З години изпитателен срок за младите шофьори

Ако направят нарушение, ще минават отново курса
Обновена: 9 авг 2011 21:00 | 9 авг 2011 21:00,
137
З години изпитателен срок за младите шофьори
Снимка: архив Булфото

3 години изпитателен срок за младите водачи, докато вземат истинска книжка, предлагат от автомобилния бранш.

Идеята е след полагане на успешен шофьорски изпит на младите шофьори да се издава временно удостоверение за управление на МПС.

Ако те в рамките на 3 години не извършат пътно произшествие и определени нарушения на закона за движение по пътищата, да им се издава редовно свидетелство.

Ако допуснат обаче произшествие или изгубят точки от талона си, ще трябва да преминат курса на обучение отново.

Предлага се още да не се допуска кандидат-водачи за повишаване квалификация (кат. С, Д, ДЕ), ако не са минали най-малко 12 месеца от регистрирано последно нарушение.

От бранша смятат, че трябва да се засили сериозно и контролът по отношение на изискванията за образование на кандидатите за водачи. Имало много случаи на представяне на фалшиви дипломи за образование особено сред ромите.

Също така се предлага да се завишат часовете за обучение и квалификация на бъдещите шофьори.

Друга от мерките за по-висока безопасност на пътя е предложението да се забрани монтирането и да се премахнат вече монтираните билбордове.

Още по темата

Мотивът е, че тези, които са в непосредствена близост до пътя, създават предпоставки за произшествия с жертви.

Много от рекламните съоръжения разсейвали водачите с предизвикателни снимки на разголени тела.

Само между Пазарджик и Пловдив в обхвата на АМ "Тракия" имало 1092 билборда.

По данни на МВР за миналата година 11 души са загинали след сблъсък с крайпътно съоръжение.

Билбордовете са поставени върху стълбове, в които и танк да се удари, няма да остане здрав, смятат от бранша.

Сред останалите искания са да се въведе реално задължителна проверка на здравословното състояние на професионалните водачи преди тръгване на път.

Предложенията са изготвени, след като със заповед на транспортния министър е била определена работна група, която да представи конкретни мерки за намаляване на предпоставките за катастрофи.

До 20 август участниците в работната група трябва да представят вижданията си в министерството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


137
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
131
0
 
18
 
! Отговори
Ковач преди 12 години
Предлагам когато млад шофьор след нарушение е санкциониран,сщата санкция дасе наложи и върху инструктора,който го е обучавал.
130
0
 
17
 
! Отговори
-- преди 12 години
... и още - за какво са тези камери, които са по кръстовищата в София?Всеки ден минавам пред Университета и винаги 2-3 коли, престроили се да завиват към Парламента, продължават направо, където за тях няма лента. Това се случва пред поне 5 камери. Някой да е получил честитка?Лично аз преди 2 години минах на червено на Опълченска и Сливница. Мноого бавно, просто не видях светофарите над мен, а тези пред мен... минах, хората си ме препсуваха. Резултат - нулев, 6 камери снимаха.
129
0
 
19
 
! Отговори
-- преди 12 години
Преди две години возих една германка. Хвана ни задръстване на Дондуков и се оказах спрял за не повече от 10 секунди върху пешеходна пътека. Жената се притесни, изчерви се, започна да се оглежда... ако тя го била направела това в Германия, глобите били огромни, тук не било ли така...Тук пред будките с катаджии всеки се престроява както му падне, бутат се по кръстовищата (десния завой от Околовръстното към Борис например) и полицаите въобще не подгряват, че виждат по 80-100 нарушения на час.
128
0
 
22
 
! Отговори
Рени преди 12 години
Точно това условие което гласи : "Ако допуснат обаче произшествие или изгубят точки от талона си, ще трябва да преминат курса на обучение отново" за мен лично означава още повече рушвети и корупция за КАТ. Все пак 50лв не се сравняват с 800 колкото нсредно излиза един курс! Много по рационално е ако за всяко провинение е отреден точно определен брой "поправителни часове" кормуване. Примерно : за неправилно паркиране 8ч. паркиране с инструктор, за отнемане на предимство - 20ч и т.н...
127
4
 
23
 
! Отговори
Яна преди 12 години
Аз съм ЗА,стига убийства по пътищета от млади самонадеяни шофьори.
126
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Това за младите шофьори е мижи да те лажем.На половината жени книжките им са на трупчета, карат 5-6 пъти в годината най-много и трупат стаж, нямат нарушения и глоби.За другите не казвам нищо лошо, зная жени които ще сложат доста устати некадърници в джоба си.Дъщеря ми например скоро ще направи 2 г. с книжка а карала кола 2-3 пъти.Крайно време е да направят изпита по-важен от това колко време е шофьорския курс.Най- добре курса да е по желание.
125
0
 
25
 
! Отговори
Недоволен преди 12 години
За пари ли, за много ли?Писна ми от алчни инструктори!!!Мен баща ми ме научи да шофирам. Едно че курсовете са безумно скъпи, второ че нищо не те учат в тях. Няма полигон, успоредно паркиране, устройство на автомобила елементарно дори. Плюс това е явна дискриминация спрямо младите водачи. Нека има опреснителни курсове, но те да са безплатни за млади водачи, ако се докаже че инструктура не си е свършил работата или пък да се плащат от ДАИ, защото те изпитват и дават книжки.
124
0
 
19
 
! Отговори
jj преди 12 години
Да пусна и аз един глас.Принципно, не смятам че трябва да се прави разлика за младите шофьори, приемливо ми се струва евентуално да имат 3 години по-малко точки в талона.Единственото решение на проблема според мен е за всяко нарушение да има наказателно постановление. Спираш на пешеходна пътека - глоби и точки, ходиш по трамвайни релси, престрояваш се без мигач, продължаваш от лента за ляв завой направо или просто осевата линия е между гумите ти и нямаш включен мигач... глоби и точки.
123
0
 
