София – една зелена, наситена с хора и без коли. Кога ли?

Новият главен аркитект Здравко Здравков представи приоритетите си
16 май 2016 19:15, Анисия Иванова
54
София – една зелена, наситена с хора и без коли. Кога ли?
Снимка: БТА

Центърът на София да се насити с хора, а не с автомобили, планира новият главен архитект на София Здравко Здравков, който днес представи приоритетите си като главен архитект на София на пресконференция в Столичната община.

Според концепцията му София трябва да стане зелен град чрез развитието му в три основни направления. Първото е мобилност и промяна в модела на придвижване от врата до врата с лек автомобил. Това ще стане чрез изграждане на качествени трасета на обвързана велосипедната мрежа, която осигурява критериите за безопасност и придвижване в града.

Втората стъпка по думите на Здравков е развитие на градския транспорт чрез система от интегрирани спирки, които да обвързват всички видове наземен и подземен транспорт. Такава спирка има на Централна гара, а когато бъде завършена третата линия на метрото, ще има и в кв. "Горна баня".

По думите на Здравков другата основна стъпка за обезсърчаване на столичаните за ползване на личните автомобили е продължаване на изграждането на буферни паркинги. Това ще позволи на хората да оставят автомобилите си в периферията на града и да се придвижат с градски транспорт до центъра.

Целта е да се освободи историческият център за велосипедно и пешеходно придвижване, да се създаде нова градска култура за ползване на обществените пространства, които да се наситят с хора, посочи главният архитект, цитиран от БТА.

Здравков планира да създаде в направлението "Архитектура и градоустройство" Звено за жилищна политика, което да продължи дейностите по програмата за енергийна ефективност. Звеното ще се занимава и с изготвянето на система за определени цветови решения на сградите в централната градска част.

Той смята да организира "експертна банка" в помощ на работата на главния архитект за обслужване на инвестиционните инициативи на общината. В банката ще участват експерти, предложени от браншовите организации и неправителствените организации, които ще работят в полза на устройственото планиране и инвестиционното проектиране.

Главният архитект предвижда и промени в наредбата за обществените обсъждания. Подробните устройствените планове например ще бъдат видни на страницата на общината. Обществените обсъждания ще се правят в извънработно време, за да е удобно на гражданите. Ще бъде създадено и Звено за опазване на недвижимото културно наследство. Здравков обясни, че от компетенциите на НАГ е с административни мерки да задължи собствениците да поддържат сградите в добро състояние.

Архитектът подчерта и необходимостта от подобряване на взаимодействието с районните администрации.

"Имаме 24 района, в които се подават 24 различни видове заявления, образци и бланки. Идеята ми е да организирам бързо и качествено уеднаквяването на всички формуляри", обясни той.

В изложението той обърна внимание и на необходимостта от дигитализация на административните услуги.

"Възможността за проследяване на една преписка от начало до край ще даде възможност на гражданите да комуникират все по малко с администрацията", подчерта новият главен архитект.

Изискванията към новия главен архитект са запазване на облика на историческия център и внимателен подход към строителството на високи сгради, допълни кметът Йорданка Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
1
 
3
 
! Отговори
Да бе, да преди 7 години
Зелена, ама един друг път. Дърветата непрекъснато се изсичат и на тяхно място понякога слагат някоя фиданка, но дали от нея ще стане дърво и след колко десетки години ще има ефект от нея? Преди години участъка на бул. Патриарх Евтимий от бул. Витоша до бул. Христо Ботев беше с две отделни платна за движение, разделени с зелени ивици и тротоар по средата. Имаше дървета навсякъде. От тях сега са останали 20-30%. По-малко от половината са и големите дървета останали и на бул. Витоша. В парковете с
30
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не ви ли е срам софиянци, всички пари отививат за София, а за провинцията трохите! Тука стана *** гето!!!!!!!!! После се сърдите, че всички дошли в София
29
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Искренно се радвам, че не живея в прехвалената ви София!
28
0
 
