Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО

Подходът в развитието му бил чиновнически
117
Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО
Снимка: архив, БулФото

Метрото "бяга" от хората, а метростанциите са разположени там, където са най-неудобни за ползване, заяви арх. Димитър Димитров от "Граждани за София" на пресконференция.

Според него за последните три години метрото е загубило част от привлекателността си и около 70 хил. софиянци са се отказали да го ползват.

В жк "Люлин" живеят над 100 хил. души, а има само три метростанции. В "Надежда" и "Връбница", където живеят 40 хил. души, метростанциите са пет, което по думите му не е нормално.

Станцията на "Цариградско шосе" е разположена далеч от жителите на "Дружба" и те са принудени да се движат по неосветени и стръмни пътеки, за да могат да ползват метрото, предаде БТА.

Затова е задължително да се направи професионална, а не само показна оценка на изпълнение на изградените участъци от метрото, отбеляза архитектът.

Той е на мнение, че трасето на третия метродиаметър от ж. к. "Левски" до "Овча купел" през центъра също не е целесъобразно. Според архитекта то трябва да минава по бул. "България" и да достига до Националния исторически музей. От "Орлов мост" пък метрото трябва да достига до Окръжна болница, така че да се намали броят на автобусите и тролеите, които минават по булевард "Цариградско шосе".

Димитров е за развитието на метрото, но така, че да е удобно за хората. Ние сме срещу чиновническия подход при вземането на решение за развитието на най-бързия и екологичен транспорт, посочи архитектът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


117
Още по темата: Люлинметро
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
4
 
! Отговори
xxxggg преди 9 години
Ясно е, че в Люлин и Младост метрото е много лошо проектирано и наистина станциите са до жилищните районие, а не сред тях, което го прави в много случаи неизползваемо. От всичките ми колеги, които живеят в Люлин, един няма, който да не се прекачва после на друго превозно средство, а някои даже се отказват да ползват метрото поради лошото разположение на станциите.
25
0
 
9
 
! Отговори
Nadejda преди 9 години
V Lulin jiveiat 300 000 dushi (240 00 registrirani po wikipedia)- a ne 100000.V Nadejda- 90 000 (68 000 registrirani po wikipedia)-a ne 40000! Neka se kajat faktite,a ne da se govoriat gluposti! V Nadejda ima 3 metrostancii-Han Kubrat,Nadejda i Beli Dunav,a sledvashtata Lomsko Shose e mejdu Nadejda i Obelia,i e napravena za horata,koito idvat izvan Sofia s provincialnite reisove.Tova,che v Lulin sa malko metrostanciite e fakt,no primera s Nadejda e neumesten,zashtoto tam metrostanciite sa si ok!
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Този дребен гном не беше ли от обкръжението на Болния :)
23
1
 
2
 
! Отговори
Мисли малко преди 9 години
До До 2 АбсурдАвтобуси 1,3,5,6 минават от 4-ти км. нататък. Така че, не ги брой тях. От 4-ти км. нататък проблеми и задръствания няма .
22
6
 
3
 
! Отговори
А преди 9 години
Абсолютно е прав човека! Да не би да има спирка на Плиска, най-натоварената точка на градския транспорт в София? Да не би да няма спирки в нищото в младост? Да не би южните квартали да са без метро?
21
2
 
3
 
! Отговори
дедо Йоцо преди 9 години
К'ъв е този прогнил *** :D:D:D:D хахахаха
20
1
 
5
 
! Отговори
До 13 Miro преди 9 години
Ти май не си се оглеждал наоколо. Станцията на метрото в Младост 1, наистина е в населен район, но точно в края му, което намалява два пъти броя на хората, кото могат да го ползват нормално, без да се прекачват на друго превозно средство. От урвата, която е между Младост и Студентски град, колко хора се качват на тази станция на метрото?
19
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Този нормален ли е, станциите в Люлин са си достатъчно и много близко една до друга (колкото е разстоянието на една трамвайна спирка). Не се пъни момче, излагаш се!
18
5
 