33
 
! Отговори
Ги преди 12 години
По начало е добра идеята. ОБАЧЕ: -има хора, които си изкарват книжка, но не шофират - просто си я имат като документ. след 3 години хем няма да имат нарушения, хем и опит няма да имат;- младите шофьори, които са карали всеки ден за тези 3 години и са направили някакво нарушение - хем точки губят, хем пак трябва да карат курса...
122
0
 
17
 
! Отговори
Ronsevall преди 12 години
dnes.bg/sofia/2011/08/09/tramvai-i-avtobus-prikleshtiha-pejo.125967
121
5
 
21
 
! Отговори
Ronsevall преди 12 години
Добре де, като толкова не ви изнасят тези идеи, ДАЙТЕ ВИЕ! Как да с енамалят произшествията по НАИСТИНА приложим начин.Държавата исмиля нещо, вие: 'какви са тия глупости'.Когато хулиш, дай основание и разумен довод защо не е и се аргументирай с друг!
120
3
 
20
 
! Отговори
Иво преди 12 години
Hahaha.. Пак интереси се намесват. Нормално е младите шофьори да правят повечко нарушения, но редно ли е постоянно да се пълнят гушите на инструктурите?! Да направят глоби и отнемане на лиценз за инструктор, чиито ученик направи няколко по-сериозни нарушения и ще е по-добре. Някой негодува от рекламите край пътищата. Ами да изрежат и всички дървета, да махнат всички бетонни колони на мостове, да махнат всички заграждения, та да не ни пречат. На калпавия ...*** п...ката му крива.
119
2
 
19
 
! Отговори
пак заповеди от ЕС преди 12 години
Пак изпълняваме поръки на ЕС! И без това се убиваме като на война по улиците, саво отова ни оставеше! Не е подходящо и приложимо тук..но нали трябва да сме послушни! На мен не ми харесва да нямаме право на избор с свобствената си страна и някой да ни казва какво да правим! Този "някой" обаче не казва "Заплатите ви са обидно, унизително ниски" Увеличете ги 10 пъти!!
118
1
 
23
 
! Отговори
БРАНШ :o)) преди 12 години
Знаете ли колко са транспортните фирми в българия? съпоставете техния брой с членскага маса на АЕБТРИ и СОАТ и пак ми говорете за БРАНШ....хахахахахаха смешно е !! Ей, това ЛАМТЕНЕ ЗА ПАРИ ще ви смачка бе ....
117
1
 
24
 
! Отговори
Пешо преди 12 години
В АБТРИ, като шев на Учебния център, работи бивш директор от Изпълнителна агенция автомобилна администрация ...... усеща се присъствието му в изказването на "Превозвачите".....
116
1
 
27
 
! Отговори
Пламен преди 12 години
Защо "превозвачите" искат временни книжки - много е просто: Искат да накарат младите шофъори да преминават допълнително обучение на СПЕЦИАЛЕН ПОЛИГОН. Подобен полигон струва МИЛИОНИ а милиони има в банковите сметки на АЕБТРИ и нейните фирми. В АЕБТРИ се прехвърлят много милиони - нека прокуратурата да се самосезира и да направи проверка на свързаните лица в ЦЕНТЪР ЗА ОБУЧЕНИЕ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО, ГР. СОФИЯ,ЕИК: 175186203 - ТАМАРЕЛ ИНДЪСТРИС БЪЛГАРИЯ, ГР. СОФИЯ и т.н. Не се ловете !!!
115
2
 
27
 
! Отговори
444444 преди 12 години
Голям мазохизъм се развихрил тук!Ако инструкторите трябва да плащат заради курсистите си, това изначава да не ги допускат до изпит, а да ги карат да взимат все нови и нови часове за кормуване. За какви по-високи глоби и санкции бълнувате - те и сега са изключително високи за доходите на българите. Решението е точно обратното - по-ниски санкции, но прилагани винаги и за всички. Това за младите шофьори е нова хранилка за КАТ и автоинструкторите и нищо повече. А и какво е млад шофьор?
114
1
 
29
 
! Отговори
до Helly преди 12 години
Не че не съм съгласна с теб, ама всеки знае какви са ограниченията в градовете, катастрофите не стават заради непознаване на правилника, а заради липса на контрол на пътя и липса на наказания за провиненията! И мамка му, защо само младите шофери да страдат? Нима старите карат винаги по правилник? Мен на пешеходна почти ме премаза човек с 15 години стаж за волана!
113
0
 
38
 
! Отговори
az преди 12 години
Оф, хора, не е въпрос на курсове. Въпрос на акъл, отговорност и възпитание е! как може хора минали едни и същи курсове - част от тях да спазват правилата, част от тях не! От цялата простотия ще спечелят само инструкторите, които ще вземат повече пари. Ще изкарват книжки хората с парите, които могат да си платят и акта после и глобата... Не става така. Наказания му е майката - не само за новите, ами за всички шофьори!
112
10
 
23
 
! Отговори
Helly преди 12 години
Според мен идеята с изпитателния срок е добра - за 3 години младежите хем ще понатрупат опит, хем ще свикнат да са в рамките на правилника, иначе ще видят книжката през "крив макарон". Остава и полицаите да не са корумпирани - и проблема с младите шофьори на пътя ще е решен. Естествено, ще се намерят и връзкари, но все пак по-голямата част от младите ще бъдат вкарани в релсите.