Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране

Автоинструкторите настояват прохождащите водачи да карат на полигон
20 окт 2008 20:01,
168
Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране
Снимка: Булфото

Младите шофьори със стаж до 2 години да получават само 2/3 от контролните точки - 26, предлагат от КАТ.

Новите водачи да не управляват МПС в тъмната част на денонощието - от 23 до 5 часа сутринта, и да карат колите си с 10 километра по-ниска скорост от максимално допустимата.

С тези три предложения от Пътна полиция се надяват, че ще усмирят прохождащите шофьори.

Статистиката е безмилостна и показва, че всяка пета тежка катастрофа с жертви е причинена от шофьори с по-малко от две години стаж зад волана.

При пътни инциденти по вина на нови водачи са загинали над 35% от жертвите във войната по пътищата.

Анализите на КАТ сочат още, че повечето катастрофи са заради неправилни маневри или липсата на рефлекс у водачите.

Автомобилните инструктори пък смятат, че връщането на полигона и увеличаването на часовете за кормуване на 40 ще решат до известна степен самонадеяността на новите шофьори.

Вероятно до няколко месеца предложенията ще станат факт. 

Дали обаче войната по пътищата ще приключи?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


168
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Подкрепям предложенията. Но трябва да се вдигнат санкциите за алкохол и за превишена скорост драстично. Явно сегашните "санкции" не вършат работа. За алкохол според мен трябва да се отнема книжката поне за 5 години, а при повторно нарушение на пияниците да им вземат книжките до живот. Иначе ще има жертви по пътищата. Трябват драконовски мерки.
86
0
 
0
 
! Отговори
някоя си там преди 15 години
Ами , ако изобщо не еше шофьор, как пък ще ше да отидеш. и за съм млад шофьор и допреди година си ходех пеша наработа. Голяма работа!
85
0
 
0
 
! Отговори
МОМЕНТ! преди 15 години
ВИЖТЕ КАКВО,АЗ МОЖЕ ДА СЪМ МЛАД ШОФЬОР НА МПС,НО ТОВА НЕ ЗНАЧИ ЧЕ НЯМАМ ПРАВО ДА КАРАМ АВТОМОБИЛ ПРЕЗ НОЩТА!АЗ СЪМ НА НОЩНА СМЯНА И АКО МИ СЕ НАЛОЖИ ДА ИДА НА РАБОТА ПОРАДИ АВАРИЯ ИЛИ НЕЩО ДРУГО ЗАЩОТО СЪМ ИНЖЕНЕР И МЕ СПРАТ ПОЛИЦАИТЕ И ДА МИ КАЖАТ ЧЕ Е ЗАБРАНЕНО И МИ ОТНЕМАТ ЕДИ КОЛКО СИ ТОЧКИ ЗА ТОВА ЧЕ СЪМ КАРАЛ ПРЕЗ НОЩТА!А!?НЯМА ЛИ ПОНЕ НЯКАКВИ ОБЛЕКЧЕНИЯ ЗА ТИЯ ХОРА С ТЕЖКИ И ОТГОВОРНИ ПРОФЕСИИ НА КОИТО ИМ СЕ НАЛАГА ДА ПЪТУВАТ ПРЕЗ НОЩТА БЕ!?
84
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Лиценза трябва да се взима на инструктора, не на фирмата, това го има в други страни, доколкото си спомням във Франция има случаи на инструктори осъждани на затвор заради прекалено многото грешки на обучавани при тях водачи.
83
0
 