12
 
! Отговори
Алооо преди 9 години
Арх. Димитров е обикновен *** архитект.Защо трябва да има метро по бул. България като и сега си има добър бърз трамвай. Защо трябва да махнем трамвая и да закопаем метрото на същото място. Същото важи и за Цариградско шосе. Като махнем автобусите, къде да ги пуснем - по малките квартали от страни на цариградското ли. Просто *** идеи дава този т.н. арх. Димитров. Добре че не го слушат.
17
4
 
5
 
! Отговори
До 2 Абсурд преди 9 години
По Цариградското шосе сега минават 10 автобусни и 4 тролейбусни линии.Автобуси: 1,3,5,6,76,84,213,305,306,604Тролеи: 4,5,8,11Това малко ли ти се вижда? На мен ми се вижда прекалено много.
16
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До честитиНа никой не му дреме колко сгради има там...Вано е колко човекопоток може да покрие. А на българия само на едно кръстовище се събират 4 квартала !!! И може спокойно да мине по Каблешков към Овча купел. Да върви под Патриарха и през Медицинска Академия е малко нелогично - след това трябва да мине през Кюстендил и Красно село, а масата от Белите Брези, Емил Марков, Стрелбище и Борово остават на 7-цата трамвая и 83...
15
3
 
11
 
! Отговори
От Красно село преди 9 години
Тоя да вземе да се гръмне.Каква метростанция до НИМ???? Макар, че работя на близо.На бул.България има предвидена метростанция на Площад Ручей след това под Бели Брези, до Пазара Красно село и нататък..Този явно живее в Борово или Манастирски ливади и го е яд че трябва да ходи 10мин пеша или 1-2 спирки с трамвай до метрото.Освен това, какъв е проблема за Люлин (познавам го добре) не мога да разбера - метрото "разсича" на две целия квартал и е като цяло доста удобно.
14
5
 
14
 
! Отговори
123 преди 9 години
тоя наясно ли е колко хора живеят в Надежда и Връбница - 40 000?! Болен ли е .... Метрото си е идеално. Какво значение колко спирки има, нали ги има? И 'само' 3 в Люлин?! Що за тъпо изказване ...
13
2
 
9
 
! Отговори
Miro преди 9 години
До Реалистти ползвал ли си метрото в младост... ако пазара на Младост 1 е ненаселен район - не знам кое е .... и да съвсем нормално е доста хора да ползват и друг транспорт, за да стигнат до метрото.... в цял свят е така.... пример - в Мюнхен Убана спира на терезиенвизе, където се прави октоберфеста (само 10 дена в годината) а не 500м на север където имат бизнес парк...
12
10
 
6
 
! Отговори
77777 преди 9 години
Много точно мнение на арх. Димитров.Дано има кой да ги чуе, но се съмнявам, че нещо ще се промени.
11
3
 
4
 
! Отговори
До 2 Абсурд преди 9 години
Прав си, станциите на метрото като тази на Цариградско шосе и в Лозенец, с паркингите към тях са създадени, за да може като идват с лъскавите джипове от баровските райони около София, да си оставят джиповете в тези паркинги и да маат *** с метрото ......
10
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ДА АМА МОЛОВЕТЕТочно така. Социализмът построи и метрото(за хората най-вече) и единствения МОЛ - ЦУМ, в който, като пуснеха някоя вносна стока, трябваше да имаш позната продавачка, за да ти я запази.
9
4
 
11
 
! Отговори
Miro преди 9 години
тоя *** да не иска метрото да спира като тролей на всяка керемедка... колегата долу е прав, че станцията на Експото не е за Дружба... техните сега ще ги пуснат... а тоя лъч до бизнес парка нали е за хората...
8
2
 
17
 
! Отговори
честити преди 9 години
Димитров е пропуснал да каже, че точно на бул. България където иска да минава метрото, той има няколко сгради.
7
5
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 9 години
Прав е този архитект, но това не е от вчера, а откакто продължиха метрото през ж.к. Люлин. Тогава почти всички се оплакаха, че за да стигнат до метрото, трябва да пътуват с друго превезно средство и че спирите са извън населените райони. После същото се повтори и в ж.к. Младост, където също спирките са до населени райони, а не в тях. Парв е архитекта и за метро по линията на голямите булеварди, което би ги разтоварило. Прав е, но тук играят много пари, а интересите на хората са на последно място