С "кранче" на кражбите, разходите за гориво паднали

БДЖ обаче търпи щети от кражби на части и хвърлени камъни
Обновена: 7 юли 2016 12:20 | 7 юли 2016 12:14, Камелия Цветанова
6
С "кранче" на кражбите, разходите за гориво паднали
Снимка: архив, БулФото

След като БДЖ започна да бори кражбите на гориво от служители с уволнения и засилен контрол, разходът на гориво на всички локомотиви падна с 20%. Засега обаче дружеството не успява да се справи с другия си голям проблем – хвърлянето на камъни по композициите.

Холдингът губеше милиони от източването на дизел, но от 2015 г. до момента няма регистрирана нито една кражба, съобщи в писмен отговор на въпрос на депутат транспортният министър Ивайло Московски.

Всички дизелови локомотиви вече са под ежеминутен джипиес контрол, депата за зареждане на гориво се следят от камери, а през тази година са сменени и пломбите на локомотивите, което позволява още по-строг контрол.

Така се оказа, че при същия брой пътници средният разход на гориво на един локомотив е паднал от 10 на 8 литра.

БДЖ обаче продължава да търпи щети от кражби на части от локомотиви и вагони, ролкови лагери, силови кабели, скраб и други превозвани товари, като особено опасно е посегателството върху елементите от спирачната система на локомотивите.

Въпреки че застрахователите покриват щетите от посегателствата на имуществото на БДЖ, кражбите са причина да се нарушава графикът на движение на влаковете, а и създават сериозни рискове от инциденти.

Заради това през март тази година са издадени специални разпоредби и е създадена организация на 24-часов контрол със собствени сили на работещите по локомотивите.

Предприетите мерки от ръководството на БДЖ са основни за предотвратяването на престъпленията, но отговорността за разкриването им е на МВР, уточнява Московски.

През тази година заедно със СДВР е предотвратен опит на Сточна гара за кражба на спирачната система на 20 тона подвижен кран, като целта е била той да бъде продаден за старо желязо, а последствията биха били тежка производствена авария и човешки жертви.

Другият голям проблем за БДЖ е хвърлянето на камъни по влаковете, което освен че причинява щети, застрашава и пътниците.

През миналата година има тенденция на засилване на хвърлянето на камъни по влаковете, която за съжаление продължава и през тази.

През 2015 г. са регистрирани 72 такива случаи, а извънредно спрелите влакове поради тази причина са били шест.

От началото на годината до края на юни 37 влакови композиции са станали мишена на хвърлени камъни.

Рисковите места се охраняват от жандармерията, но се оказва, че това не е достатъчно, което налага да има специализирано звено на МВР специално за охраната на жп транспорта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
2
 
! Отговори
Abv преди 7 години
Полицията да хване поне петима и по бързата процедура да ги пратят на тежък обществено полезен труд(чукане на камъни).Ще постигнат моментален ефект върху другите!
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не забравяйте господа, че българският хелзински комитет ще напише петиция за умишлена дискиминация правото на всеки ром да мята камъни по влаковете. Имайте милост и знайте, че между нас живеят пълноценни хора с пълни права и никакви задължение( освен гласуване ) с култура от 4-5 век.
4
0
 
5
 
! Отговори
шменти капели преди 7 години
Някакви крадци декларират ,че спрели да крадат,да не са политици.
3
0
 
11
 
! Отговори
Баси Мамътъ преди 7 години
2016 година.....едни хора изпращат апарати в дълбокия космос,други живеят в космоса ,трети правят уникални хирургически операции а едни други *** мятат камъни срещу "големия железен кон" и крадът релси с реална опасност от жестока влакова катастрофа!
2
1
 
13
 
! Отговори
П.Петров преди 7 години
Има лесно. Да се приеме закон, който тълкува умишленото повреждане и кражба на оборудване по пътната, железопътната, електрическата и ВиК инфраструктура като тероризъм и присъдите да започват от 10 години нагоре.
1
0
 
10
 
! Отговори
Bai-Hui преди 7 години
Аз предлагам машинистите да имат оръжие и да гърмят на месо тези дето хвърлят камъни( и без това си имаме много от тях).