Кристалина Георгиева се гордее от постъпката на механика Петър Петров

Той е сред 37-те отличени с наградата на Европейския парламент
24 юни 2012 16:48, Петя Славова
40
 Кристалина Георгиева се гордее от постъпката на механика Петър Петров
Снимка: Reuters

Еврокомисарят по международното сътрудничество, хуманитарната помощ и действията при кризи Кристалина Георгиева изразява гордост от постъпката на българския първи механик на кораба "Коста Конкордия" Петър Петров при крушението на плавателния съд край италианския бряг през януари.

Както БТА съобщи, Петров е сред 37-те отличени с наградата на Европейския парламент за европейски гражданин за тази година.Той ще получи почетен медал за това, че е спасил над 500 човешки живота при евакуирането на кораба.

Комисарят определя действията на Петров като необикновена постъпка на обикновен човек. Тя отбелязва, че българинът е направил с риск за живота си три курса със спасителна лодка между пострадалия плавателен съд и брега. Той е бил сред последните трима, напуснали палубата, едва след като бреговите власти са потвърдили, че положението излиза от контрол.

Окуражаващо е да знаем, че сред нас има толкова много обикновени жени и мъже, които са готови да направят необичаен знак на солидарност, посочва Георгиева в изявление, поместено нанейния сайт в Европейската комисия. По нейните думи в моменти на непредсказуеми бедствия, резултат от действията на природата или на хората, имаме нужда тъкмо от такава солидарност повече от всякога.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
1
 
! Отговори
барба яни преди 11 години
Поздравления Най накрая едно смислено изречение и по същество-последното написано в коментара на един кдп от БГ. Както написах по долу доста преди вашите закачки с #29 на тема професионална компетентност момчето заслужава само адмирации и уважение от обществото и медиите!
34
0
 
1
 
! Отговори
За НЕГО преди 11 години
Добре, хубава новина, макари по трагичен повод . . .
33
0
 
1
 
! Отговори
Хай Буй преди 11 години
Барба Яни, така наричаха всеки един лодкар у Созопол, че и капитан дори, на мен ми е повече от ясно за какво иде реч, а и подробностите са ми известни. Така че не бързай с "безмозъчните рикши". Ние не сме толкоз безмозъчни, че да не знаем кво пишем. Хората вършат работа там и добре я въшат. Тебе кво те грее това? Тъпотията ли те друса или кво? А човекът, дето е спасил много хора си е за награда, независимо каква
32
2
 
3
 
! Отговори
БАРА РОЗУ преди 11 години
ПРЪМОВИЦА 2 !
31
0
 
1
 
! Отговори
барба яни преди 11 години
ало двамата танкеристи!безмозъчни рикши такива!що се напъвате мисловно и спорите двамата кой по велик!не занимавайте хората с подробности от вашият занаят а коментирайте по същество написаното.има кой да анализира вместо вас.поне 3 центъра правят анализ на трагедията включая моделните изпитания.В момента Смит Таг го вадят за да го буксират до мястото на рекунстроирането му.Даже имам едно приятелче от Сплит когото наеха за екипа им там.Има голема разлика от типа което карате и трагичния кораб.
30
1
 
1
 
! Отговори
Хай Буй преди 11 години
И я ми поясни, кога си карал 450 х. в КОТС, когато нас не ни допускаха на тез параходи? Още повече, че когато работех там, най-големия беше "Kazimah"- 290 х., след войната взеха да купуват нови VLCC, но никога не надхвърлиха 315 х. или тъй наречените 3х3. Дори и новата "Kazimah" е толкоз. Вярно, имаха два ULCC, но тогаз не можехма и да си помислим, че ще ни допуснат до тях и отдавна отидоха за скраб, още повече, че единия се натресе на мина през 87-***.
29
1
 
1
 
! Отговори
Хай Буй преди 11 години
#29: Ф.С.В какво значи? Чети момче, В момента върша работа точно на един вид кораби, които вие, миропомазаните, считахте за "наказателна рота", демек танкери, и работата я върша вече 36 години. Израстнал съм от 4-ти помощник до капитан, ако това ти говори нещо. И съм възпитаник на ВНВМУ "Н. Й. Вапцаров". И все още съм в занаята. В кариерата си имам 11 VLCC, 4 SuezMax, 3 Aframax и още ред по-малки, а кариерата си започнах на най-големия за времето си Български танкер - Струма. Недей спори...
28
1
 
