Таблети заменят халваджийските тефтери при шофьорските изпити

От първи юни електронна система ще бори корупцията
Обновена: 14 апр 2014 14:02 | 14 апр 2014 13:45, Анисия Иванова
19
Таблети заменят халваджийските тефтери при шофьорските изпити
Демонстрация на новата електронна система. Снимка БТА

Електронна система при изпитите за кандидат-шофьори ще сведе грешките до абсолютен минмум. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов при представяне на новата електронна система за придобиване на правоспособност и за провеждане на изпитите на кандидат-шофьорите на МПС.

Министърът подчерта, че работата по въвеждането на системата ще приключи до 1 юни тази година. Всеки изпитан ще може да си провери целия изпит и да види къде е направил грешка.

От 1 юни електронен жребий ще разбърква кандидатите за получаване на свидетелство за управление на МПС и изпитващите. Така на случаен принцип се задава кой изпитващ в кой учебен център ще изпитва, обясни промените Димитър Ганев, изпълнителен директор на агенция „Автомобилна администрация".

По думите му в момента камерите, монтирани в автомобилите, създават проблеми, тъй като се захранват от системата на автомобила и при дупки и неравности, записът се прекъсва. Подготвени са нови камери с индивидуално захранване и няма да има значение по колко неравен път се преминава по време на изпита, допълни още той. Камерите ще бъдат поставени в колите и ще позволят целият изпит да бъде записан, а след това всеки един ще може да види какви грешки е допуснал по време на изпита.

Контролни камери ще следят четири основи неща - ще се записва пътят, по който минава колата, поведението на шофьора и инструктора до него, данните от контролната електронна карта на инспектора и GPS-карта на района, където минава автомобилът.

"Халваджийските тефтери" и писането на бележки на курсистите на хвърчащи листове ще бъдат заменени с таблети, където на електрони контролни карти ще бъдат нанасяни резултатите от изпита, обясни още Папазов.

В момента, в който приключи изпитът, оценката ще бъде готова и предоставена на органите на МВР. След провеждането на изпита изпитваният ще може да влезе в сайта на „Автомобилна администрация“ и да прегледа всичко, което е направил по време на изпита.

Там ще може да се провери маршрутът, по който се е движел автомобилът, какво се е случило в него, списъкът с грешките и точното им време на допускане, както и кадри от пътя пред автомобила.

Данните ще се пазят в срок от 3 месеца.

Ганев обясни как работят отделните елементи на системата. Първият е електронният регистър. Обучението в учебните центрове започва след всеки четен понеделник, с въвеждането на електронния регистър ще отпадне възможността кандидат-шофьорите да бъдат добавяни към списъка на обучението след неговото започване и така ще намалее корупионният елемент.

Вторият елемент е електронният график за провеждане на изпита - с него учебните центрове ще запазват дати за изпити по интернет. Заплащането на такси в момента става с посещение в банков клон. С новата система това ще може да става и по електронен път. При плащането на таксите по интернет комисионната ще бъде стотинки. С електронния график инструкторите от учебните центрове вече няма да има нужда да ходят до регионалния център на агенция „Автомобилна администрация”.

Електронните услуги ще важат за изпитите за всички категории и по думите на Ганев новата система ще навреди на сивия сектор.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
Милен преди 9 години
Таблети, камери и не знам си какво и изпити пак се купуват. От позната знам как цакаш 2 стотака и инструктора ти помага с . Пък нека си го има на камера и нека си цъка по таблета! Само се хвърлят едни пари на вятъра. Други решения трябва да се търсят.
16
0
 
0
 
! Отговори
до 16 преди 10 години
Пич, ти си яко неграмотен. Научи се да пишеш!
15
4
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 10 години
За курковете за шоьор са направени да вземат парите на корсистите .Първо в тия школи няма добра подготовка и това е много трагично за нашата мила родина България .Тези хора ,които обучават корсистите те самите не са подготвени да обучават и обесняват . Краино време е вече в нашата мила родина България да се намерят хора ,които са подготвени за тази деиност .
14
4
 
