Фирми лъжат с евтини шофьорски курсове

На 17 г. да започва обучението на водачите, предлага експерт
Обновена: 2 авг 2011 14:13 | 2 авг 2011 12:05,
72
Фирми лъжат с евтини шофьорски курсове
Снимка: Булфото

Около 40 процента от фирмите подлъгват клиенти с евтини курсове. За това алармира пред БТА Йонко Иванов, председател на Съюза по авто-мото подготовка.

В момента курсовете вървят между 250 и 950 лева. Иванов обаче предупреждава хората да не се подвеждат по прекалено ниски цени и посочва, че реално обучението там излиза по-скъпо, тъй като те искат на ръка доплащане за допълнителни дейности, като например за изпит, които обаче не декларират като приходи.

„Тези фирми не декларират доходи, съответно не плащат данъци, а и осигуровки“, обяснява Иванов.

Според него между 650 и 800 лева е разумната цена за шофьорски курс.

Председателят на Съюза по авто-мото подготовка посочи, че сегашното правителство е успяло да прекрати купуването на шофьорски книжки, но все още не е пресякло
дейността на такива фирми, макар че в първите 7-8 месеца на управлението си е отбелязало големи успехи в тази област.

Очаквам от новия министър на транспорта да започне тотални проверки, заедно с Националната агенция по приходите, коментира Иванов.

По думите му тези фирми обикновено дават некачествено обучение и гледат единствено да печелят от оборота. Така на пътищата излизат неподготвени шофьори и се стига до инциденти, предупреждава той.

Иванов смята, че за по-добри шофьорски умения, освен качествените курсове, трябва да се въведе базово обучение за шофьори още от 17-а година, като се дава възможност на водача от 17-ата си до 18-ата си година да кара кола, но с опитен придружител.

През това време младият шофьор ще има временно свидетелство за управление. Идеята е да получи постоянна шофьорска книжка, когато стане на 18 години.

Трябва да има периодично обновяване на знанията, смята Иванов и допълва, че не може шофьорът да вземе книжка веднъж и до края на живота си да няма друго обучение.

Например над 65 г. със сигурност е необходим нов курс заради спецификата на възрастта, тъй като се променя бързината на реакциите.

Йонко Иванов иска да се построят модерни полигони и в България, които да имитират преминаване на настилки през различните сезони – от суха на влажна настилка, от влажна на мокра, от мокра на заледена.

Така шофьорът, който е взел книжка през лятото, може да придобие уменията и навиците, за да шофира добре и зимно време, да се научи да владее автомобила при различни настилки, коментира още експертът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още по темата: шофьорски курсове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
72
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 10 години
абе има някои не са спирали всеки ден лажат и не ги интересува за цените ваоб6те 4е други фирми изнемогват от тая си работа за едни има по 60 4овека за други има по 6 4овека на месец аде де дее киро на кирия.A за обу4ението им няма да говорим при тия по 60 4овека дето са интересно мие вао6те как се описват като цяло толкова народ и ми говорят глупости 4е в градовете нямало хора нямало за едни а за други имало нали срамота е да се сложи един таван на цените 4е да се знае как каде кво
71
0
 
1
 
! Отговори
simo преди 11 години
edin kurs izliza ni6tojni pari realno sigurno okolo 150 lv oba4e ima kartel i sporazumenia zatova cena e takava okolo 400 lv odelno se ikonomisva ot 4asove i saotvetno ot gorivo sa6to ima interes da badeskasani za da platite dopalnitelno 4asove , sa6to pla6tane za izpit s ocenka da ima o6te no ve4e cenata e po skapaaa koito ima pari si pla6ta pak i 90% ot instruktorite i daiadjiite igraiat zaedno v igrata s ru6veti
70
1
 
0
 
! Отговори
инструктор преди 12 години
В ХАСКОВО шофьорски курс за 100 лева. и то с гаранция за успех. За какво говорим ??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....................................
69
0
 
3
 
! Отговори
даияджия преди 12 години
С камери и без камери корупцията при шофьорските курсове и изпити е 1 в България.
68
0
 
1
 
! Отговори
ah lelej преди 12 години
абее най добре да ги изтепаме тия инструктори ли са кво и да не караме коли а велосипеди Fahrrad му е майката
67
0
 
0
 
! Отговори
Начинаещ, но не млад преди 12 години
Преди няколко седмици пък прочетох статия, в която се твърдеше точно обратното - цени над 350-400 лв. не можели да бъдат оправдани.Точно в момента карам курс в една школа за 350 лв. и вътрешния изпит на листовките струва отделно 50 лв. За таксата за целия курс, и за изпита ми беше подадена квитанция без печат и име на фирма, само с подпис (на касиера или там каквото е). И в двата случая реагирах учудено и не много доволен, и в двата случая пъргаво ми беше изкарвана и касова бележка...
66
0
 
