Часовете за кормуване – малко. Палиш, тръгваш, това е!

За високите скорости е нужно много обучение, настояват експерти
Обновена: 1 сеп 2015 15:53 | 1 сеп 2015 15:44, Анисия Иванова
59
Часовете за кормуване – малко. Палиш, тръгваш, това е!
Снимка: Bulgaria On Air

Да се разшири подготовката на кандидат-шофьорите настояват от Българската федерация по автомобилен спорт. Пред България Он Ер Георги Янакиев-младши от федерацията обясни, че сега часовете са недостатъчни. Той препоръча на любителите на спортното шофиране и тези на нелегалните автомобилни състезания да завършат необходимите курсове преди да застанат зад волана.

Според Красимир Костов от "Пътна полиция" загиналите при такива нерегламентирани гонки не са толкова много в сравнение с общия брой на загиналите по пътищата при катастрофи. Всеки ден по пътищата загиват трима-четирима и средно по 25 са ранени и не точно тези произшествия са причина за тъжната статистика и трупат високата бройка на загиналите, обясни Костов.

По думите му има много бели полета откъм безопасността на движението при обучението на младите шофьори. Посланията, които се отправят към водачите по време на обучението са – движете се със съобразена скорост, но никой не казва каква точно е тя в непрекъснато променящите се условия, каза Костов.

"В курсовете се ограничават с малък брой упражнения, където се "налучква съобразената скорост". След като вземат книжка младите шофьори тръгват на дълъг път – в сложните условия на междуградското, агресивно движение. А в курса са се учили при градски условия и са се движили с около 40-60 км в час", обясни пътният експерт.

Затова в други страни има многостепенно обучение – получаваш книжката, след като преминеш през няколко етапа, сравни Костов.

"Не трябва да забравяме, че колата е бомба със закъснител. За да не избухне, човек сам трябва да финансира себе си, за да бъде по-добър", съгласи се Георги Янакиев.

Тези 40 часа кормуване в градски условия не дават нужните умения. Обучаващите фирми изграждат първоначалните умения - как да запалим и как да тръгнем. Но реално те не ни учат на рефлекси, на гледане, обясни той.

"Нормалният шофьор вижда напред 20-30 метра. Професионалният шофьор вижда на 60-70 метра напред. Професионалните състезатели гледат много над тези метри", каза бишият състезател и допълни, че неговите умения на пътя се дължат именно на опита му от състезанията.

Вижте повече във видеото на Bulgaria On Air.

Гледайте още новини от "България" в bgonair.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
1
 
! Отговори
Парадокс преди 8 години
При междуградско шофиане най - опасни са спазващите ограничения, тътриш се с 90 на първокласния София - Варна, биеш спирачки до 60 на всяко включващо се черно пътче, образуваш огромна колона, която се чуди пред кой завой да те изпревари....
40
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Изцяло фалшива логика е да се сравнява броя на убитите при гонки и при нормално каране. Трябва да се сравни процентът убити при участниците в гонки и при другите.
39
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Освен това в САЩ изпита за книжка е , поне аз като го изкарвах, $35. Да има и още $15 за самата пластмаска.
38
0
 
5
 
! Отговори
някой да ми каже преди 8 години
ако знаеш , че някой кара без книжка , къде трябва да сигнаризираш ?!??
37
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много се коментира качеството курсовете.А в същото време нито дума за това, че масово се кара без книжка. Особено в провинцията. Що за смешно наказание например е отнемането на книжката. Какво му пречи на въпросния *** утре пак да се качи в колата и да претрепе някой.Единствено моментална конфискация на возилото и брутална глоба, с даването на частен съдебен изпълнител и описване на имуществото, може да дисциплинира ***.
36
0
 
1
 
! Отговори
gost преди 8 години
абе до тоя с гонките де са родителите от там трябва да се стапи малките не са виновни няма ред няма дисциплина колкото пак до тоя да го питам оня ли му пали фитила от академията на науките та дава акал те маи са на един акал доскоро един диван иска да им се дава нее ли срамно да попитам на некои само глупости да мислят место да земат да измислят смислено от родителите и безконтрола идва това а не кои колко карал
35
0
 