0
 
! Отговори
Fenix преди 15 години
Човек, не че нещо ама това дето предлагаш е много много лесно да се изиграе - просто се прави нова фирма...
82
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
44. - 20.10 21:37 - skorostОт: aronв испания младите шофиори нямат право да карат с повече от 80км.ч в продалжение на 2г. и според мен трябва да варнат обозна4ението за млад шофиор,тук ж испания е голямо L,ПО ТОЗИ НАЧИН ДРУГИТЕ ШОФИОРИ ЩЕ ПАЗЯТ МАЛДИТЕ,което е и по важното43. - 20.10 21:35 -
81
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Не можах да прочета всички предни коментари но сред прочетените не видях изнесена моята причина за коментар,затова предварително моля за извинение ако повтарям някой.Наистина правилно е да има ограничения от този тип за младите шофьори,но не след като им се издаде книжка която до сега е била пълноправна.Вземете пример от САЩ , там на 16 години получаваш книжка за движение с придружител / "стар" шофьор / , и така изграждаш рефлекси и свикваш с кормуването,така трябва да е и тук,работата е малко след дъжд качулка,въпреки че ми предстои да взема книжка в крайна сметка съм до някъде съгласен с тези мерки.Но търсете проблема в стажа на шофьорите,налагането на придружител според мен е най-ефективното още от ранна възраст.
80
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Дали обаче войната по пътищата ще приключи? ----> НЕ, защото българинът е такъв *** като седне зад волана, че няма накъде повече! Относно предложенията напълно ги одобрявам! Скоро правя 2 год стаж и дано не ме шване.
79
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
скрити полицаи по пътищата и камери! И когато богаташките синчета със скъпите джипове и коли получат глода от 300 евро за превишена скорост както във Франция - мисля че ще се замислят малко поне!
78
0
 
0
 
! Отговори
от мен преди 15 години
Да ви кажа, за да знаете: от 9 години изпитите са в ДАИ, а не в КАТ. Защо всички говорите за КАТ? Няма такава служба при провеждане на изпитите. ДАИ изпитват, правят протоколите, дават ги на КАТ и те издават книжките. На номер 61 ще кажа: ДА! Учи се за инструктор.Обучението е със степен бакалавър, с три годишен курс на обучение. Друг е въпросът , че от скоро /може би от година-две/ институтите пак с комерсиална цел направиха курсове за инструктори. Даваш 1000-2000 лв. и ако имаш някакво висше образование,/ няма значение какво/, явяваш се на няколко изпита и си готов инструктор. Макар и на два петъка шофьор.Друго: Няма смисъл да се краде или икономисва гориво, щото колите са собственост на самите обучаващи, а не на някое ведомство или организация. Не гледайте какво пише по колите. Надписите станаха задължителни, но колите са собственост на всеки от инстукторите. Няма какво да се краде. Няма смисъл да вадиш от единия джоб и да слагаш в другия.МОЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ Е СЛЕДНОТО: ДА СЕ ВОДИ СТАТИСТИКА НА ТЕЖКИТЕ ПРОИЗЩЕСТВИЯ, ПРИЧИНЕНИ ОТ МЛАДИ ВОДАЧИ, ДА СЕ ПРОВЕРИ В КОЯ ФИРМА СА ОБУЧАВАНИ, ОТ КОГО СА ОБУЧАВАНИ И ПРИ ОПРЕДЕЛЕН ПРОЦЕНТ ПТП ,ПО ВИНА НА ВОДАЧИ ПОДГОТВЕНИ В ЕДНА И СЪЩА ФИРМА ДА СЕ ОТНЕМА ЛИЦЕНЗА. А ДА ВИДИМ ТОГАВА ЩЕ СЕ ОБУЧАВАТ ЛИ НА ДВЕ НА ТРИ И ЩЕ СЕ ПРОДАВАТ ЛИ КНИЖКИ???? ВИЕ КАК МИСЛИТЕ????
77
0
 
0
 
! Отговори
realista преди 15 години
skupi mnogo si se oburkal za magistrala trakia...az si karam s 160 plutno kato namalqvam izklu4itelno rqdko na 140 pri nqkoi zavoi no kato nqma koli v susednite lenti moga da gi vzema i s 170...taka 4e razpravqi na baba si 4e magistrala e proektirana za 120km/h, zapoznat sum v dulbo4ina sus stroeji na magistrali i vuzmojnostite na dvijenie po tqh!
76
0
 