1
 
! Отговори
Калин преди 12 години
схемата, да те скъсат е много лесна. Изпитът продължава около 20-30 мин. Изпитващите си имат любими места. Няма да повярвате колко кръстовища със скрити пътни знаци има. Примерно стоп на оградата до обръщалото на 280 в студентски град (от към НСА) Ако спреш 1 м след него (а СТОПа е доста назад в улицата) си скъсан, щото е трябвало да спреш преди СТОПа, а не там където имаш видимост и където спира всеки нормален човек. Кръговото пред х-л Витоша. Без знаци от едната страна и редовно запушено...
65
0
 
1
 
! Отговори
+- преди 12 години
има сериозен проблем с явяването на поправка за такъв изпит. Цените гонят 200лв и изпитващи и инструктори всъщност имат изгода да те късат, колкото се може повече. За самото явяване плащате около 50лева. А останалите между 120-150лева отиват за инструктуара, който има задължение да покара с вас около 3 часа макс. За това време той реално си прибира около 100-130лева чисто. Т.е. инструктора печели в пъти повече от вас, ако ви скъсат и отидете на поправка, отколкото ако си го вземете.
64
1
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 12 години
Не може да сравнявате нещата с Америка, там имат пътища с по 6 платна в едната посока, а не разкопани калдаръми като след война...В България курсът трябва да е както преди 1989 - 3 месеца /теория и практика/. Стига са произвеждали убийци на пътя! И за хора без средно образование никакви книжки, *** и *** по пътищата НЕ!!!
63
1
 
2
 
! Отговори
Шофер преди 12 години
съгласен
62
0
 
3
 
! Отговори
до шофер преди 12 години
Съгласен съм с теб, там условията за шофиране са съвсем други. Американец да шофира в БГ /особено в София/ не го виждам.
61
0
 
3
 
! Отговори
Шофер преди 12 години
До 57; Не мислиш ли че ако набутаме американец да управлява у нас е загинал на първите 10мин.
60
9
 
0
 
! Отговори
bbb преди 12 години
аааааааааааааамммм спрете дА СЕ ЛЬЖИТЕ БЕ,,,,НА ВСЯКЬДЕ В ЕС И СВЩ ПОД 2000 Е ИЛИ ДОЛАР НЯМА ,,,НАЛИ ИДВАТ ТУК И СА 1 М, ИСКА И ДАВА 1000ЛВ,АКО МОЖЕ ПО БЬРЗО ДА ИСКАРА ,,ААА ПРЕДИ ДА ИДЕТЕ НЯКЬДЕ ПИТАИТЕ НЕ СЕ ХАБЕТЕ
59
0
 
8
 
! Отговори
Shark преди 12 години
"Трябва да има периодично обновяване на знанията, смята Иванов и допълва, че не може шофьорът да вземе книжка веднъж и до края на живота си да няма друго обучение" - айде стига *** идеи моля, моля. Нямям намерение периодично да пълня нечии гуши. Имам книжка от 20г, нямам серизно нарушение, не са ми отнемани точки и никакво периодично обучение не ми трябва. Да се направи за такива, които имат много нарушения.
58
0
 
0
 
! Отговори
добавено от 57 преди 12 години
Това, което писах по-долу се отнася само за нашата категория Бе - любители. За другите категории-професионалните е много по-сложно.
57
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Сега, за да вземеш книжка ти свалят триста кожи-скоро взех книжка-600 лева курса и за всеки изпит по 50 лева. Един път ме скъсаха пред ДАИ и още 50 лева отгоре. Добре, че има полигон близо до нас и там практикувах вечер с нашата кола. В курса не ни учат полигон, а за да се справяш добре на шосето си трябва яко практика.
56
6
 
8
 
! Отговори
за информация преди 12 години
Синът ми отиде в САЩ пролетта, 10 дни след пристигането се записа за изпит и след още 10 дни се яви на изпита /състоящ се в 1 час шофиране в Чикаго/, това е всичко. Там инструктори и курсове няма, който си искаш той да те учи /обикновено родители на семейната кола/. Имат само 32 знака и теория и листовки също няма. Изпита и самия документ общо струват само 20 долара. Не е за вярване, но е факт.
55
2
 
4
 
! Отговори
jujaka преди 12 години
Пътища няма , не ви е виновен курса.
54
0
 
3
 
! Отговори
до 54 преди 12 години
най добре е да има установени 4 модела или типа коли на коитои да се провеждат кърсовете,така ше се и уеднакви стандарта и ще се обучаваш на типа който смяташ да караш в последствие;)
53
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Курса трябва да е според финансовите възможности на хората, примерно от 350 до 750 лв .Като цената да зависи от това на каква кола ще караш, примерно за 350 лв може да се учиш на по старичка кола лада опел и т.н а за 750 лв на нещо последен модел.Едно е да се учиш на последен модел мерцедес или БМВ и след курса да си купиш 15-20 годишна кола която върви по коренно различен начин от тази която за 100 бона е наблъскана със всевъзможни екстри.