Половината автобуси - на повече от 20 години

Новите автобуси са едва 5%, а тези между 15 и 20 години - 17%
12 апр 2013 22:00,
33
Половината автобуси - на повече от 20 години
Снимка: Bulphoto

Приблизително всеки втори автобус в страната е на повече от 20 години, съобщи bTV. Статистиката е притеснителна в началото на активния сезон за пътуване.

Безспорно превозните средства са стари, но според бранша ситуацията е почти катастрофална - намален пътникопоток, фалити на транспортни фирми и все по-малко нови автобуси.

Според официалните данни на КАТ новите автобуси са едва 5%, а тези между 15 и 20 години са около 17% от общия брой автобуси, които се движат в страната. Затова от сектора настояват за спешни мерки, съдействие от държавата и достъп до европейски субсидии.

Възрастта на превозните средства увеличава риска от инциденти, а пари за нови автобуси няма, признават превозвачи. „Реално ние возим най-святото нещо - хората, ние не сме ТИР-ове. Повече разходи за ремонти, повече разходи за поддръжка, един ден пътува, един ден не пътува, чупят се по пътя,” оплака се председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи Галя Топалова.

За пътническите автобуси няма възрастов праг, единственото условие е да са технически изправни, но старите машини притесняват хората.

В Бургас по-големите фирми се опитват да обновят автопарка. „За сигурността, няма проблем. Колите си минават техническо обслужване,” твърди автобусният шофьор Никола Михайлов. Пътничката Николина Ганчева обаче посочи, че междуградският транспорт е остарял в сравнение с градския.

Превозвачите настояват да получат достъп до европейските програми, защото инвестицията за нови автобуси е сериозна. „До 2020 г, ако се усвоят едно 300-400 милона евро, може би през 2020 г. ще може да се въведе ограничение автобусите да са не по-стари от 10 години,” обясни Галя Топалова.

Според транспортния министър подобно ограничение във възрастта е логично, но може да стане само по инициатива на сектора. „Това трябва да бъде тяхно решение, на бранша, колко и как да бъде ограничен един такъв пазар, защото в крайна сметка, пътниците - потребителите на тази услуга ще бъдат ощетени,” коментира Кристиан Кръстев.

По данни на превозвачите пътниците са намалели с 40% само за няколко години. Недостигът на свежи пари за нови автобуси засега няма да доведе до поскъпване на билетите, уверяват от бранша. При евентуален скок в цената на горивата обаче поскъпването ще бъде неизбежно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
3
 
! Отговори
бай Шано преди 11 години
40% по малко пьтници!? Че кьде ги хората или всички реша трьгнаха
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
DA , NO NA FONA NA STARITE AVTOBUSI . BIZNESA NA 4ASNATA MUTRENSKA ORGANIZACIA D-A-I PRIHODITE RASTAT S AKTOVE ZA SVETOVNO OBEZKARVQVAT I BEZTUI RAZIPANITE TRANSPORTNI FIRMI I NAI VE4E GO OTNASQT 6IFIORITE . OT VREME ONO ZA LO6OTO TEHNI4ESKO SASTOQNIE NA AVTOBUSI I KAMIONI SE VMENQVA NA VODA4ITE , A NE NA SOBSTVENICITE . SADILI6TATA SA ZATRUPANI S DELA ZA OBJALVANE NA TAKIVA AKTOVE . EDVA LI NE VODA4A TRQBVA DA VAR6I RABOTATA NA KONTROLNITE ORGANI I SAS 6TANGA DA GONI PATRONA IZ GARAJA ZA GUMI
28
0
 
5
 
! Отговори
Варненец преди 11 години
Бургазлии стават първите българи, които ще ползват 100% чисто нови автобуси в обществения си транспорт. Новите 67 машини са закупени в рамките на интегриран проект, финансиран от Оперативна програма Регионално развитие, а стойността им надхвърля 131 милиона лева.Бургас стана първият град у нас, който обнови изцяло автобусите в обществения си транспорт. Новите 67 машини са произведени от полска фирма - една от водещите европейски компании за градски и туристически автобуси, тролейбуси и трамваи. "Новите автобуси ще бъдат по-удобни за майки с деца и за инвалидни колички. Мястото е по-
27
4
 