0
 
! Отговори
az преди 15 години
Ами ти самия си отговаряш на поставените въпроси: Когато колата е обозначена лесно може да се разпознае. През нощта е много по ненатоварено, поради което някой хора си позволяват и алкохол и по-висока скорост, полигона те кара да свикнеш с габаритите и маневреността на колата (просто се научаваш да я усещаш), а аз имам вече доста приятели, които не могат да паркират като хората. Лично на мен ми беше най-трудно да се науча да не карам бързо, но с годините обикновено ти идва акъла за да разбереш, че не е проблем да вдигнеш 150-200, но е проблем ако трябва да правиш маневра или да спираш
75
0
 
0
 
! Отговори
az преди 15 години
Прав си, но и пътищата ни са от това време, включително натилката на магистрала Тракия в по-голямата си част е пригоден за скорост до 120 км/ч. Защото ако не ти е известно освен качествата на колата и гумите пътната настилка също определя възможната безрискова скорост. При по-висока сцеплението намалява значително и колата става неустоичива. А не забравяй, че тук се икономисва и от материали и качество
74
0
 
0
 
! Отговори
от мен преди 15 години
1. напълно се съгласявам с мнението на номер11.2. много ми е любопитно как точно контролните орагни ще разберат, че автомобилът който се движи с 90 км/ч е трябвало всъщност да се движи с 80, щото водачът е с малък стаж.3. с какво ще помогне връщането на обучението на полигон? да научат кога, срещу кое дърво да завърти наляво и после като види незнам си кой кол да вътри надясно за да вземе изпита. а после в града , като го няма дървото вляво и кола вдясно, как ще стане номера с паркирането?4. мислите ли , че е по-лесно да се кара през деня в трафика, отколкото през нощта когато почти няма движение и за един начинаещ е по-лесно да свикне с движението именно тогава, когато няма голямо движение.5. не смятате ли, че увеличението на часовете ще доведе само до увеличение на цената на курса, но не и качеството на подготовка.6. вместо да се налагат тия смешни правила и изисквания, може да се помисли например младите водачи да карат в началото задължително с придружител, или да се въведе ограничение за работния обем на двигателя. например да е до 1500 куб.см. има доста по-приемливи и по-цивилизовани начини от тия ,които се предлагат в статията.мога още много да коментирам и да предложа, но за сега ще спра до тук.
73
0
 
0
 
! Отговори
az преди 15 години
За контролните точки мисля, че е глупост, но останалите предложения определено имат смисъл. Няма да е лошо да се ограничи и мощността на колите, които имат право да управляват новите шофьори.
72
0
 
0
 
! Отговори
katq преди 15 години
a vie dartte hofiori davi zemat knijkata na 30 gd kat ste tarikati i mnogo znaete pensii he mi karat tapaci ebahvi maikata oligofreni v taa darjava nihto ne stava zaradi takiva kato vaze dami izdede govnata....
71
0
 
0
 
! Отговори
venko преди 15 години
dago tai policai po dobre da hodme pe6a a vie tva iskate davi maikata tapa s ebahvi u tarikatite ebavm vi maikata
70
0
 
0
 
! Отговори
Rambo преди 15 години
Dokato tupite instruktori ne u4at mladite da karat i gi karat da si kupuvat knijkite niama da sprat katastrofite!Ako shtata i da im razreshat na mladite da karat i po dva 4asa na den te sled kato sa si kupili knijkite i shte si imat samo4uvstvieto na golemi tarikati i dobri shofiori!Puk i pianite nikoi ne gi spira....
69
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
на 1во място е културата на човека която липсва не само в шофирането ами навсякъде каквото и да измислят такъв варварски народ се командва само с диктатура и желязна ръка така че няма надежда ако ще и без точки да са пак ще си правят каквото искат докато не се промени съзнанието и мисленето
68
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Абе най-добре е камери или прикрити полицаи в цивилни дрехи и коли по пътищата, които да следят и записват с камери тези които изпреварват опасно и когато е забранено или когато насреща идват други автомобили (нещо което се случва редовно по нашите пътища), след което да се глобява със голяма глоба или да се отнема книжката за определен период от време на такива шофьори!