3000 тираджии не стигат, броят им до 4500 лв. месечно

Транспортният бранш гони по заплати IT сектора
15 фев 2016 09:22,
119
3000 тираджии не стигат, броят им до 4500 лв. месечно
Снимка: Bulphoto, архив

Имаме недостиг от над 3000 шофьори на тежкотоварни автомобили, въпреки че заплатите им стартират от 3500 лв. и стигат над 4500 лв. заедно с командировъчните. Това обясни Христо Христов, член на УС на КРИБ и основател и изпълнителен директор на компанията за международен автомобилен транспорт и спедиция "Дискордиа", пред "Стандарт".

Проблемът с тоталната липса на водачи е един от основните приоритети на бранша, на които спешно ще търсим решение, включително и с помощта на КРИБ, обясни Христов. Преди 1-2 години не ни достигаха около 2000 водачи, тази година - 3000, а след 2-3 години - ще са над 5000, тъй като бизнесът се разраства, а с това и необходимостта от водачи, каза Христов. Възнагражденията на водачите продължават да се вдигат, което също е показател за недостиг.

"По пътищата у нас могат да се видят рекламни билбордове за търсене на шофьори със заплати от 2150 евро на месец. Липсата на шофьори ще нараства въпреки прилива на водачи от автобусния транспорт заради 4-кратната разлика в заплащането. Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения. Водач на тежкотоварен автомобил е скъпо платена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", обясни Христо Христов.

"Подготовката на водачи за тежкотоварни автомобили би помогнало много на регионите със сериозна безработица, като Северозападна България и Родопите, каза още Христов. Младите хора масово заминават за чужбина да работят неквалифициран труд, за който получават 2-3 пъти по-ниски възнаграждения от това, което ние плащаме на водачите си. Още повече, че повечето от тези млади хора работят на черно, без никакви осигуровки. Така че положението на тези региони би могло доста да се подобри, ако държавата провежда целенасочена политика за подготовка на водачи за нас", каза Христов.

За да се реши обаче по-бързо проблемът, ние заедно с КРИБ ще се борим да ни бъде предоставена възможност да вкарваме по облекчена процедура водачи от трети страни, като Украйна, Молдова и др., заяви Христов. Вече изпреварваме турските превозвачи като възнаграждения, а в Европа отдавна ни се носи и славата като добри работодатели, коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: шофьоризаплати
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
13
 
17
 
! Отговори
лекар преди 8 години
Тираджии ИТ-та. Все тая. Проблема драги е че няма вече лекари и преподаватели. Защото техните заплати са ниски. За шафъорите е все тая, тия без образование като няма какво да правят ще стават шафъори. Програмистите половината са без образование и се учат в движение. Ама аз съм учил 6г, имал съм две специализации и нося голяма отговорност. И да ми плащат 1200лв. е кой ще остане в тая държава??? Тука в Лондон взимам 150к паунда годишно. А БГ ще остане държавата на тираджиите и охранителите.
39
0
 
7
 
! Отговори
отивайте да бачкате преди 8 години
До някой:"Така наречения "компютърджия", имам предвид инженер със IT специалност, когато има поставена задача която да изпълни в срок може да се наложи да работи по 24 часа в денонощието, без да яде, само и само да успее.Иначе го чака провал."Надявам се, че поне ти не си ИТ. Че като чета как си изписал 10-тина мнения досега през работно време, май не си се преработил много-много.
38
1
 
60
 
! Отговори
Митове и легенди преди 8 години
Митовете и легендите продължават. Постоянно в новините се говори как ИТ-тата взимали 3-4 хил заплата, как тираджиите взимали 3-4 хил заплата, как сервитьорките били на 1000-1200лв и си докарвали по още 1000лв от бакшиши. И едновременно с това 80% от българите едва връзват двата края.
37
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
По една или друга причина много добре познавам семейство Христови, собствениците на Дискордия, базата им , ако не са я преместили е в Старо Оряхово!!!В края на 90-те всички тираджии и собственици на камиони бяха проплакали от тях!!!Точно този да не ми говори за пари и плащания!!!Г-жа Христова се занимава единственно с това как да прецаха служителите си, включително и брат и, които работеше във фирмата!!!!
36
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да дойде един шофьор и да ми каже колко лева му остават чисти на края на месеца. Иначе назначените капиталисти в България обещават да ти свалят и луната , ама накрая нищо но от сърце . Щом като е толкова хубаво , защо по оправните хора работят като шофьори ама в чужбина .
35
5
 
18
 
! Отговори
Лишения преди 8 години
"Я па ще им учим аз за компютърджия! Пет години да си блъскам тиквата да правя алгоритми, да уча C++ и Асемблер, ще фана един курс за камионджия да изкарам за нула време и после ще взимам същите кинти!"Но го има моментът, че компютърджията е на работа от 9 до 18 и после отива да се види със семейството и приятелите си. Докато един шофьор по 2-3 седмици не се прибира вкъщи и спи в камиона по магистралите и митниците. И определено тези лишения заслужават висока заплата.
34
0
 
20
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
Не само ги осигуряват на минимална заплата а след това си я удържат от километричните в повечето фирми.Това го няма в нито една европейска държава.Коя е тази фирма в БГ която дава тази заплата за международен шофьор много ми е интересно?
33
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да да ама не. От тези пари си плащаш всички разходи зад граница, рушвети, ядене спане, такси и т.н. и когато теглиш чертата ти остават 500-1000лв.
32
3
 
