Реформаторите: Клипът ни не е краден, търсена е аналогия

Разговорът за права не е важен в случая, твърди Петър Москов
Обновена: 9 апр 2014 10:49 | 9 апр 2014 10:46,
132
Реформаторите: Клипът ни не е краден, търсена е аналогия
Снимка: YouTube

Никога не е крито, че клипът е заимстван. Това заяви зам.-председателят на ДСБ Петър Москов пред Нова телевизия по повод скандала с предизборния клип на Реформаторския блок за евроизборите.

„Има съзнателно търсене и внушение на асоциация с начина, по който в една от най-добре работещите демокрации, хората се приканват към участие, към правене на избор. Този клип води до емоция, нещо, което е различно от начина, по който сме свикнали да се водят кампании. Няма никаква кражба, а съзнателно търсена и постигната аналогия”, коментира още той.

В понеделник следобед в интернет се появи първият рекламен клип на Реформаторския блок. В него участват известни български актьори и музиканти, сред които Стефания Колева, Богдана Карадочева, Кирил Маричков, Владимир Пенев, Иван Лечев, Юлиан Вергов и др. В началото на клипа актьорите обясняват защо няма да гласуват, докато не стигат докрая -  до доводи „за“ гласуването.

Веднага след пускането на клипа социалните мрежи бяха взривени, тъй като се оказа, че клипът не е оригинален, а заимстван от клип със същото послание, станал част от предизборната кампания на Барак Обама през 2008 г. Вижте двата клипа по-надолу.

Според Петър Москов разговорът за права в случая не бил важен. Водещо според него е, че клипът носи емоция и че всички медии говорят за него. Към момента видеото е събрало около 30 хил. гледания в YouTubе, което означавало, че от Реформаторския блок са си свършили работата.

„Правителствената пропаганда не е спала цяла нощ, за да излезе с тези против клипа – за нас това е успех“, коментира още Москов. Според него българският екип, направил клипа „Направи избор“, се е справил по-добре от американския.

Петър Москов сподели, че би искал Реформаторският блок да се асоциира с велика демокрация и голям президент, с интелектуален продукт, свързан с Обама, отколкото с Путин.

В студиото гостуваше и режисьорът на клипа Димитър Коцев-Шошо, според когото този клип не е „Биг Брадър“ или „Стани богат“, за да се обръщат към някого за права. По повод на коментарите в социалните мрежи, той каза, че не за първи път негов продукт е предмет на критика и затова няма да отговаря.

Клипът на Реформаторския блок

 

 

Оригиналният клип от 2008 г.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


132
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
125
0
 
0
 
! Отговори
КТ преди 10 години
Чудесно, това беше предложението ми. И на други хора също. Значи са го послушали. Не е нужно да си специалист за този вид лицензи. Нужно е само да ги четеш и изпълняваш. Аз работя с такива ,затова знам. Значи с това проблемът е решен, остава само горчивият вкус в устата. Но дано опитът им е бил полезен и ги научи, че най-важното е добрата комуникация.
124
0
 
0
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
До Ganeva, Предполагам се водят от сентенцията "Лоша реклама няма." и колкото по-дълго се шуми, толкова по-добре. В Реформаторския Блок има достатъчно юристи с компетенции, за да са наясно какво е законно и какво не.До KT В интернет клипът на РБ е публикуван със същия лиценз като "5 Friends" - CC-BY версия 3което ще рече, че не е нарушен лицензът, под който се разпространява оригиналното видео. Не съм спец по Авторско право, за да кажа в случаите, когато става дума само за базиране на произведение с CC по какъв начин и как трябва да се идентифицира авторството на идеята.А вие?
123
0
 
0
 
! Отговори
KT преди 10 години
Могат да го вземат, само ако цитират от къзе е. Това са направили германците, турците и канадците, които се ползват сега като оправдание. Не знам дали е редно да с еползва от политическа партия, той по идея е надпартиен, ама да приемем, че може. Нарушавайки елементарното и безплатно правило да споменеш СС и вида СС точно, ти прекъсваш веригата на това добро дело - творци да работят про боно за каузи. Това е историята.
122
0
 
0
 
! Отговори
KT преди 10 години
CC - криейтив комънс е идея, родена в САЩ през 2001 г. Така работи примерно Уикипедия. Творци могат да предоставят за безплатно ползване продуктите си. Условието е да се посочва винаги лицензът СС. Има 6-7 подвида на този лиценз. Може да е за безплатно ползване, с право на промяна, със задължително цитиране на първоизточника. Това са условията при този клип. Могат да го вземат, с
121
0
 
0
 
! Отговори
Ganeva преди 10 години
До П.ПетровМного Ви благодаря за това разяснение. Озадачаващо е обаче, че представителите на РБ не споменаха нищо такова в интервюто си по НОВА ТВ вчера. Напротив, те твърдяха, че въпросът за правата не е важен. Единственото, което мога да си помисля, е, че те наистина въобще не са се интересували от правата. Иначе биха излезли с този аргумент и биха затворили устите на всички критикари. Все пак аз наистина съм Ви благодарна за разяснението.
120
3
 
