Програмите за придобивки за служители - важни ли са за бизнеса?

Повече от 40% от работната сила на Европа е покрита от такива програми
Обновена: 20 май 2014 16:08 | 22 апр 2014 13:36, Екип на Dnes.bg
Програмите за придобивки за служители - важни ли са за бизнеса?
Ивайло Пеев – Директор Корпоративни Решения MetLife България

Откакто съществува животозастраховането, неговата единствена цел е да гарантира запазването на стандарта на живот в случай на непредвидени събития. За да спази това обещание, животозастрахователната индустрия е развила различни начини и услуги за предоставяне на защита, пише в свой материал Ивайло Пеев – Директор Корпоративни Решения MetLife България.

През последните 100 години един от основните стълбове в животозастраховането са програмите за допълнителни придобивки за служителите (Employee Benefit Programs).

Въпросът за мотивацията, продуктивността и лоялността на служителите винаги е бил основен фокус за всяка компания. Предвид световната икономическа ситуация (въпреки индикациите за уверено подобрение) днес нуждата от мотивирани и отдадени служители, както и бъдещи таланти, е критична за всяка линия на бизнеса.

Програмите за придобивки за служители, предлагани от животозастрахователните компании, гарантират, че всеки един служител получава признание за своя принос, като едновременно с това увеличават неговата продуктивност и лична мотивация, а оттам и лоялността му към компанията. Те са едни от най-мощните и въздействащи инструменти, създавани някога в услуга на бизнеса.

Основната им цел е да комуникират грижа в най-чистата ѝ форма както към служителя, така и към неговото семейство, защитавайки и гарантирайки техния съществуващ стандарт на живот. По този начин всяка една компания създава стабилна работна среда, като едновременно с това спомага за развитието на потенциала на бъдещи таланти. За да бъде пълен ефектът, правителството признава тези програми като социално значими за бизнеса и позволява да ползват значителни данъчни облекчения.

Програмите за придобивки за служители са разделени на две основни продуктови линии:

-   Живот + Злополука – защитава служителите и техните любими хора срещу внезапна и неочаквана загуба на доход в следствие на злополука или заболяване.

-   Спестовна Програма – възнаграждава ключовите служители в компанията по начин, различен от стандартните бонусни системи, като се базира на постигането на  специфични цели – желан оборот на компанията, изпълнение на индивидуални цели, трудов стаж в компанията, лоялност, годишна оценка и т.н.  

Те играят изключително важна роля в бизнес стратегията на компаниите в световен мащаб. Повече от 40% от работната сила на Европа е покрита от такива програми. Последните проучвания сочат, че служителите поставят заплатата си на 3-то място по-важност, докато допълнителните придобивки и личната грижа на работодателя заемат съответно 1-во и 2-ро място.

Основният проблем с всяка една придобивка е, че след известно време служителите спират да я възприемат като допълнителна полза и започват да я виждат като част от месечното си възнаграждение. В този момент тя губи своята сила и не доставя желания ефект. За разлика от повечето такива придобивки (ваучери за храна, фитнес карти и т.н.), програмата за придобивки за служители никога не остарява, никога не губи своята ефективност и запазва атрактивност и конкурентоспособност. Дизайнът на подобна програма е изцяло съобразен с нуждите на клиента. Няма готов продукт и всичко се сглобява индивидуално като скъп костюм шит по мярка. Всеки малък детайл се създава отделно, за да може да отговори на изискванията на всеки различен клиент.

Като всяка друга услуга, тези програми разчитат в значителна степен на индивидуалното следпродажбено обслужване. За да достигне максимално съотношение цена-стойност, всяка животозастрахователна компания трябва да предостави стабилно предложение за добавена стойност на своя продукт. Това е единственият начин за правене на бизнес в корпоративното застраховане! Така компанията гарантира устойчивостта на програмата и бизнеса на своите клиенти – като осигурява постоянно наблюдение на нейния дизайн и начина по който работи, с цел постигане на максимална стойност за клиентите.

Посетете и сайта на MetLife.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още от
Спонсорирано съдържание