Снимка: Булфото, архив
|
Кампания призовава на 24 май всички българи по света да запишат и споделят в интернет клип с фолклорни танци.
Инициативата на "Дръж се, земьо, българите танцуват" е на фондация "Ричмарт", а целта е да се рекламира страната.
Препоръчително е включилите се да танцуват с най-новите си дрехи, като идеята е от модата, чрез танца вниманието да се насочи към страната ни и българския фолклор.
Надяваме се в това своеобразно "Световно стрийт фешън шоу" световните медии да обърнат внимание на това ревю, да се запитат какъв е танцът, рекламиращ тази мода, и следователно да узнаят за България, посочи Мартин Йорданов от организаторите.
Разбира се, при желание танцьорите може да облекат национална носия, добави той.
"Нашата държава е уникална с неравноделните тактове в българската музика, затова трябва да ги популяризираме", коментира хореографът и основател на ансамбъл "Българе" Христо Димитров.
Той отбеляза, че танцът е здраве, тъй като при българския танц се получава трептене в тялото, което стимулира имунната система. По думите му наблюдение върху активно играещите показва, че те не страдат от гръбначни изкривявания и никакви форми на ракови заболявания.
Заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева определи кампанията като празник на сърцето и възможност всеки да покаже България. "Нека всички да играем хоро на 24 май", призова тя.
Клиповете може да са заснети навсякъде - на работното място, на улицата, в клуб, дискотека, ресторант, летище, край исторически паметници или забележителности у нас и в чужбина.
Кампания цели цялостното популяризиране на българските производство, туризъм и култура и утвърждаване на марката "Made in Bulgaria".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase