Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО

Подходът в развитието му бил чиновнически
117
Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО
Снимка: архив, БулФото

Метрото "бяга" от хората, а метростанциите са разположени там, където са най-неудобни за ползване, заяви арх. Димитър Димитров от "Граждани за София" на пресконференция.

Според него за последните три години метрото е загубило част от привлекателността си и около 70 хил. софиянци са се отказали да го ползват.

В жк "Люлин" живеят над 100 хил. души, а има само три метростанции. В "Надежда" и "Връбница", където живеят 40 хил. души, метростанциите са пет, което по думите му не е нормално.

Станцията на "Цариградско шосе" е разположена далеч от жителите на "Дружба" и те са принудени да се движат по неосветени и стръмни пътеки, за да могат да ползват метрото, предаде БТА.

Затова е задължително да се направи професионална, а не само показна оценка на изпълнение на изградените участъци от метрото, отбеляза архитектът.

Той е на мнение, че трасето на третия метродиаметър от ж. к. "Левски" до "Овча купел" през центъра също не е целесъобразно. Според архитекта то трябва да минава по бул. "България" и да достига до Националния исторически музей. От "Орлов мост" пък метрото трябва да достига до Окръжна болница, така че да се намали броят на автобусите и тролеите, които минават по булевард "Цариградско шосе".

Димитров е за развитието на метрото, но така, че да е удобно за хората. Ние сме срещу чиновническия подход при вземането на решение за развитието на най-бързия и екологичен транспорт, посочи архитектът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


117
Още по темата: Люлинметро
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
1
 
5
 
! Отговори
??? преди 9 години
По новите линии на метрото безумията, за което говори архитект Димитров продължават с пълна сила. Примерно живеещите в Левски В и Г има да маат сума ти време, за да стигнат до станция на метрото, както е в Люлин и Младост и както ще е и в Дружба, като пуснат метрото.
45
0
 
5
 
! Отговори
77777 преди 9 години
Маршрутките не са добър вариант за довозващ транспорт. По света обикновено се използват автобуси, трамваи или тролеи, които често се движат над метрото по същата линия, но спирките им са по-нагъсто в сравнение с метрото, т.е. част от маршрута на довозващия транспорт е по маршрута на метрото. В София не знам кой измисли, че точно това не трябва да се прави и махнаха или промениха линните на градския трансорт, които се движеха по маршрута на метрото.
44
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пък и поне по една тоалетна можеха да сложат на метростанциите. Някак си ми се струва, че след като има толкова много спирки и когато толкова много хора използват метрото, е редно да има тоалетни.
43
3
 
6
 
! Отговори
77777 преди 9 години
Архитект Димитров е напълно прав. Само вижте къде ще минава метрото през ж.к. Дружба и къде ще са метростанциите - по-лош варинат едва ли може да се измисли.
42
1
 
5
 
! Отговори
77777 преди 9 години
Един по-дълъг перон, какъвто в София няма, означава, че изходите на метростанцията обхващат значително по-голям район, както и позволяват даа се удължат метровлаковете в натоварените часове и те да поемат голямият брой хора сутрин и вечер. Заради криворазбрана икономия на средства, в София след време ще се наложи да плащаме втори път за разширяването поне на метростанциите строени в последните години и в крайна сметка хем ще платим повече, хем ще има и други неудобства.
41
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Идеята за маршрутки като довозващ транспорт е доста добра. Така значително може да се подобри качеството на надзедмия транспорт, пък и ще направи метрото още по-удобен и бърз начин за придвижване.
40
0
 
7
 
! Отговори
Ваня преди 9 години
До Анонимен 44До колкото знам при строежа на метрото в Дружба 1, трябваше да съборят "бразилските" блокове. Но уви комфорта на кариоките е приоритет и за това метростанцията е в полето. Всички жители на квартала ще трябва да минават покрай въпросните блокове и да се наслаждават на колоритни звуци и миризми. Коя нормална жена ще мине по тъмно от там ?
39
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименНито съм клошар,нито съм на хонорар, а съм мислещ нормален човек. Ако можеше да мислиш и ти, щеше да цъкнеш едно плюсче и да си траеш, а не да пишеш глупости и безсмислици!!
38
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да, и това, че по Втора линия влакчетата са на 8-10 минути в пиковите часове наистина е доста неразумно. В пиковите часове влакчетата трябва да са на 4-5 минути максимум.
37
2
 
6
 
! Отговори
Истината преди 9 години
Истината е, че в София хората, които решават как да се строи метрото не знаят как да се строят линиите и станциите на метрото. Станциите, например са с прекалено къси перони и затова метрото е препълнено в натоварените часове. Линните на метрото трябва да са дълбоко под земята, над тях трябва да има довозващ градски транспорт, както е по света. Вместо това "умниците", вие знаете кои, махнаха трамвате над метрото - и по Ломско шосе и този до Студентски град.
36
6
 