3
 
! Отговори
Ами така ще е... преди 11 години
Ами така ще е...Нали закриха завода за автобуси "Чавдар" в Ботевград."Шкода-Мадара" в Шумен...Автомобилният завод "Балкан" в Ловеч...Казано накратко-родно производство 0/нула/!Сега ще внасяме автобуси 5-та употреба на цената на нови!
26
1
 
5
 
! Отговори
селкор преди 11 години
ами и повечето самолети които летят горе са на повече от 15 години.всичко е въпрос на поддръжка
25
1
 
6
 
! Отговори
ганчо преди 11 години
какви автобуси бе,ами локомотивите на БДЖ-то като са на по 40 години и само въпрос на време да се разпаднат и да избият сумати народ....
24
1
 
6
 
! Отговори
хаха преди 11 години
Изключителен пример за платена новина по БТВ. Нищо не е казано за истинските проблеми в бранша, като СУБСИДИРАНЕТО!!!
23
1
 
6
 
! Отговори
хаха преди 11 години
Тази новина по БТВ беше силен пример как се прави платена по поръчка новина по медиите в България. Изобщо не казаха нищо за истинските проблеми в бранша, а ми сравняват "нови" и "стари". От къде човек който не е във бранша да знае разликата между 3-4 годиен Кинг-Лонг автобус и 13-14 годишна Сетра или Мерцедес?! Пари да ми дадат няма да се кача на тези Кинг-Лонгчет...
22
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Пак ни облъчват. Какво значи 20-годишен автобус? Това да не са Чавдарки? Това да не е лек автомобил - да го бракуваме на 800 000 км. При пробег от 80 000 км годишно, за 20 години един съвременен автобус изминава около 1,6 милиона километра. Че то первото му гаранционно обслужване е на около 100 000 км.
21
1
 
3
 
! Отговори
Димитрова преди 11 години
Автобусния транспорт в българия няма да се оправи още 50 години по очевадни причини.
20
1
 
4
 
! Отговори
anonimen преди 11 години
mi te i mnogo ot pati6tata ne sa remontirani ot 20 godini ama zatova ni6to ne kazvate 4e xorata vseki den si 4upqt kolite,xi4 ne vi puka,prebirate parite za venetki i danaci pak nie palnim gu6ite na montiorite,e pone tozi biznes varvi v darjavata,moje pak tva da e celta na upravnicite
19
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Пуснете влаковете на БДЖ спрени от ГЕРБ. Иначе ни чака банкрут от цените на бензина и екологична катастрофа от газовете на 4 милиона коли.
18
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Щели да "усвояват" ...стотин милиона ЕВРА???!!Ама хайде стига сте усвоявали бе ***!!На мен като ми трябва нещо ВАДЯ п0ари от джоба и си го купувам а не усвоявам......А *** това заслужават, 30 годишни автобуси.Като индийците и африканците.На *** бугарин нов автобус му не требе.*** които избират прости пожарникари за премиери.Тези "премиери" ги наричат матриал,кучета и чуват твърдения от рода на "Пенсионерите изядоха резерва" заслужават"смърт в мизерия"!!!
17
0
 
2
 
! Отговори
стейси преди 11 години
що са излагате,не се заяждайте за глупости бе хора-боли ги ония за нас
16
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Затова пък Тиквата е милиардер!
15
2
 
18
 
! Отговори
new koz преди 11 години
А за дребния таксиджия, колата трябва да е на по малко от 10 години.
14
5
 
0
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 11 години
И добре направи че само се излагаш.
13
3
 
0
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 11 години
До KuKumicin4e - Тези клишета за хапчетата вече се изтъркаха измисли нещо по оригинално обитак или *** в зависимост от това какво си.
12
1
 
2
 
! Отговори
KuKumicin4e преди 11 години
До Делил...нам..си..кво Смени бързо хапчетата ,че тези явно са ти слаби и не могат да задоволят отчайващата нужда на гладкото ти мозъче от животоспасяващи медикаменти...
11
6
 
0
 
! Отговори
DEVIL-JIN преди 11 години
До KuKumicin4e - Mълчи бе киртак.