2
 
! Отговори
един от вас преди 10 години
В Пазарджик книжка не можеш взе ако нямаш връзки,късат за най-дребните неща.Не се издържа всеки път 130 лв. за поправка и така вече 4 път.Какво не мога да карам ли? Само аз ли?Това е сеч за пари.Цели гимназий с кандидат шофьори се късат за едно кихане.Вие г-н.Министър ми кажете как ще преборите тези сремни души които ни скъсаха джобовете да плащаме за поправки-не е ли това дабре организиран рекет-ние на инструктора пък те с изпитващия.Елате в Пазарджик и вижте какво става,поправете този АД.
13
0
 
4
 
! Отговори
. преди 10 години
и да има програма на обучението , която да се спазва и контролира , само тогава ще има добра подготовка , взети изпити и спокойствие на пътищата , с "айде карай" няма как да направиш добър шофьор.
12
0
 
3
 
! Отговори
. преди 10 години
Съгласен съм с повечето аргументи досега , но никой не засяга един основен въпрос , част от цялата система , парите които ще направи един инструктор при подкуп на изпитващ сравнени с тези , които взима за задължителните допълнителни курсове и безбожно скъпия нов изпит , като този цикъл може да се повтори доста пъти , това обяснява и малката им заинтересованост от комплексна и ефективна подготовка на кандидат-шофьорите, трябва допълнителните курсове и изпита да се плащат на половина от инстр.
11
1
 
1
 
! Отговори
. преди 10 години
Глупости на търкалета ,които само ще оскъпят и без това безбожно скъпия процес ...
10
2
 
2
 
! Отговори
123 преди 10 години
Всичко е Бош лаф.Главни виновници са инструкторите и изпитващите.Преди 20 години когато карах курса всичко беше аналогово, но строго. Два пъти ме късаха и бях сърдита на целия свят как аджеба "пИрфектна "шофьорка като мен е недооценена. Сега когато ми се налага да карам в милионен европейски град от другата част на Европа съм много благодарна на безкомпромисните изпитващ и инструктор, който не се подадоха на "чара"ми:-D.Пречупиха тийнейджърската лудост и самоувереност .Благодаря
9
0
 
19
 
! Отговори
Строителен техник преди 10 години
Имам 16 строителни работника, всички до един са ***, всички до един не могат да пишат, всички до един идват с лични автомобили до обекта...Как става това?!
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Камерите още преди 10 години трябваше да бъдат въведени, много некадърници си взеха книжките за това време и ще кръстосват още много години пътищата.
7
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ще го вземат, спокойно.Корупцията в това ДАИ е толкова голяма, че просто няма начин да се изкорени.А инструкторите играят в комбина с изпитващите. Да сложат камера отдолу до краката на изпитващият, да не натиска и той. ;)Всичко друго е глупост.
6
2
 
7
 
! Отговори
до Абсент преди 10 години
Ами няма да го вземат,защото ги обучават на това да си платят 150 лева(100 за изпитващия и 50 за инструктора)и са готови убийци на пътя.
5
0
 
6
 
! Отговори
apostol преди 10 години
Браво наи сетне.. Д а се въведе същия режим на технологията и при ;другарите; с фуражките ............. И да се заснема целия процес на работата им Маи ще има мого напуснали по желание.......
4
2
 
8
 
! Отговори
Абсент преди 10 години
При наличие на "водна марка",при опит за манипулация записът се РАЗРУШАВА.
3
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Видео е много лесно да се фалшифицира и сега.
2
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Инструкторите са едни от главните виновници за катастрофите в последните години! Взимат подкупи, абсолютно неподготвени курсисти вземат книжки и белята става!
1
0
 
16
 
! Отговори
Абсент преди 10 години
Това за прекъсващите камери, е ала-бала.Имам видеорегистратор няма НИКАКЪВ проблем нито с дупки,нито със захранване-просто при наличие на работеща камера болшинството от курсистите-*** няма да могат ДА ВЗЕМАТ изпита.