Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни

Дянков също има вина за състоянието на железниците, заяви Московски
Обновена: 18 яну 2015 10:33 | 18 яну 2015 10:13,
86
Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни
Снимка: архив, Булфото

Съкращаване на служители на БДЖ е наложително с оглед на бюджета на железницата, но е невъзможно. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски пред Нова телевизия.

Още по темата

По думите на министъра в момента е невъзможно да се съкращават служители без съгласието на синдикатите, тъй като такъв бил договорът с тях. Московски даде пример с БДЖ Холдинг, където преди години служителите са били 70, а днес е заварил 400 души.

Министърът заяви, че, за да функционира нормално железницата, е нужно да се обслужват задълженията й към кредиторите и да се провежда санитарен минимум от ремонти, който миналата година не е направен. Именно затова не може да се върне в експлоатация цяла серия от неремонтирани локомотиви.

„Аз не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели - най-нискоефективните и губещи влакове на практика отпадат от списъка за субсидиране. Затова се стигна и до напрежение в няколко региона в страната. Това не означава, че няма пътникопоток”, добави Московски.

„Така е направен договора с държавата, че да се изчислява субсидията на база километри, а не на брой пътници. На практика дефектът, който може да се получи, е, че в едно направление може да има пътници, но те да са изключително само от групите, които пътуват с най-ниски тарифи – студенти, ученици и пенсионери”, допълни още той.

"Наредил съм ръководството на БДЖ да проведе срещи с кметовете по места и с тях да бъде обсъдено кои са най-удобните влакове за техните жители, така че да бъде изготвен график за движение, който да отговори на конкретните нужди на хората", заяви още министър Московски. По думите му възстановяването на спрените влакове ще отнеме около седмица.

Министърът беше категоричен, че протестите срещу него и спирането на влаковете не го притесняват, но призова за активност, когато се взимат решения за управлението на железниците.

По думите на Московски вина за недовършената реформа в БДЖ има и бившият финансов министър на ГЕРБ Симеон Дянков. Той обясни, че двамата са работили със Световната банка по план за преструктуриране на БДЖ. В плана се включвало съкращаване на служители, но и подобряване на състоянието на железниците. Според уговорката между двамата Московски трябвало да осъществи непопулярните мерки, а след това Дянков е трябвало да подпише договора.

В крайна сметка Дянков отказал да подпише договореното с ЕК и Световната банка, тъй като средствата щели да доведат до прекалено голям дефицит.

„Това няма да го повторя повече”, категоричен бе Московски и заяви, че съкращенията са непродуктивни в дъгосрочен план.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още по темата: МосковскиБДЖдянков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
5
 
11
 
! Отговори
ИСТ преди 9 години
И какво излиза - държавата се управлява от синдикати, олигарси,туркофили и русофили. Защо да гласуваме задължително, когато народният глас е глас в пустиня.
24
6
 
11
 
! Отговори
край преди 9 години
БДЖ да си направи автобусно звено и да предлага комбинирани превози за места където е излишно да се тегли влак. При сегашното положение държавата налива пари в каца без дъно.
23
1
 
22
 
! Отговори
ЖП Калтинец преди 9 години
До Shark броя на народните представители са видимата част - 240, а броя на ЖП АДМИНИСТРАЦИЯТА са невидимата част, защото се крие от обществото тази информация!Само в ЖП УПРАВЛЕНИЕ Горна Оряховица са повече от половината град, заемащи високата сграда на управлението - цели ЖП ДИНАСТИИ с години са несменяеми вътре!Ето, защо е наложително да има СЪКРАЩЕНИЕ на ЖП АДМИНИСТРАЦИЯ, а не да се съкращават влакове!
22
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
*** самочуствието на тоя бухал.....НАЛОЖИТЕЛНИ ,НО НЕВЪЗМОЖНИ. Може ли да ми кажеш тогава Бухльо,какво ще правиш в това министерство.Или каквото стане,нали ще съм министър 4 години.
21
5
 
6
 
! Отговори
бг преди 9 години
ДПС И БСП никога повече на власт !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20
3
 
16
 
! Отговори
Shark преди 9 години
Защо да са наложителни?? Защото сте некадърни и не можете да измислите как да направите реформа в БДЖ, затова ли. Знаете само да съкращавате и закривате. Ми ние пък искаме да се съкрати броя на народните представители, айде де. Това е губещо звено, там потъват едни пари които плащаме ние. Считаме че поддръжката на толкова голям парламент е нерентабилна, искаме съкращения!!!!!!!!!!
19
1
 
