Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО

Подходът в развитието му бил чиновнически
117
Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО
Снимка: архив, БулФото

Метрото "бяга" от хората, а метростанциите са разположени там, където са най-неудобни за ползване, заяви арх. Димитър Димитров от "Граждани за София" на пресконференция.

Според него за последните три години метрото е загубило част от привлекателността си и около 70 хил. софиянци са се отказали да го ползват.

В жк "Люлин" живеят над 100 хил. души, а има само три метростанции. В "Надежда" и "Връбница", където живеят 40 хил. души, метростанциите са пет, което по думите му не е нормално.

Станцията на "Цариградско шосе" е разположена далеч от жителите на "Дружба" и те са принудени да се движат по неосветени и стръмни пътеки, за да могат да ползват метрото, предаде БТА.

Затова е задължително да се направи професионална, а не само показна оценка на изпълнение на изградените участъци от метрото, отбеляза архитектът.

Той е на мнение, че трасето на третия метродиаметър от ж. к. "Левски" до "Овча купел" през центъра също не е целесъобразно. Според архитекта то трябва да минава по бул. "България" и да достига до Националния исторически музей. От "Орлов мост" пък метрото трябва да достига до Окръжна болница, така че да се намали броят на автобусите и тролеите, които минават по булевард "Цариградско шосе".

Димитров е за развитието на метрото, но така, че да е удобно за хората. Ние сме срещу чиновническия подход при вземането на решение за развитието на най-бързия и екологичен транспорт, посочи архитектът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


117
Още по темата: Люлинметро
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
0
 
4
 
! Отговори
Мечо Пух преди 9 години
Наистина може да се оптимизира мястото на метростанциите. По някои маршрути станциите са доста по-нарядко, което води до повече ходене на хората. Трябва да се спазват и мерки за безопасност. За пример има метростанции само с един вход-изход. Стане ли нещо именно там, ще трябва да се прескачат релси, за да избягат хората от евентуална опасност.
65
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"И забележете - вместо да коментиране къде да са метростанциите, се коментира как да се довозваме, защото предварително приемаме, че метростанциите няма да са там, където са нужни на хората."Е 20 станции вече са построени. Бъдещето е ясно - довозващ транспорт.
64
1
 
2
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
Малко хора ползват карта за всички линии на градския транспорт. Много хора изобщо нямат никаква карта за градския транспорт. Като коментирате довозването от лошо позиционираните метростанции, отчитайте и този факт, който е определящ за ЦЕНАТА на пътуването. И забележете - вместо да коментиране къде да са метростанциите, се коментира как да се довозваме, защото предварително приемаме, че метростанциите няма да са там, където са нужни на хората.
63
1
 
7
 
! Отговори
Пътник в метрото преди 9 години
За Люлин е напълно вярно. Част от районите са на 4-5 спирки от метрото. Възможностите са следните: 20-30 мин. пеша; автобус с дупчене на билет, ако нямаш карта; с кола, НО опитай да си намериш място за паркиране. Има и екстри като: наркоманчетата крадат какво могат от колите на паркинга; след 20ч. или сле 22ч. /през лятото/ ти трябва нещо за самозащита, за да минеш от метрото до спирките на Градския транспорт /който е пълен с индобългари/. Добре дошли в Дивия запад ака Люлин.
62
1
 
3
 
! Отговори
Miro преди 9 години
До брейПич, колкото и да има обясняване - няма да ни разберат.... аз какво да кажа - метрото ми е на 10мин пеш... а офиса ми е в другата посока... на 20мин пеш.. и всеки ден ходя пеш.... колело не обичам да карам... но си е екстра вариант....
61
0
 
4
 
! Отговори
младеж преди 9 години
Добра е идеята да се ходи пеша, когато има възможност,но....То в центъра тротоарите са пълна трагедия, пък по кварталите направо ги няма. Ако някой може да ми обясни, как от Дружба 1 до Нова телевизия /не повече от 800 метра/ мога да стигна пеша без риск да ме премаже автомобил, ще почерпя.
60
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На София й трябва много по-гъста мрежа от линии на метрото, отколкото се планира от онези в общината. Тогава спорът къде да минава метрото ще стане безмислен - трябва да минава и по двете линиии: и под България и по сега замисления маршрут. Разбира се това означава и да не махат трамвая по България, както навярно ще направят общинарите.
59
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Безплатни маршрутки - такова животно няма. Ако ги има тези маршрутки ще са платени и то по цената, на която возят сегашните маршрутки, което напълно ги обезмисля като довозващ транспорт."Маршрутките ще са част от градския транспорт и съответно ще можем да си ползваш картата за всички линии.Отделно ако благодарение на тях още 10 000 човека започнат да ползват метрото, ползата от тях ще е неимуверно голяма - големи приходи за СКГТ, много по-малко задръствания и в пъти по чист въздух.
58
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До До 60 брейабе и аз искам РолсРойс и частен самолет... и цял харем да ми слугува ... ама няма... "много хора искали..." ми то никой не им пречи да си искат... като не им харесва - да гният по 1-2ч. в автомобилите си... скъпо било... алоууууу в Германия има "карта за транспорт" и струва XYZ евро... все тая кво ползваш... ама ти не ползваш убана а само автобус.. ми твой проблем.. ние имаме само такива карти.. като не харесва - колата... ама скъп бензина... ми скъп е.... и за паркинг се плаща..
57
1
 