7
 
! Отговори
me преди 9 години
И освен това, искам да отбележа нещо на което никой не обръща внимание незнайно защо.1) Влаковете се движат през ненормално големи интервали. Това да чакаш 9 минути влак в европейска столица ГО НЯМА! Освен по някакви почти извънградски линии. Но ние имаме 2 линии и двете са централни! Всичко над 5-6 минути е безумно дълго. 2) Пътувала съм с метро в 7-8 града, 5-6 европейски, никъде ама НИКЪДЕ го няма това да влезеш в метрото и темпертатурата да е като навън. Станциите се ОТОПЛЯВАТ!
35
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Реално в Надежда станциите са на достатъчно голямо разстояние една от друга, и което е по-важно, между тях няма транспорт."Именно. И точно благодарение на това, че няма никакъв довозващ транспорт, много хора продължават да ползват колите си, защото иначе трябва да ходиш 15-20 мин. пеша до метрото, което не е никак малко.Твърдо подкрепям идеята за маршрутките, спомената в няколко мнения по-надолу.
34
5
 
5
 
! Отговори
me преди 9 години
Че метрото е тъпо проектирано, тъпо е. Но да се създава такова изкуствено напрежение между Люлин и Надежда е дори по-тъпо. Реално в Надежда станциите са на достатъчно голямо разстояние една от друга, и което е по-важно, между тях няма транспорт. Т.е. единственият начин да стигнеш от една станция по Ломско до друга е пеша.. Поради което и има повече станции. В Люлин са много по-добре свързани, но наистина са твърде малко за такъв голям квартал. В Младост пък са някаква трагедия.
33
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Принципно теорията за разстоянията между спирките на метрото едно време казваше така - на две спирки на метрото да отговарят три спирки на движешия се отгоре по същия маршрут трамвай. Който може ходи пеша след метрото, който не може се качва на трамвая за 1 спирка. За съжаление когато продължиха метрото до Младост махнаха трамвая, кето е груба грешка. Затова и сега някои хора се страхуват, че ако се пусне метро по България, ще махнат трамвая, което е възможно, но също ще е груба грешка.
32
1
 
9
 
! Отговори
Едно предложение преди 9 години
Да пуснат безплатни маршрутки като довозващ транспорт. Всеки, които си е купил карта или билет за метрото да има право да се вози безплатно на тези маршрутки.Предимства - ще изминават доста кратко разстояние, защото ще обикалят само съответния квартал. Ще бъдат супер редовни точно защото разстоянията са малки. Напрактика няма да изразходват излишни средства, защото много повече хора ще започнат да ползват метрото.Само плюсове има от това. Нека някой да предложи идеята на общинските служби.
31
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ломско Шосе станцията беше замислена да има нормален транспорт там, който да отговаря на разписанието на метрото. А не да си като в поле. Пак някой крадна! Имаше планове за денонощен транспорт - било на на час - ама пак мафия и някой краде.
30
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тоя *** не знае ли, че половината тунели вече са отдавна готови. Мотрисите стояха доскоро в депо, а са купени преди 15 години. Списание IRJ - най-авторитетното списание за жп транспорт, преди няколко години пусна ЦЯЛОСТЕН план в един брой. Под Малинов НЕ МОЖЕ да се копае, бе компир! Почвата е такава - кажи го на ония нещастници в бл. 1в; мл. 1 , дето мазета им са пълни с л***айна! И не е Ескпоцентъра и Бизнеспарка - хората знаеха отдавна за плановете на метрото, преди да инвестират в земя! ***
29
3
 
3
 
! Отговори
Т. Георгиев преди 9 години
Не може да се отрече - прав е човекът. Метростанция "Ломско шосе" е показателен пример за това как се прави нещо без въобще да се мисли. Та тази метростанция се намира точно посредата между Надежда и Обеля. С други думи - не е удобна нито за единия, нито за другия квартал.Отделно че всички метростанции от новата линия имат само един вход/изход. И това означава още 200+ метра ходене. Тъпо, нали?
28
1
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
В Люлин метрото е далеч от Люлин-4,5 и 6, а при останалите райони на Люлин - Люлин 1,2,3,7,8,9 и 10 едната половина от района е относително по-близо до метрото, а втората половина е далече. С други думи около 1/3 от живеещите в Люлин са относително по-близо до метрото, а останалите 2/3 от тези 100 хиляди, са далеч от метрото и трябва да ползват допълнителен транспорт. Това говоари за лошо проектиране на маршрута на метрото. В Младост засега е същото. като пуснат новите линии, малко ще се подобри
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Добро утро! Тия си прилагат разчетите от 70-те и 80-те, само дето забравят, че 25 години разбиха целия устройствен план на София и го подмениха.