29
 
! Отговори
romero преди 8 години
Когато Българските превозвачи започнат да плащат като хората и спрат са мамят шофьорите хиляди професионалисти ще се приберат и няма да има липса на кадри. Не отричам труда на хората в IT сферата но те не съм съгласен с мнения публикувани тук че едва ли не шофьор на камион не заслужава да вземе пари колкото IT специалистите защото е ниско квалифициран.Нашата професия е тежка и много рискована , работи се по 15 часа на ден в студ и пек в делник и празник далече от дом и семейство.Така че RESPECT
31
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Късно се сетиха нашите назначени капиталисти да говорят за заплати . Досега тази тема беше табу . Въпреки поръчковата статия пак лъжат . Въпроса е колко чисти пари ти остават накрая на месеца. Да не се окаже , че имаш да даваш .
30
1
 
12
 
! Отговори
партиен член преди 8 години
А защо не казват че масово ги осигуряват на мин.заплата.Другото е командировки.Единствените тираджии които се хранят на сандъците са нашите, румънците и турците .Защото тези пари не стигат за нормално ядене.От страни е лесно но, я живейте 3 м.в кабината гответе на газ.котлон перете докато се къпете.Като почнат да плащат тия пари в евро недостиг няма да има.
29
0
 
24
 
! Отговори
romero преди 8 години
Аз съм шофьор на камион в Испания, моята фирма плаща: Основана заплата : 1456?Надница национал: 38?Километър национал: 0.0368?Товарене национал: 5.26?Разтоваране национал: 5.26?Надница интернациона л :67?Километър интернационал :0.0517?Товарене интернационал : 8.21?Разтоваране интернационал : 8.21?Събота : 39.54?+надницатаНеделя национал : 54.45?+ надницатаНеделя интернационал : 92.29?+надницатаПразник : 54.45?+надницатаНяма норми за разход и удържи за аварии .
28
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Един съсед шофъорче, бичи кинта и купува на жена си квот му каже. Ново фордче фиестичка, маркови дрешки, тури си момето силиконче. Таз хубавелка по цял ден е по заведения и нищо не прави. Само аз я опраам поне 2-пъти в седмицата, много я бива. Кой знае кои съсед още и го подава. А оня върти гевреко и като се върне по цял ден лъска едно БМВ Е39-ка все едно е последната М-ка. Станал е 120 кг, пуши по 2 кутии от нерви и вика не мога се кача до 2-рия етаж. Страшна далавера е да си шафъор......
27
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Вярно е че ткърсят.Ама като се обадиш на някоя обява първо питат,имаш ли стаж,а като кажеш че имаш всички документи,но нямаш стаж,отговорът е че не желаят тепърва да учат някой какво трябва да върши!С две приказки,както всякъде другаде: Готов,научен,работлив като добиче,ако може да не му се плаща!
26
0
 
31
 
! Отговори
ЕДНА преди 8 години
Статията е поръчкова и е за Транспортните фирми ,а не за ИТ-та защо трябва да ги обиждате,както има кадърни програмисти така има и некъдърни.За шофьорите е същото,но когато ви обявят 1000-1500Е и ви изпратят на четири месечна командировка от тези пари остават половината,защото трябва да се храните и куп други консумативи,отделно условията в камионите или скапаните квартири,а за всекидневния психически тормоз да бързаш,да нарушаваш часовете за каране,това никой не ви го разяснява при постъпване .
25
8
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Добре де само 3.500 лева ли?! Не е ли съвсем нищожна сума като се има предвид спесификацията на работата? Защо тук в Норвегия ми плащат същата сума само че в евро? Вие не бяхте ли в евро съюза или нещо се бъркам? Може и да бъркам не съм се прибирал в бг от 15 години.
24
6
 
9
 
! Отговори
Българин преди 8 години
Човек без стаж спокойно може да почне на 1300-1500? ,като направи 1-2 година 1800-2000? работен период 3-4 месеца в Европа,1 месец почивка в БГ мисля че са добри условия,много бг фирми вече повишиха парите и ги изплощат коректно поради липса на шофьори.
23
3
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Само че ситуацията е следната. Ако имаш курсове от българия, заплатата не надвишава 2000лв. Както по надолу пише в обявата курсовете са Норвегия Италия или други такива. Тогава заплатата стига 4000лв. Да де но дефакто ти не живееш в България, рядко идваш в месеца за 2-3 дни. Тия пари ги харчиш на скъпото в Европа а там 2000 Евро е смешна сума. Та докато те няма жена ти я е минал целия квартал, и накрая си спестил за годината едни мощни 5000лв. То затова има недостиг, изглежда ОК ама хич не е.
22
1
 
30
 
! Отговори
Един от село преди 8 години
Като те блокират на границатата три дена,да няма тоалетна и вода,да се измиеш и замирешеш на амсиено каче,да ти удържат за гориво и гуми и те излъже че не са приведени парите.Върви и работи с удоволствие.И като се върнеш,някой ти наебал жената,малко са 4000 лева.
21
0
 
4
 
! Отговори
до 32 преди 8 години
В грешка сте. Аз не съм атакоиден безработен а Руски *** на Немска заплата......