Асфалтът не се яде, но създава много работни места!

Шефът на АПИ съгласен, че цената на винетката не стига за перфектни пътища
Обновена: 18 апр 2015 13:31 | 18 апр 2015 11:21, Веселина Йорданова
201
Асфалтът не се яде, но създава много работни места!
Лазаров и Павлова на проверка. Снимка: БТА

Общо около 200 млн. лв ще бъдат отделени тази година за рехабилитация на пътищата, съобщи председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров пред Нова телевизия.

По думите му парите, които се отделят за пътищата, са прекалено малко при положение, че в държавата не е изградена и не е довършена инфраструктурата във вида и обхвата, който трябва да има.

Още по темата
Лазаров коментира, че южните региони в страна изпреварват северните, защото в първите комуникацията, инфраструктурите са много по-добри.

„Пътят е работа, колкото и да казвате, че асфалтът не се яде, той създава много работни места. В строителството на една магистрала участват не само фирмата, която изпълнява строителството, но и източниците на материалите, подизпълнителят, работната ръка”, добави той.

„Финансовият министър вчера правилно каза, че няма как с 67 лева за винетка на година да имаме магистрали в перфектно състояние. Мнението ми за цената на винетките е почти аналогично с това на министъра на финансите Владислав Горанов”, обясни инж. Лазаров, но не посочи колко според него трябва да струва винетката.

Според него от април до юни - юли ще са готови ремонтите на пътната мрежа към морето. „Състоянието на тези отсечки е наистина ужасяващо и хората, които пътуват, го виждат”, смята шефът на АПИ.

Директорът на пътното ведомство твърди, че не се краде в пътностроителния сектор. „Ако се краде, то реално няма какво да се слага на пътя. Защото строим десет пъти по-евтино от една Германия”, сметна Лазаров.

Според него „един камък струва при нас на същата цена, както и в Германия, но пък поне 6 пъти по-ниски са разходите за труд”: „Затова изграждаме по-евтино, но няма как да се взимат пари под масата, има конкурси”.

Той призна, че взема 2 000 лв. заплата, но пък карал добра не само служебна, но и лична кола: „Работил съм преди в частния сектор. Не съм работил в пътния сектор, не лобирам за такива фирми”, увери Лазаров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


201
Още по темата: АПИЛазар Лазаров
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
1
 
8
 
! Отговори
Чукча читател преди 8 години
Лазаров, що не споделиш, колко струва на данъкоплатеца вашето ведомство, само като администрация? Ако не искаш за година, ако искаш за месец, ние сами ще си го изчислим. :-D И как изобщо посмя да сравняваш Германия с България ценово? Хората имат стандарти и съвест, не като вас. И там сигурно щипват по малко, ама по малко, не като вас.
61
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Когато ГЕРБ дойде на власт предния път всички фирми собственост на Червената номенклатура като по нареждане почнаха да съкращават бедния народ.Затова другарю безработицата скочи толкова много.Надяваха се с тоя хоз да бутнат Борисов от власт и успяха донякъде.Съсипаха страната с едничката цел да се върнат на власт.Ако парите изнесени от червените преди и по време на кризата се върнат в България няма да ни трябват ни европейски ни американски ни руски инвестиции.Ако са Българи разбира се
60
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Виждал ли е някой големите камиони с огромна товарна част-гондолите дето возят инертни материали.Та тия камиони като ги напълнят с 50-60тона баластра и като минават в продължение на една година никоя магистрала няма да го понесе колкото и здраво да е направена.Автомобилната инспекция изобщо за нищо не става защото и там са назначени 'едни хора'.
59
0
 
0
 
! Отговори
observer преди 8 години
Искахте да кажете 'кръвоносната система'
58
4
 
17
 
! Отговори
Това е... преди 8 години
... лъжа като всичко от ГЕРБ. През едноличното им катастрофално "управление" на неконтролируемия хаос на Борисов безработицата нарастна рекордно и двойно в периода август 2009-март 2013 година от 6.8% от катастрофалните 13.8% и 245.000 работни места бяха унищожени, и близо 1 милион българи останаха така без доходи и препитание.
57
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да създава работни места.Само че що не се погледне че че хората които работят там са на минимална работна заплата.И тези пари дори не им ги изплащат навреме. А някой е взел да мрънка моментално е вън .В 90% от случвайте работниците са третирани като роби. Затова е този мерак за "асфалт".Просто се печели като за световно . От ниското заплащане и използването на некачествени матирали. Магистрала "Люлин е вече за ремонт ,отсечката от магистрала "Струма" преди Дупница се сцепи по средата и т.н.
56
0
 
