravish s horata . Ama sega neznam kakav e bil otzvukat v BG , ama tova ako se slutchi pri men ( vav Franciq) losho gi tchaka tiq pitchove. Prosto no comment
0
 
0
 
! Отговори
1023/стоян преди 15 години
Съгласен съм,че за всеки човек приоритетите са индивидуални.Мисля си обаче,че във всяко едно общество има общоприети ценности,норми да ги наречем(които за съжаление в нашето псевдо културно общество са тотално размити).Именно на тези ценности трябва да се наблегне в средното образование,на ценностите,които са общовалидни,непреходни -първото което ми идва е уважението към учителя,към човека,към институцията,към труда на другия,има и редица други общовалидни норми(за някаи очевидно догми:) които са неоспорими,тоест нещо като абсолютната или т.нар.Платонова истина. Няма зна4ение от гледнатата то4ка,има някои неща,които се срещат във всяка сфера- както е то4но уважението за теб,за мен,за ученика,за МОН,за семейството му,за обществото-то е важно за всеки,без да уважаваш не можеш да постигнеш каквото и да е било. Съвременното общество се гради на груповата работа,а без елемтарно уважение тя не би била качествена. За този пример се сетих в първия момент,има и други,но не ми се изпада в дълбоки съждения :)хубава вечер
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
1023, предполагам, че без да искаш си се регистрирал/а от мое име. Няма значение. Съгласна съм с теб, че училището трябва и да възпитава - чрез учебното съдържание, чрез поведението на учителя в клас, с начина, по който той /по-скоро тя/ управлява и моделира поведението на учениците си, чрез системата от ценности и приоритети на конкретното училище, чрез системата от поощрения и наказания, чрез връзката на училището със семейството и т.н. Обемът от учебно съдържание, обаче, е такова, че в учебно време обикновено не стига времето за по-екстензивни дейности, които са по-едекватната форма, с която може да се възпитава. Конкретното учебно съдържание е често далече от учениците и това, което те смятат, че е необходимо да учат. Въпросът ми към теб е: кой или коя институция има моралното право да прецени кое да бъде изучавано от учениците като задължително учебно съдържание? Аз може би имам една представа за това, ти - друга, ученикът - трета, семейството му - четвърта, МОН - пета, бизнесът - шеста, а страната, в която той евентуално ще имигрира след като завърши - седма. Къде е пресечната точка между нашите различни мнения?
0
 
0
 
! Отговори
до смелостта да възп преди 15 години
не мисля,че точната дума е насаждане на ценности.но определено съм на мнение,че трябва да се обръща повече внимание на ценностите,особено в училище.може би трябва да отпаднат някои предмети,които не са доминиращи за съответнич у4еник,да се формира професионалната му насоченост преди гимназиалния етап и той да може да работи целенасо4ено върху предметите,които ще са му необходими за понататъчното му развитие.Училището е мястото,където децата трябва не само да се образоват,но най-вече възпитават.Според е мен е много по-важно след 12 клас ,един човек напуснал училище да бъде с нужната култура,възпитание,отношение,да има сетивата за добро и зло,за правилно и грешно,за стойностно и безсмислено,отколкото да знае колко е корен куби4ен от 335(осбено ако е решил да се занимава с право,например).в4ера сутрин гледах министърът по БТВ и той каза,4е на въпрос:избройте 4 български революционери,е имало хора ,които не са писали нищо....Проблемът е,че и самата образователна система и експертите,не могат да преценят кое е важното са у4еника,който след време ще е 4аст от обществото и ще трябва да съхранява историята на България и да гради бъдещето й.Трябва наистина да има радикална промяна,което дале4 не завършва с въвеждането на матурите.
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
"1004. - 10:03 - МАЙНИТЕ !!!От: Истината е някъде тамЕдин простичък, обикновен въпрос - Вие да се сте чули нещо хубаво от Пловдив? МАЙНИ, В БУКВАЛНИЯ СМИСЪЛ СЕЛЯЦИ, И ОГРАНИЧЕНИ ИНДИВИДИ НА ИЗПАДНАЛО ОБЩЕСТВО !!!"-------------------Много си прав за пловдивчаните! живях 5 години в тоя провенциално-напудрен град и се отвратих от тях! селендурски манталитет с някакво изкуствено самомнение за себе си, граничещо с мания! А да не говорим, че почти не се чувстват и за българи1 не напразно историята им е отредила да бъдат ничии през вековете-траки, римляни, гърци, турци , българи, арменци, славяни, ***, каракачани, македонци, албанци...Мешавица безподобна и манталитетът им такъв!
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
ТВУУУУУ
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
1013/1017, дори така да е, моралът на околните не оневинява злодея. Тук идва въпросът, до каква степен е допустимо подрастващите да гледат телевизия. Аз съм вече склонна да смятам, че изцяло трябва да не допускаме децата да гледат телевизия, има детски, забавни и образователни двд-та, ако толкова искат да гледат. Целият процес на това, каква информация ще достигне до детското съзнание трябва да е контролирано от зрелия, мислещ възрастен. Знам, колко е трудно да се постигне това. Но зависи от нас и до каква степен сме осъзнали необходимостта от това решение.
0
 
0
 
! Отговори
Смелостта да възпита преди 15 години
Така е 116 и 107, но директорите са само една от главите на змея, за който говорих. Другите са: министър, министерство, правителство, общество, семейство, община, учители и т.н. Нека не хвърляме върху директорите цялата вина, те са само послушковците /доста добре заплатени вече/ за провеждане на линията /най-вече неофициалната и неофициализираната/ на държавната политика в сферата на образованието. Има и изключения сред директорите, но дори и от тях успяха да направят морално гъвкави ръководители, склонни на много компромиси със съвестта им.По темата за садизма и злобата: в едно общество дали господства садизма, дори и прикрито, може да се съди по реакциите на децата и младежите.