Извънредното кацане на "Фалкон"-а снощи - рутина

Самолетът с Борисов захождал пет пъти, преди да кацне
Обновена: 12 фев 2015 11:20 | 12 фев 2015 10:26, Веселина Йорданова
24
Извънредното кацане на "Фалкон"-а снощи - рутина
Снимка: БулФото

Рутинен случай, който буди интерес заради пасажерите на борда. Така бившият шеф на "Авиотряд 28" Цвятко Луканов определи извънредното кацане на правителствения „Фалкон“ снощи с премиера Бойко Борисов на борда.

Още по темата
Кацането се наложи заради проблем с колесника.

Луканов коментира пред bTV, че проблеми от подобно естество се случват редовно.

По думите му при този проблем е имало възможност самолетът да излети и да кацне в Брюксел според първоначалния план. За предпочитане обаче е да кацне в София, където са екипите, които го поддържат. Освен това основното е първите мъже на държавата да бъдат превозвани безопасно. „Ако се появи нов отказ, нещата вече стават по-сложни“, разясни Луканов.

Снощи стана ясно, че самолетът е захождал 5 пъти, преди да кацне. Бившият шеф на отряда обясни, че целта е била да се огледа положението на колесника от кулата.

„Фалкон“-ът минава редовни прегледи в Базел, Швейцария, където се намира фирмата, която я обслужва. За последно самолетът е минал проверка миналия месец.

"Когато един самолет каца, той има максимално тегло за кацане. Затова е съвсем нормално при пълен резервоар машината да кръжи известно време, за да изразходва гориво и да достигне нужното тегло", обясни Цвятко Луканов.

През 2008 година той е бил в същата ситуация, когато заради проблем с колесника на Ту-154 президентът Георги Първанов и придружаващата го делегация не стигнаха до Мексико. Луканов е пилотирал лично самолета, който кръжал около три часа над Азорските острови, за да изразходи горивото.

Луканов заяви, че от излитането на самолета до кацането му пълната отговорност за пътуването носи командирът на полета, който решава дали да кацне аварийно или не, независимо дали на борда се намира президент или премиер.

Той коментира и оставката на последния директор на „Авиоотряд 28“ Тодор Бояджиев, който напусна ден преди инцидента. Според него няма връзка между двете събития. По повод мотивите на Бояджиев – че напуска заради липса на средства за поддръжка на отряда, Луканов каза, че винаги е имало липси, тъй като отрядът е на бюджетна издръжка.

„Колкото отпуснат, с толкова се оправяме", обясни той.


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
3
 
! Отговори
caли преди 6 години
за съжаление не ги избираме ние тези наши политици . Те сами се избират .Със пари и далавери .Но някой има интерес да насажда тази заблуда в обществото.
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Виц:- Уважаеми пътници. Намирате се на първия напълно автоматичен самолет, управляван Windows. Времето е ясно, условията за полет са идеални. Сега ще се издигнем още - на 10 000 м. височина височина височина височина...
12
2
 
7
 
! Отговори
бай Петко преди 6 години
До mp 15 Ами колата ти ако е някой таралясник, и ползваш крадено трансформаторно масло, прав си !!!
11
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сретен е проклел колесника, той е приземил Тиквоподобния!
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И казаха, че самолетът е запечатан "за всеки случай" . Даааа... Това е предупреждение от някого...
9
1
 
7
 
! Отговори
mp преди 6 години
До бай Петко; хидравличното масло току-тъй се сгъстява само на мойта кола!!
8
2
 
9
 
! Отговори
Подлизурковци преди 6 години
"...Луканов коментира пред bTV, че проблеми от подобно естество се случват редовно..."Ами тогава защо бяха нужни снощи тези извънредни емисии новини? И тези течащи надписи по време на филмите? Всяка рутина ли отразявате с извънредни емисии? Или просто гъделичкате егото на баш-мафиота?
7
1
 
11
 
! Отговори
бай Петко преди 6 години
Възможно е хидравличното масло да се е сгъстило от студа. Знае ли се, всичко става, кой знае от кога не е сменяно и с какво качество е било ? Едно време майсторите ни ни учеха да се започва от най-малката причина и тогава нагоре ! Ще го оправят !!!
6
3
 
17
 
! Отговори
Бял Данъкоплатец преди 6 години
Призовавам журналистите да се осъзнаят малко.Няма нужда от толкова патос и драма в отразяването на технически проблем който се случва 124654 пъти дневно по света.И да беше станало нещо-друг премиер,друг екип,никой не е незаменим.Жалко щеше да е само за екипажа на самолета,та в този ред на мисли добре е че нищо сериозно не се е случило.
5
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щом като и за самолета на примиера няма средства за поддръжка и се стига до такива критични ситуации ....закъсали сме я 1
4
4
 
13
 
! Отговори
mp преди 6 години
Мисля,че злорадството в този момент е КОЩУНСТВО!!Без значение за кой политик става въпрос!Ние сами си ги избираме!!Когато половината свят се напъва да няма войни,смърт,усещаме,че и природата негодува и ни плаши-ние се кефим,че щял да падне самолета на Борисов.Ами ако беше паднал върху блок?А? И тоя Слави Трифонов е егати злобата!!То затова е наказан отгоре!НЕ може да прости на Бойко,че го отряза.МИР ни трябва сега у нас,че някой само това чакат!
3
8
 
2
 
! Отговори
тойота преди 6 години
боко кой го чака бе, тия от атака ли, от скат ли?баджанаците го искат боко на властнарода е съгласен, само да е добре нахранен
2
7
 
28
 
! Отговори
Винету преди 6 години
Истинската причина е,че филиите с мас на Вожда са натежали ... Според Секретариата при Министър-Председателя за пътуването до Брюксел е била ангажирана фирма от Банкя да приготви 10 хляба във формата на филии и да ги намаже със свинска мас.Отделно към багажа са били добавени футболни топки и спортни екипи за да може Вожда да спортува.За охраната са били осигурени също 10кг паприкована сланина и 5кг бял лук. Червеният лук е бил отказан заради цвета,не заради качествата.
1
3
 
32
 
! Отговори
Дръндер преди 6 години
И какво от това? Цяла сутрин слушам за тоя самолет! Голям праз!