Връщат някои от спрените влакове, дават още 40 млн. лв. за БДЖ

От 1 февруари няма да се закриват жп линии, обеща Московски
Обновена: 16 яну 2015 14:21 | 16 яну 2015 12:19, Камелия Цветанова
71
Връщат някои от спрените влакове, дават още 40 млн. лв. за БДЖ
Снимка: архив, БТА

Няма да бъдат спирани влакове от 1 февруари, а част от тези, които вече бяха спрени, ще бъдат пуснати отново, съобщи транспортният министър Ивайло Московски.

Още по темата
След серия протести на недоволни хора от различни райони в страната се намери начин да се осигурят допълнително средства, което да позволи БДЖ да изпълнява маршрутите си.

Московски съобщи, че е говорил по телефона по-рано днес с финансовия министър Владислав Горанов, който се е съгласил с постановление на правителството, което вероятно ще бъде прието следващата седмица, да бъдат отпуснати още 40 милиона лева за БДЖ.

За да бъдат отпуснати тези средства, трябваше да се получи разрешение от Брюксел, защото се отчитат като държавна помощ.

„За тези 40 милиона, чакащи нотификация от Брюксел, той се съгласи с постановление да се прехвърлят. Ще работим в посока да се получи нотификация от Брюксел, за да може по-нататък да се разчита на тази държавна помощ, която ще одобри Брюксел”, подчерта транспортният министър.

Той обаче подчерта, че едва ли по всичките спрени 38 линии на влаковете движението ще бъде възстановено.

„Решението ще бъде ревизирано, но едва ли в пълен обем, заради неизвършените през миналата година дори на санитарния минимум ремонти технически сме ограничени в пускането на локомотиви“, добави министърът.

Той съобщи, че до средата на февруари ще има стратегия за развитие с инвестиционна програма за БДЖ в хоризонт поне до 7 години.

„Вероятно ще има оптимизация и синдикатите трябва да се съгласят, може и да се наложи някъде да се съкращава“, коментира Московки.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
0
 
2
 
! Отговори
БДЖ преди 9 години
Предпочитате автобусния транспорт. Сега при тия цени на бензина и дизела защо не падат цените на автобусните билети.
54
1
 
2
 
! Отговори
Шоп преди 9 години
За графити трябва да се разстрелва. Без значение по влакове, по сгради, където и да е.
53
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
От къде го извадихте този влак?Гледах влак от Прага до друг Град на 130 км . от Прага. Взема го за 55 минути .!
52
0
 
2
 
! Отговори
оцеляваща българка преди 9 години
ПО ПРЕДНАТА ПУБЛИКАЦИЯ ИМАШЕ КОМЕНТАР,ЧЕ ВЪВ ВЛАКОВЕТЕ СЕ ВОЗЯТ САМО СОЦ.СЛАБИ И Т.Н...ТОВА ЗА БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА Е ВЯРНО,ЗАЩОТО ВЛАКОВЕТЕ СА В ОТЧАЪВАЩО СЪСТОЯНИЕ(СЪЩО КАТО ВАС УПРАВЛЯВАЩИ),НО В ДРУГИ ДЪРЖАВИ НЕ Е ТАКА.НОВИ ВАГОНИ ИМАЛО,РЕЛСИ РЕМОНТИРАТ,НО КАК?Ж.П.ТРАНСПОРТА БЕШЕ НАЙ-БЕЗОПАСНИЯ ТРАНСПОРТ В БЪЛГАРИЯ,А СЕГА?В ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ Е ИСТИНСКО УДОВОЛСТВИЕ ДА СЕ ПЪТУВА С ВЛАК-ГЕРМАНИЯ,АВСТРИЯ...ДО КОГА ЩЕ СЪСИПВАТЕ В БЪЛГАРИЯ!ИМАЛИ ЛИ НЯКОЙ ТАМ ДА СВЪРШИ ЕДНА РАБОТА ОТ НАЧАЛО ДО КРАЙ ?
51
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
тоя бухал Московски действа като началника си.първо прави глупости, след това мисли какво е сторил и го поправя
50
1
 
6
 
! Отговори
гербаджии преди 9 години
прости! цялата ви работа- такава! закривате само! а открийте някой завод! ама е трудно, нали! ви е сте на лесното - да съкращавате и да режете ненужни лентички! сега сте се наточили да лапнете 2 млдр. от "санирането". А че ще го свършите, както с магистралите, ми е кристално ясно!
49
1
 
7
 
! Отговори
Любо преди 9 години
До Анонимен: Герб са продължители на СДС -ликвидаторите на България -преименували се сега на реформатори ! Но, Българина си знае работата - пак ще ги натика в сметището !
48
0
 
7
 
! Отговори
доброжелател преди 9 години
Ей,увря ви мозъка!:)))А на запад големите жп компании що са на печалба????Значи в БДЖ не се работи както трябва,вместо да спират влакове да пускат нови.
47
0
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 9 години
БДЖ някога беше напръво място по заплати по персонал .Там са работели сравително интелигетни хора с познания Така ,че бдж е най доброто предприятие в България .Не може да се допусне неговата продажба .
46
2
 
6
 
! Отговори
Това е провал! преди 9 години
Това е ГОЛЯМА грешка! Защото БДЖ има най-голямата АДМИНИСТРАЦИЯ!ТЕЗИ 40 млн. само ще задълбочат агонията в БДЖ, защото парите ще бъдат усвоени единствено за ЗАПЛАТИ на администрацията!
45
0
 
6
 
! Отговори
БАЙ ИВАН преди 9 години
ЩОМ ИСКАТЕ БДЖ ДА ГО ИМА СИ КУПУВАЙТЕ БИЛЕТЧЕТА!!!МАСОВО ДАВАТ ПАРИ НА КОНДУКТОРИТЕ,А ПЪК РЕВАТ ДА ИМА БДЖ!!!
44
3
 
5
 
! Отговори
6menti kapeli преди 9 години
По 1 в мерцедес може по 4 човека в парламента може а по 10 човека във влак не може. А бе господа управляващи и кворум във влаковете ли искате да има?
43
0
 
8
 
! Отговори
Димов преди 9 години
Администрацията е прекалено голяма на места!
42
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Направете частни линии, и да ви видя тогава дали ще крадете.
41
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Борисов ще продаде всичко и ще спре функциите на тази държава . но за сега Чака да го изберат отново !
40
0
 
13
 
! Отговори
ИВАН преди 9 години
ПАРИ ИМ ПОД КРАКАТА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ - БАТ БОЙКО ПАК СЕ Е ПРОЯВИЛ ,КАТО Е "СПАСИЛ" ВЛАКОВЕТЕ ! БЕЗХАБЕБЕРНИКА СЕ ПОДГОТВЯ ЗА ПРЕЗИДЕНТ ,ПОД МЪДРОТО РЪКОВОДСТВО НА ПЪРВАНОВ !
39
4
 
3
 
! Отговори
куртропович преди 9 години
До vargФаг, допълнителните пари за кацата без дъно, наречена БДЖ идват от моя, твоя(?, може ли да се вземе пари от клошар), на всички, джоб, за което аз никак не съм съгласен.
38
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Железния транспорт е най -ефтиния превоз , особено ТОВАРНИЯ !!Всяка държава има дълги коловози товарен транспорт !В БГ само все нещо не е им е на ред .. и Брюксел трябвало да им каже !
37
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ГЕРБ искаха и при предишното си управление да закриват БДЖ.И оръжейните заводи !И малкото което е останало да го махнат !
36
0
 
2
 
! Отговори
живея на замета преди 9 години
ЗЗ е паднал от Марс.