3
 
! Отговори
Виктор преди 7 години
Арх.Здравков въобще не е за този пост! Много е добър като специалист и като човек! Дано издържи психически на помията, която ще му се изсипва всеки ден ...
27
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Архитектът на Червен бряг станал арх.на София.И мечтаел за пешоходни зони.Щял да ограничава автомобилите и да толерира общественият транспорт.А той е толкова сбъркан,че понякога трябва да смениш три превозни средства от т.А до т.Б.Другарят от Червен бряг не осъзнава,че в големият град трафикът е жизнено необходим.Лошото е,че хиляди селяни като него пълнят улиците без да плащат данъци в София.
26
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С новите цени на билета ще е зелена на кукуво лято.
25
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
София вече е съсипана от 27г берзазборно строене. Това няма как да се оправи. Човек ако има малко достойнство не би се цанил на този пост.
24
0
 
3
 
! Отговори
с 2 думи преди 7 години
чрез тротонетки към "прогрес"!
23
2
 
3
 
! Отговори
Колкото .. преди 7 години
.. по-малко диковщини, толкова по-добре!
22
4
 
7
 
! Отговори
пешо преди 7 години
естествено, че софия е била без коли едно време, дъртофелници. нали по комунизма сте чакали по не знам колко години да си получите предварително платените коли. след това комунистите практически фалираха държавата и нямахте пари да си купите и трабант. след 98-*** започнаха да се увеличават колите, защото тогава започнаха да се увеличават парите и свободата на хората. та да, по-чисто и без коли е било, ама не защото бай ви тошо много добре е управлявал, а обратното. изкуфели ***.
21
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
София една зелена, кална, осеяна с пластмасови шишета и найлонови торбички по дърверата, наситена с грoзни, черни хора и без коли, а с каруци. Кога ли?Май вече, почти е станало!
20
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С тези цени на билетчетата София никога няма да стане зелена и без коли! Мисъл трябва, мисъл, а не крадене!!!
19
0
 
4
 
! Отговори
ля ля преди 7 години
и само да допълня защо направиха София ленд - ама май май ни е ясно :) да си имаме уважението !!!
18
3
 
7
 
! Отговори
ля ля преди 7 години
само ще споделя че едно време се ходеше от ул.Оборище до Черни връх само по паркове! с колелата също! сега искат от нас тези които са се родили по тези места да се съобразяваме с тези простаци които превземат и цапат! моля ви се уважавайте когато сте на гости! та вие и данъци не плащате за да разберете какво всъщност означава живота - винаги като си се приберете си ви е същото! пред нас имаше само 2 коли (заападни)- 30 години назад! сега няма къде да спра! уважавайте моля ви чуждото! толеранс!
17
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До анонимен 24Огромна! И узаконена от червените велможи.Пусни си филма "Маргарит и Маргарита"/
16
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
да започне с разрешителните за строеж издавани от общината.Не може до бизнес парка където ежедневно работят над 4000 души да има платно с две ленти. Скоро с новите турски небостъргачи Младост ще стане недостъпен.
15
0
 
3
 
! Отговори
ined преди 7 години
Как кога? Ами преди 100 години.
14
1
 
6
 
! Отговори
bebok преди 7 години
ами разбираемо, господина "планира да сьздаде Звено и Експертна банка" да ги напълни с калинки и да цоца като за последно от мойте данъци.Накрая ще си събере парцали и с откраднато и ще замине там,където градове са уредени.
13
4
 
5
 
! Отговори
Федя преди 7 години
О, не...........фъндъкова или е падала на Глава, или е ударена с Чук по главата. Но е Много корумпирана, което е факт. АБе Руска креатура.........И ще страдаме много заради тази даскалица по руски език, която от нищо Не Разбира, но е Зависима, защото е Корумпирана.!!?!?!
12
2
 
14
 
! Отговори
м дааа преди 7 години
В края на 80-те София е обявена за най-озеленената европейска столица.