12
 
! Отговори
Потрес преди 8 години
Замазвайте на хората очите. Гонките и малкото часове са сигурно причината за войната на пътя. Не са батките в баткомобилите дето си минават на червено, не са общински съветници дето си карат с 3 промила. Не е причината че за 2но убииство на пешеходна пътека се дава 1година УСЛОВНО или максимум домашен арест, който в БГ знаем как е. Причината е тоталната безнаказаност и липса на правосъдна сист. Както и балканско възпитание.
34
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Вярно е , нито полигон , нито те учат да паркираш като хората , нито нощно каране , нито извънградско , всичко в процес на каране ти се обяснява и то все едно трябва да го знаеш , под всяка критика е обучението по кормуване , точно палиш , тръгваш ...т'ва е !
33
0
 
2
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 8 години
до 46Някой си, значи всички привърженици на Фреди Меркюри са бисеклсуални по тази логика? Браво, велика логика!
32
2
 
0
 
! Отговори
някой преди 8 години
До: номер 45Не, ти ще ме разплачеш от смях!Атакистите не познават правилника за движение по пътищата. Справка: Поведението на Болен Лидеров на пътя докато се вози със или управлява МПС.Всички са му виновни, само той - невинен!
31
0
 
3
 
! Отговори
АТАКИСТ преди 8 години
Ще ме разплачете от смях някои тук. За да си добър шофьор не значи само да можеш да имаш голям контрол над автомобила, а по-важното е да знаеш правилника за движение. Ето това е проблема на сума ти бг шофьори по пътищата. Ако знаеш правилника и караш в ограниченията на дадените участъци от пътищата и да не си опитен шофьор ти няма да правиш толкова рискови ситуации, колкото някои индивиди, които могат наистина да контролират автобомила си при високи скорости, но половината правилник не знаят.
30
0
 
8
 
! Отговори
od преди 8 години
Като имах щастието да не изкарам книжка в България, в момента карам шофьорски курс в Канада. Разказа ми се играта. Три месеца теория - в зала, с учебник и мултимедия. На третия месец имаш изпит и ти дават временна книжка /можеш да караш само с придружител. Продължаваш теория и кормуване, и караш с придружител една година. На няколко месеца те изпитват. След едната година държиш изпити - теоритичен и практика пред канадския КАТ. И тогава вече ЧЕСТИТО!
29
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
..Кола се кара глава. А десния крак е само да гали ***! Никави рефлекси не вършат работа.
28
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Баща ми още като взех книжка 2004-та и като знам как карам- средно ниво, а той е професионален шофьор от 15 години и има всички категории ми викаше когато някой направи някоя глупост а аз се возя до него: ***, в България има 7 милиона шофьори! Ей ги- виж ги! Всеки е шофьор в тази държава!Много истина в тези думи!
27
1
 
10
 
! Отговори
Свилен преди 8 години
"Той препоръча на любителите на спортното шофиране и тези на нелегалните автомобилни състезания да завършат необходимите курсове преди да застанат зад волана."Трябва да завърша курс за да мога да участвам в нелегална гонка?????
26
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
за 30 Вярно е че има доста опитни шофьори които особено ако познават пътя от години понеже това им е работата да превозват стоки по тези пътища, могат да карат имаш чувството със завързани очи. Знае какъв е виража на завоя, знае след дадена права какъв завой следва с каъв градус. И аз съм бил работник в една фирма където имаше един наистина много опитен шофьор. караше много бързо, но нито един път не съм изтръпвал при негово шофиране. Гоелмият шофьор си проличава за няколко дни ако си с него.
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Митко
24
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до 37За пръв път чувам кола да е конструирана за градски условия освен смарт-а. Ти от ония смарт ли караш, щото те единствено и са за градски условия?
23
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Колата която е конструирана за градски условия не е състезатална, глупави джигити. Изгубите ли контрол даже за секунда почти невъзможно е да си го възвърнете.
22
0
 
1
 
! Отговори
Gost преди 8 години
Щото и наи глупавите станаха шофиори *** не се учудваите после от това което се вижда от такива малоумия като тоя де дава акъл