6
 
! Отговори
алекс2 преди 11 години
Тая прехвалена баница е менте , като Кунева
27
2
 
2
 
! Отговори
Ф.С.В преди 11 години
Хай Буй личи си че си нямаш понятие от баластна с-*** -явно си бил някакво фитерче или рулеви-остави на старите вълци като мен карали кораби по 450 000 т да мислят (KOTC)--тук фактора е времето-а те са имали време-не са рзполагали с 5 мин а с доста повече--По-късно беше установено, че между удара на кораба (който е станал в 21:42 часа местно време) до началото на евакуацията (22:58) -Това е много време
26
0
 
6
 
! Отговори
лай-лай кучка преди 11 години
Ние ,българите , в кризисни моменти винаги сме били силни , решителни и действени.
25
2
 
2
 
! Отговори
барба яни преди 11 години
абе я и двамата с #24 си отворете стаите тетрадки по БЖК ако ги имате все още и си прочетете материалчето там по въпроса.стига сте се правили на разбирачи.момченцата там дето се е случило играят и това упражнение всяка седмица за разлика от вас по изискване на регулаторните органи.явно вас костгарда не ви е изпитвал за сертификат за да плаваш в техно води.
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ето това е Човек!
23
0
 
2
 
! Отговори
Хай Буй преди 11 години
#24: Хайде драги да не спорим, щото въпросите по устойчивостта на кораба на мен са ми десетократно по ясни, отколкото на теб. Бътерфлай кран може да има някъде, но той едва ли е между двата баластни танка. На самотек не можеш да компесираш крена, колкото и да се мъчиш, просто не става когато ти е отворен другия борд, не ти стига капацитта на тръбата. Влизат 5-6000 кубика за минути, ти искаш да ги компенсираш с 5-600 м3/мин, Ами не става
22
0
 
2
 
! Отговори
Ф.С.В преди 11 години
Хай Буй като отвориш крана( Бътерфлай хидравличен) на пробития танк и отвориш крана на съседния по борд доста по бързо и без помпи на принципа на скачените съдове ще изравниш-важното е да не подаваш към помпата -магистралата трябва да бъде затворена към помпата- самата с-*** сама си изравнява много по бързо стига да е затворена ,,а кингстон не ти трябва -кингстона са пробитите танкове- това се прави при екстремална ситуация
21
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
"БРАВО" се вика на магаре....,а на човек се дават пари!
20
0
 
3
 
! Отговори
Хай Буй преди 11 години
до #16: Я стига глупости! Как ще компенсираш крена при условие, че от единия борд ти влизат стотици тонове вода в минута при такава пробойна, а от другия имаш тръба с ограничен капацитет? И кингстони да отвориш пак е трудна работа, да не кажа невъзможно. Това дори и танкерите не го могат, дето разполагат с най-големите възможностти в това отношение. А при тях говорим за помпи с дебит хиляди кубометри на час, не са нещастните 5 - 600 тона на карго и пасажер. Прецени си приказката преди да пишеш.
19
0
 
9
 
! Отговори
666 преди 11 години
Не,това не са обикновени хора, това са герои, нищо че не са на позиции, като Вашата, а Вие сте обикновена жена, даже бих казала със скромни способности и възможнссти, на "необикновена позиция' и само гледате да се отъркате о хора като тези белким рекламата е във Ваша полза. С една дума, не сте вие тази дето да ни казвате кое е геройстео, то си личи.
18
1
 
12
 
! Отговори
дядо Боцко преди 11 години
Чета тази новина,чета новината за момчето спасило в Англия дете и разбира се прочетох новината за пияния англичанин блъснал с "Черокито" си моторист до Чирпан .Е питам се кой да дава Меркел за пример на Камеран ли беше ,дето си е навирил носа ,че е англичанин ? А пък България ако не беше пет века под Османско иго , а беше колонизатор като Англия да изсмуква благата на сумати държави ,може би тогава можехме да сме за пример ...г-н Камеран !
17
0
 
8
 
! Отговори
галактика преди 11 години
в духа на коментар 5 - Далай Лама е посетил засегнатите от земетресението райони в Италия и е дарил 50 000 долара на хората. Преди няколко дни е направил още едно дарение на същата стойност. Коментирам ЖЕСТА.
16
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До 17,Децата вкъщи "браво" не ядат!