За 5 г.: 31 жертви на неправилно преминаване на жп прелези

Все повече професионални шофьори нарушават закона
3 юни 2014 14:22,
3
За 5 г.: 31 жертви на неправилно преминаване на жп прелези
Снимка: Reuters

Общо 6 инцидента с четирима убити и осем ранени на жп прелези са станали от началото на годината заради нарушаване на правилата за безопасност от водачите, съобщават от "Национална компания "Железопътна инфраструктура" в Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.

За шеста поредна година НКЖИ се включва в мащабната инициатива, която се провежда по инициатива на Международния съюз на железниците /UIC/ съвместно с железопътния и автомобилния сектор в повече от 45 страни в света.

Разгънатата дължина на железопътната мрежа на България е 6 529 км. На територията на страната има 790 прелеза, стопанисвани от НКЖИ, от които с ръчни бариери са все още - 140, с електрически бариери - 127, с автоматична блокировка - 108, а 274 са с автоматична прелезна сигнализация. Индустриалните прелези са 165.

Анализът на последните инциденти потвърждава тенденцията за грубо неспазване на правилата от страна на шофьорите и неспазване на сигналите за забрана за преминаване през прелеза поради приближаващ влак. Още по-тревожното е, че тези нарушения се извършват от професионални шофьори, предимно управляващи тежки камиони, посочват от НКЖИ.

Справката за произшествия на жп прелези за периода от 2009 г. до 10 май 2014 г. по вина на водачи на МПС, сочи, че общият броя на убитите е 31 души. До момента за 2014 г. жертвите са 4, колкото са били общо за цялата 2013 г.

За да намали инцидентите на жп прелезите в страната, НКЖИ интензивно подменя прелезни устройства и изгражда еластични прелезни настилки, които да осигуряват безпрепятствено и комфортно преминаване на моторните превозни средства в района на прелезите, посочват от компанията. През настоящата 2014 г., по проект ще бъдат завършени нови 20 броя автоматични прелезни устройства.

Общият брой на прелезите, приведени в съответствие с изискванията на Наредбата за регулиране движението по пътищата със светлинни сигнали, е 232. Изгражда се постоянно видеонаблюдение на интензивните и проблемни прелези.

При модернизацията и рехабилитацията на железопътните участъци Пловдив - Свиленград, Пловдив- Бургас и София - Пловдив, финансирани от Оперативна програма "Транспорт", се изграждат надлези и подлези, с което се избягват пресичанията на едно ниво на железните пътища с автомобилните.

За да бъдат ефективни предприетите от компанията мерки обаче, те трябва да вървят ръка за ръка с отговорността и спазването на правилата за движение от страна на водачите на пътни превозни средства, предупреждават от НКЖИ.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
3
 
! Отговори
НагоренПопокатепетъл преди 9 години
На ЖП прелезите умират само два вида хора - *** и самоубийците. Колко трябва да си зле, че да паркираш кола на ЖП линията...
1
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тия не си ли виждат фаровете. Я виж на локомотива какво светило са му сложили като на циклоп. Пък и камионите светят добре. Не трябва да има жертви, така поне твърдят от транспортната!