Жалваме се най-много от дефектни телефони, компютри, телевизори

София обаче е шампион по нарушения в туристическите услуги
18
Жалваме се най-много от дефектни телефони, компютри, телевизори
Снимка: Булфото, архив

За месец близо 1300 граждани са потърсили съдействието на Комисията за защита на потребителите (КЗП) предимно по повод рекламации на телекомуникационна техника, битови уреди и услуги в различни сфери, сред които и обществени.

Запазва се тенденцията около 70% от жалбите по проблеми от компетенциите на институцията да бъдат решавани в полза на потребителите.

По постъпилите жалби и съгласно план-програмата за контролната си дейност комисията е извършила над 2800 инспекции в търговски и туристически обекти, при които са съставени 260 акта за нарушения, съобщиха от КЗП.

Във Варна постъпилите жалби за рекламации са около 100 и касаят мобилни телефони, електрически уреди, компютри и части за тях и др.

В Бургас от постъпилите 70 жалби от правомощията на КЗП повече от 50% са за мобилни телефони, компютри и телевизори, а след тях се нареждат рекламациите на домакински електроуреди.

Двойно повече са жалбите в Пловдив, като се отнасят до същите групи стоки.

Бургазлии са потърсили КЗП при проблеми със закупени обувки, доставчици на телекомуникационни услуги, търговци на мебели и др.

Русенци пък са потърсили съдействието на институцията в близо 150 случая, предимно свързани със закупуването на дефектни продукти.

Най-малко са оплакванията в регионалната дирекция в Монтана, където потребителите са сигнализирали преди всичко за проблеми с комуникационна техника, битови уреди и услуги.

В София жалбите за рекламации са над 240, като преобладават тези за комуникационна техника, битови уреди и услуги, обувки и кожени изделия, туристически услуги и мебели.

Освен по жалби за рекламации, инспекторите на КЗП са извършили и 247 проверки, свързани с безопасността на предлаганите стоки и услуги.

Най-активни в тези тематични проверки са били в градовете от областите Варна, Русе и Пловдив. Забранени са 10 вида рискови за здравето и живота на потребителите продукти, свързани преди всичко с отглеждането на децата. 

В Бургас е връчена заповед за забранява на нелоялна практика на телекомуникационно дружество, предлагало телевизионен пакет, от който една от програмите не се предоставя, но абонатите плащат за нея.

Регионалната дирекция в Русе пък е връчила заповед, с която забранява на търговец да заблуждава потребителите за реалната дължина на домакинско фолио, с което им отнема възможността да се информират коректно за цената му и да я сравнят с тази на същия продукт на конкурентни търговци.

През периода комисията е разгледала още 45 случая, свързани с накърняване икономическите интереси на потребителите чрез предоставяне на невярна информация при намаления или обявяване вида на туристически обекти; провеждане на промоции, за които не са осигурени достатъчни количества от промоционалните стоки; обещания за награди, които не са предоставяни и др.

Най-много инспекции в туристически обекти са извършени в областите Бургас, Русе и Варна – близо 40% от общо 277 за цялата страна.

В София са съставени най-много актове за установени нарушения – почти една трета от общия брой 57.

Най-често срещани нарушения в туристическите обекти са предоставяне на услуги в некатегоризиран туристически обект, заблуждаващи надписи за вида, наименованието и категорията на туристическите обекти и липса на цени за услугите в български левове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 8 години
искам да се жалвам за компаси дадох 30 лева за преинсталция но не ми харесва та питам аз тоя дето го преинсталира аз ли да преинсталирам след него аза какво кихам пари
12
1
 
3
 
! Отговори
ставри преди 8 години
КЗП е само за да взимат пари без да правят нещо в услуга на гражданите.
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
След като всеки *** си купува айфон и оди с цел пояс ГСМ-ми от какво друго да се оплаква?
10
2
 
4
 
! Отговори
Не се научихте преди 8 години
Българинът купува най-евтините ***, после мучи. Ниска цена и качество са несъвместими.
9
2
 
2
 
! Отговори
11 преди 8 години
Спрете да купувате лаптопи от ниския клас и няма да имате проблеми. Дори лаптоп втора употреба (от бизнес клас, каквито са повечето предлагани) е по-добра алтернатива от ***, които продават на цена до 600-700 лева.
8
2
 
3
 
! Отговори
до кога???? преди 8 години
пиша тук защото има по вече посетители и е в пъти по добър сайта от МЪРШАВИЯ САЙТ БЛИЦ,че там са ми блокирали ай пи адреса,значи най големите *** СА ВИВАКОМ!!!бях подписал договор отидох да си търся правата след това в техен офис направих скандал и след два дни в мършавия сайт блиц излезе поръчкова новина че някой си бил счупил стъклата на офиса им в софия кв.овча купел на бул.цар борис ул каблешков,значи сайта блиц-вестник19-вестник и сайта стандарт един собственик!!!!виваком са мършииииии!!
7
3
 
0
 
! Отговори
a преди 8 години
Купих си лаптоп от Технополис. Батерията се прецака на 6 тия месец. Гаранцията е 24 месеца. Занесох гов сервиза, от където казаха че батерията не се подменя. Как да постъпя?
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз се жалвам от цената на тока и парното
5
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Влизат отпадъците на ЕС, защото паднаха митата и границата след 2007 г. Неслучайно Великобритания иска да напусне ЕС.
4
8
 
17
 
! Отговори
Волен Сидеров преди 8 години
За да нямате проблеми си купувайте само Руски стоки. Например вместо кола -танк .
3
3
 
17
 
! Отговори
byry ,byry преди 8 години
Публична тайна е че за нашия регион който включва БГ се продават стоки с лошо качество...защо е така и това е публична тайна !
2
1
 
20
 
! Отговори
Капитан Ясен преди 8 години
Нормално. Масово се купува евтина техника със съмнително качество.. Да не говорим, че и големите брандове също пращат занижено качество към милата ни родина..
1
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз се жалвам най-много от Поли от съседния вход, че не ми дава.