7
 
! Отговори
Божо преди 10 години
Успех, Реформаторски блок !!! другарите ако можеха да използват газта, която пикаят, нямаше да са така зависими от руските газови парички !!! другари , понеже с дпс се борите за една и съща "маса", оставете "американското зло" интернет !!!
119
2
 
5
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
До АнонименПонеже ме заинтригува казуса се поразрови и установих : Самият клип е с лиценз Криейтив комънс - което дава право на всеки напълно безплатно да го използва повторно( ДОРИ С КОМЕРСИАЛНА ЦЕЛ) и редактира без да претендира за авторство или авторски права. Никой, никъде не твърди, че идеята за клипът не е на Фондацията на Дикаприо.Раздаването на обвинения и присъди, без да се направи необходимото проучване, показва предубеденост! Каузата и идеята са добри! Могат, ползват го! Точка!
118
3
 
3
 
! Отговори
саурон преди 10 години
*** са тия от реаниматорския блок...няма собствени идеи....това е много кофти
117
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
А както виждащ тук проблемът не е спор за авторството (създателите на Седморката винаги са твърдяли, че филмът им е римейк на Самураите). Недоволството на японците е, че не са получили заплащане срещу това!
116
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Така погледнато излиза, че са били осъдени - по аналогия с нашия казус, се оказва че Петър Москови бай Киро са същите крадци
115
0
 
0
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
До Анонимен 120 Относно "официалността на римейка" намерих следното:"The writers of Seven Samurai -- Kurosawa, Oguni and Hashimoto -- sued Toho in the 1970s as they had not received any payment for the American remake The Magnificent Seven. In 1978, the Tokyo District Court agreed with them, declaring that the writers owned the remake rights, and that MGM (the producer of The Magnificent Seven should also compensate the three writers)."
114
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Освен това примерите, които си дал, особено с Великолепната седморка и със Седемте самураи са неотносими. Великолепната седморка е официален римейк - повтарям "официален"! И авторите на Великолепната седморка от самото начало го заявяват. Те нямат претенции към "търсене на аналогии". Затова на нашенските им се смеем!
113
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
до 118, извинявам се много, но Маричков политиканства наляво и надясно по медиите от години. Изказва се по всякакви политически въпроси от вътрешния и политическия спектър със самочувствието на експерт от ранга на Бжежински и Кисинджър. Да не говорим, че е бил и депутат. И ако той "не е изчерпателно запознат" с важни събития от световния политически хоризонт, то тогава става не просто некомпетентен, но и смешен.
112
1
 
5
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
До тцЪДълбоко се съмнявам, че Маричков е гледал и е изчерпателно запознат с предизборната кампания на Барак Обама. В България са я гледали дипломати, политици и специалисти в маркетинга(особено политическия). Познайте защо :-).По света има още много добри идеи за социален маркетинг в полза на обществото и аз лично бих се радвал повече от тях да достигнат до българският зрител, защото обезвереното ни и лишено от морални ценности общество има въпиюща нужда от това.
111
5
 
4
 
! Отговори
Голямата работа! преди 10 години
Реформаторите са взаимствали идея за клип - голяма работаДа видим какво са направили останалите:БСП/БКП, ДПС/ДС, Атака - подлогата на предните - Ограбиха и предадоха БЪЛГАРИЯ ! Дали ми пука че някой е взаимствал идея за клип! При толкова много престъпници и предатели в парламента в момента ??!?!?
110
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Нии не крадем , нии си бирем ... (Ама той умрял маааа ) .. Реформаторите да вземат да се ориентират към закриване а ?
109
0
 
3
 
! Отговори
тцЪ преди 10 години
До П.Петров"Идеите са безценни, а продуктите базирани на тези идеи са с авторски и патентни права". Това е така, не споря. Но някак си не мога да не оценя иронията - видния радетел за авторски права Киро Щуреца участва в откровено копиран клип, за който ме съмнява истинските му автори да са уведомени , че ще се ползва за сходни цели в България.
108
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Не обичам папагали! 25 години се опитват да "просвещават" "простолюдието", което инак презират. Смятат се за избрани. Да гласувам е личен избор. Да правите с чужда пита помен, не може да мобилизира никой. Творческа немощ и пари - мотивирани автори. Ако им пукаше, можеха да заснемат милиони клипове за клошари, безработни и сираци.Ама някак е гнусно за изтънчени култур-лизци- може да се оцапат.Щом е окрадено от американците - това е истината, ние просто падаме от възхищение!
107
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До П.ПетровВидях си грешка "президент , да се чете "прецедент"
106
1
 
0
 
! Отговори
П.Петров преди 10 години
До тцЪДо тцЪ Съвсем не е президент и по отношение на останалия свят, правят го и най-големите собственици на авторски права - Уорнър и Сони. Идеите са безценни, а продуктите базирани на тези идеи са с авторски и патентни права. Малко по-надолу дадох още няколко примера за използване на чужди идеи и никой никого дори не се е опитвал да съди за това. Мога да продължа с:"Туристът" - Антъни ЗимърАвторското право в момента е много относително, когато става дума за обществена полза и много стриктно, когато става дума за корпоративни интереси.