4
 
! Отговори
404 преди 9 години
Стига оправдания !!!Ние сме единствените които не печелим от позицията която заемаме
18
2
 
5
 
! Отговори
rosho преди 9 години
И защо по тези линии с 50 човека във влак БДЖто просто не пусне автобус?!?!
17
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
БДЖ няма да се оправи ако не се инвестират 3-4млр. евро. Не може 100км с влак да се взимат за 30мин. повече от колкото с рейс и цената да е по-висока.Не може БДЖ да е социален превоз, който иска си плаща който иска не. Не може намалението за пенсионери да е 80%.
16
3
 
11
 
! Отговори
хахаха преди 9 години
На Московски му виновен.... предишния Московски.
15
4
 
10
 
! Отговори
BG преди 9 години
Е, както се разбра *** от БДЖ са доволни и предоволни - народа ще плаща данъци да им плаща тлъстата субсидийка, вагоните ще возят по 5 човека по направление от които двама са началник влака и кондуктура ! Чиста работа - кондукторите ще продупчат билетите за 5 секунди след което - четене на вестници, пиене на кафенце и зяпане през прозореца през остатъка от работния ден !!Ей на това му се вика "работа" :)) Както са БДЖ-то, така са и военните, така са и полицаите - хрантутници и ***
14
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кажи ясно КОЙКОЙКОЙ беше министър-председател тогава - Тиквата! А кой беше министър на транспорта - Московски! Кои управляваха безхаберно докато свърши резерва и избягаха - Герб!
13
0
 
13
 
! Отговори
Радан преди 9 години
Ако е Дянков,то направо си кажи ние от ГЕРБ.По достойно е бе мушморок!
12
5
 
11
 
! Отговори
Х преди 9 години
Аз съм пътувал с един от тези маршрути -пет ученика и дама пенсионери а влака с три вагона.Ако се сметне горивото ,заплати,амортизация на машините цените на билетите не покриват и една стотна.По добре БДЖ да плаща квартири на тези пет ученика.БДЖ иначе ще стане като маршрутка.
11
5
 
20
 
! Отговори
въйвъй преди 9 години
Бай Тошо май се оказа прав-Това,което ние построихме-вие не можете само да го боядишете! Странно е как разни ***,които нищо не са направили и построили с лека ръка затварят,закриват,приватизират и прочие народно богатство! Дали е хубаво или не,дали е идеално-това е друг въпрос.Но работата е,че тези неща са ги строили бащите ни,майките ни,дедите ни,а сегашните *** освен да крадат -нищо не правят.Нямат си и идея как да развият и реновират нещо.В целия свят ЖП траснпорта е основен!!!
10
2
 
9
 
! Отговори
55 преди 9 години
Именно в това е майсторлъка-да решаваш трудни проблеми!Де ги тези хора сега?Има ги ,но не им дават да се проявят от партийните централи! Нови и съвсем млади управленци със съвременна подготовка са нужни сега да извадят България от калта без значение от коя партия са,а не пожарникари,физкуртурници,чифчии и пр. простотии!
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Винаги ще има съкращения и уволнения. Целта е да са намалят разходите и да се увеличава печалбата ако се оптимизира работата и може да се върши от по малко хора. И второ ако на пазара се появи конкурент тогава фирмата фалира и хората са на улицита. Това е положението. Работете като роби до смърт, преко силитси за да може фирмата да се задържи. А след 40 години вече няма шанс за работа, след 40 останеш ли без работа край вече, само малцина високо кфалифицирани.
8
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Трябваше да му начупят кратуната на тоя ,когато тия дни беше отишъл при протестиращите !Няма ли тупалки няма оправия в Бг. то е ясно. Когато силата на думите спре идва ред на дървения господ!Бой по кофата и така ще знае ,че следвашият път може дае позле
7
0
 
19
 
! Отговори
Московски, РЕЖИ ги! преди 9 години
"БДЖ Холдинг, където преди години служителите са били 70, а днес е заварил 400 души." 14- ЕТО, ОТКЪДЕ ТРЯБВА ДА СЕ СЪКРАЩАВА - Ж П А Д М И Н И С Т Р А Ц И Я, А НЕ да се съкращават влакове и да се закриват жп линии!
6
0
 
29
 
! Отговори
бай Петко преди 9 години
Утре като дойде друг министър ще каже... Московски е виновен... и така до края на света, пък народа кучета ги яли. Изтъркани тарикатлъци !