4
 
! Отговори
До брей преди 9 години
Не се излагай! Малко са тези дето могат да ходят по-бързо и вместо за 20-30 минути да стигнат до метрото за 10-15 минути, а и не винаги това е възможно. Ако завали дъжд или сняг, маршрута става много по-различен и по-дълъг и при сегашните метростанции, може да ти се наложи и ч час да вървиш пеша, за да стигнеш до метрото. Аз все още съм от бързоходците, но не се надценявам ....
56
2
 
4
 
! Отговори
sante_dog преди 9 години
"Той е на мнение, че трасето на третия метродиаметър от ж. к. "Левски" до "Овча купел" през центъра също не е целесъобразно. Според архитекта то трябва да минава по бул. "България" и да достига до Националния исторически музей."Този говори колкото да се намира на приказки... По бул. България Има достатъчно добра трамвайна линия до центъра. Овча купел е доста голям квартал при това с неудобен трансапорт. Метрото трябва да минава от там, и то по-скоро.
55
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ами то хубаво ги приказвате тези неща как хората щяли да ходят 10-15мин пеша до метрото, но излезте навън, застанете на шосето и бройките колко автомобили и колко пешеходци минават. Направете една статистика и ще видите, че сигурно шофьорите са 2-3 пъти повече.А пред това хората са ползват метро + довозващ транспорт или да ползват кола, предпочитам първото. Омръзна ми да дишам изгорени газове.
54
0
 
4
 
! Отговори
До 60 брей преди 9 години
И колко ще ти струва едно пътуване по описания от теб начин и нямаш карта за градския транспорт? Много хора искат да пътуват само с едно превозно средство, за което си купват карта. Иначе им е прекалено скъпо.
53
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До До 58 брейкои болни и стари хора?!? тия дето в 8:30 ще те пребият само и само да се качат в автобуса за централна с 10 туби за вода ....
52
0
 
2
 
! Отговори
Miro преди 9 години
До брейабсолютно... станали сме егати търтеите... ай как ще ходя 10мин пеш до метрото ... я с колата, щото няма автобус... бе вие луди ли сте. вижте картата на което и да е метро и ще установите, че в крайните квартали (каквито са Младост, Люлин, Дружба, Надежда и т.н. ) спирките са по нарядко...
51
0
 
4
 
! Отговори
До 58 брей преди 9 години
Кракомобилът е хубаво нещо, ако си здрав и млад или ако навън не вилнее някоя буря. Какъв кракомобил да ползват болните или стари хора? Какъв кракомобил да се ползва и от повечето хора, ако навън е снежна виелица?
50
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Принципно довозващ транспорт в чист вид не трябва да има. Ролята на довозващ транспорт обикновено изпълняват линиите на надземния градски транспорт като в същото време това са си обикновени линии н градския транспорт полвани от много хора, на които метрото не им върши работа. Безплатни маршрутки - такова животно няма. Ако ги има тези маршрутки ще са платени и то по цената, на която возят сегашните маршрутки, което напълно ги обезмисля като довозващ транспорт.
49
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"За довозващ транспорт е най-удачно да се използват кракомобили."Попринцип съм съгласен. Но както вече споменахме - голяма част от живеещите в Люлин трябва да ходят 20 мин., за да стигнат до метрото. Просто се налага да има довозващ транспорт.
48
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Маршрутките не са добър вариант за довозващ транспорт"Защо да не са? Идеята на тези маршрутки е да са супер-редовни, да взима хората от метростанцията и да ги закарва почти до дома. Т.е. една маршрутка изминава 1км от началната си и крайната си точка - не повече. Като пак казвам - това е довозващ транспорт, които трябва да минава на всеки 4-5 мин.Какъв е смисълът от довозващ транспорт, ако трябва да го чакаш 15-20 мин?
47
2
 
5
 
! Отговори
Anonim преди 9 години
Напълно съм съгласна, че метрото е направно по безумен начин и продължава така да се изгражда. За мен най-голямата глупост е, че ако искам да стигна от Надежда до Дружба пътят е толкова обиколен и значително се увеличава (независимо кой лъч избера), че предпочитам да ползвам автобусите. И на всичко отгоре където прокарат метро след това объркват целия градски транспорт на всички съседни квартали, все едно че метрото на мен ми е до ***! ***!