7
 
! Отговори
kuncho преди 8 години
аз съм шофьор от преди да има винатеки и тогава и сега няма разлика в асфалта. така че защо да ги вдигаме цените, каква е гаранцията?
55
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Др.Ленин беше писал едно време "Пътищата са кръвоносната на една страна.Ако някой от тия дето сега реват срещу асВалта беше чел нямаше сега да става за смях на седемте континента.Не харесвам вашия идеолог, но той е знаел кое е важно.
54
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цената на годишните винетки е напълно сравнима с цените в другите държави. Проблема е, че тук парите потъват в едни фирми, които НЕ изпълняват качествено ремонтите и строителството. Не влагат материалите по стандарт и т. н. Това налага през 2-3 години тези "нови" пътища да бъдат ремонтирани и кърпени. По този начин няма как да се натрупа една качествена инфраструктура, защото "старата" не издържа дори година две и поглъща парите отредени за нова.Този проблем няма да се реши с нови цени за винет
53
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
По скоро прави пачки с пари за наши хора и то постоянно. Строят некачествено после ремонтират.
52
1
 
6
 
! Отговори
Кукувица преди 8 години
Добре де..нали освен винетките има и данъци, нали има взимания от контол на движението? Всички плачат за пари. Проблема, който аз виждам е че за парите, които влизат в сферата на пътното стрителство се прави прекалено малко и това малко е некачествено на всичкото отгоре. Аз бих казал следното- по добре е да се направят 10 км качествен път, отколкото 100 км път, който след 3 месеца изглежда като лунната повърхност. Организацията е раздута, неефективна, корумпирана и некомпетентна.
51
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До observerДай пример, иначе звучиш като партиен секретар дето само казва какъв чуден свят ще построи ама не казва как.
50
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонименщото е безсмислено да се дават за БДЖ
49
9
 
5
 
! Отговори
observer преди 8 години
До Червените Дописници ---Вие приятели сте толкова неграмотни, че не вярвам Червената централа да ви наеме на работа колкото и да се напъвате.За да пише човек първо трябва да е прочел няколко книги или поне два месеца да изяжда в.Дума. Твърдите неща дето нямат нищо общо с реалността.Ако някой ви каже че с такова писане може да си изкарвате прехраната ви лъже най най безобразно.И пет лева на ден заедно с комисионната са ви много.И пак ще е разхищение на средствата на партията.
48
6
 
9
 
! Отговори
Кирил Софийски преди 8 години
Точно така ! Каза ли си го! Важното е далаверата да върви ! Да се усвояват едни пари от обръчи от фирми и "бизнесмени " ! Така е и със санирането за което напират на цени десеторно по-високи от реалните!
47
2
 
8
 
! Отговори
ХМТ преди 8 години
Не знам какво не им стигат парите от винетките, след като само половината отиват за пътища, другата половина само управляващите знаят къде потъват
46
0
 
6
 
! Отговори
Кукувица преди 8 години
До Анонимен #52Не искам да се заяждам и моля репликата ми да не бъде приета като заяждане. Искам само да обърна внимане, гн. Инженер, че думата асВалт се пише асФалт, думата сВера се пише сФера, думата юВка се пише юФка. Изобщо сте сбъркал навсякъде Ф с В. За пунктоацията не искам да пиша.....не е ок. Господине, Вашият коментар, който по същество сигурно е правилен, оставя поне по отношение на правописа впечатление на неграмотност.
45
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До BalakovМалка поправка. За икономиката най-важен е ЖП транспорта. Примери колкото искаш (Германия, Швейцария, и т.н.). Само, че вие "умниците и красавците" още не можете да го проумеете.
44
0
 
10
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
Яде се асфалта и даже е много сладък!Колко БСП,ДПС и ГЕРБ-фирми излетяха на висока орбита покрай тоя асфалт!Фирма-изпълнител,фирма-подизпълнител и накрая краен изпълнител с работници на 500-600 лева!Първите само подписват документи и вземат половината пари,вторите разпределят работата и вземат една трета,а последните с 20% построяват обекта плащат заплати и излизат на печалба!След 1 година всичко е за ремонт!Е така се строи в България!!!!!
43
4
 
5
 
! Отговори
void преди 8 години
До ДА ЖИВЕЕ РУСИЯ !Така ни помогнаха 45 години "братушките", че сега 25 години по-късно все още не можем да се оправим... Не благодаря. Ще си позволя цитат: "Най-големия трик на Дявола е това да убеди света, че не съществува". В случая с руснаците, най-големия им трик е да заробят страните от Източна Европа и да убедят жителите им, че им помагат.