Затвор за превъртян километраж? Възможно ли е?

Алекси Стратиев: КЗП и пунктовете за технически преглед да следят
Обновена: 22 авг 2016 15:46 | 22 авг 2016 14:00, Анисия Иванова
63
Затвор за превъртян километраж? Възможно ли е?
Снимка: Bulgaria On Air

Да се криминализира превъртането на километражите на автомобилите. За това настояват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).

В "България сутрин" Ивайло Търпанов, представител на СБА, коментира думите на зам.-председателя на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков: "Много лесно всички искат да криминализират всяко деяние, а не всяко нещо може да бъде наказателно и заради това много внимателно трябва да се обмисли".

По думите му предложението за законодателни промени идва и от една европейска директива, която вече е в сила.

"Комисарят на транспорта каза, че с тази директива реално ЕК приема, че извършването на дейност с превъртането на километраж от частни лица или фирми не се приема за легално. Тоест тук не става въпрос всяко деяние да бъде криминализирано, а в случая това деяние да бъде криминализирано", подчерта Търпанов в сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR.

Той даде пример със страни като Германия и Великобритания, където превъртането на километражите е криминално деяние и се наказва със затвор.

Задълженията на Пътната полиция са изключително и най-вече по безопасността на движението, подчерта бившият шеф на Пътната полиция и експерт по безопасност Алекси Стратиев. Според него контролът за километражите евентуално трябва да се следи от КЗП и от пунктовете, където се извършват технически прегледи към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

"Техническата изправност се контролира от МТИТС чрез пунктовете за годишни технически прегледи, а там нещата са много сериозни. Говорим за вносни автомобили, на които са свалени километрите, но не говорим за нашия парк, където 60% са автомобили от 15 и 20 години нагоре. Сравнявайки този парк с автомобили от бившото ГДР, сега влизат с вероятно немалко превъртени километри, но пък в не толкова лошо състояние", смята Стратиев.

Експертът по безопасността подкрепя по-скоро законодателни промени, при които да се криминализира дейността на тези, които гарантират добро техническо състояние на автомобила, а то не е такова.

Същевременно автомонтьорът Димитър Димитров, който работи в сервиз към СБА обясни, че повечето автомобили влизат още преди вноса с превъртени километражи, но не са малко и на тези, където им го променят в България.

Всичко е софтуер, обясни Димитров. По думите му когато автодиагностик иска да види грешките на автомобила, тогава влиза в паметта му и съответно може да манипулира пробега.

По думите му, ако на година средно се изминава 30 000 км с един автомобил, то той след 10 години трябва да е средно на 300 000 км.

Монтьорът препоръча при покупка на кола, тя да се закара в сервиз на купувача, а не на търговеца, където да се установи реалното му състояние.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

5692 гледания   |  Още видео


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Българинът крещи с всичка сила : Прецакайте ме, прецакайте ме!
И има услужливи автоджамбази да свършат тая работа. Да не кажа че даже други няма. Всичките са в кюпа.
51
2
 
2
 
! Отговори
Партиен член преди 2 години
Според А.Стратиев може да се превърта километража но само да не е с несъобразена скорост.Ако е със съобразена скорост тогава санкцията да отпада.
50
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Реален пробег се установява с фабричен софт. Вярно е инфото на "второто депо". С такъв софт разполагат само в оторизираните сервизи. Иначе на око +/- 50-100 хил. и то за бензинови коли, за съвременен дизел е по-трудно.
49
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Докато не се направи ЕДИНЕН ЕВРОПЕЙСКИ РЕГИСТЪР в който да се въвежда пробега на автомобила при ГТП, нищо няма да се промени. Ако има такъв сайт, самото превъртане ще се обесмисли защото всеки ще може да провери в сайта по рамата на колата колко са реалните километри. А тази глупост с криминализирането няма да работа защото няма кой да се занимава, а и трудно се доказва
--------

Това е много добра идея, ама бюрократите в Брюксел няма да я реализират. По-лесно е криминализираш.
48
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До К.КО
Каруците идват от 300 000 до 6000 000х.км. Ако видите с истински километропоказател кочина, то тогава никога няма да я купите. И ко прайме тогава? Карам си ги сам.
--------------------------------------------------------------

Не ги купуват, защото другите коли са масово на по 70 000-90 000 УНИКАТИ с врътнати километражи. Ако всички коли са с реалните километри хората ще ги купуват.
47
2
 
9
 
! Отговори
Драйвера преди 2 години
Попитали Х. Форд коя е най добрата кола в света. А той след кратък размисъл отговорил, "Новата". Така, че по добре нова Дачия отколкото 15 г. лъскав таталясник. А управниците да помислят как да принудят търговците на нови коли да свалят цените, че Дачия висок клас в ЕС е с поне 1000 евро по евтина. Така е и с другите марки. А и да пооправят доходите, та да могат хората да купуват.
46
3
 
2
 
! Отговори
Питам преди 2 години
До Иван 13 Моля да споделиш по какъв начин в сервиза установиха че километража е върнат с 160 000 км.На слух го установиха.Важно е .
45
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
От пазара край София си харесах една Киа, и след като се разбрахме за цената, я изкарах да я опитам. На петия километър гледам - водата качва температура над средата. След още малко я спрях, за да не блокира. Изчаках малко и се върнах. Продавача ми каза, че от некаране е залепил клапана на радиатора и не връща в преливника :) А според него беше дошла преди 2 седмици на собствен ход... А аз си помислих че е с изкривена глава понее горе радиатора беше топъл. Не я взех.
44
0
 
2
 
! Отговори
gost преди 2 години
Често пъти съм се питал какво е да си спасител на плажа че от малкото да прави човек а другия които сие дал труда нее никои учудващо попаднах на такъв вече няколко години които за малко работа си продава честа за шише водка и куп глупости искам се един път да го попитам съвест имаш ли и та да биеш и цени с по сто лева зарад малкото ти работа ами си и неблагодарен за сметка на другия аман от такива спасители по пътищата на българия
43
3
 
3
 
! Отговори
К.КО преди 2 години
Каруците идват от 300 000 до 6000 000х.км. Ако видите с истински километропоказател кочина, то тогава никога няма да я купите. И ко прайме тогава? Карам си ги сам.
42
3
 
10
 
! Отговори
избирател преди 2 години
Абе,вие все едно завряхте поне един истински престъпник в затвора,та се заехте с поредните кокошкари!!!!
41
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
problemat v BG idva ot kradlivi i korumpirani politici... ne ot prevartian kilometraj !
40
0
 
13
 
! Отговори
Развеселена преди 2 години
Да се "криминализира"?
Закони има ама няма кой да контролира спазването им.И полицаите и съдиите не стават..Това е проблема!
39
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Възможно е но не и в България. Ще си платят и всичко по старому.
38
0
 
20
 
! Отговори
глупости, преди 2 години
Докато не се направи ЕДИНЕН ЕВРОПЕЙСКИ РЕГИСТЪР в който да се въвежда пробега на автомобила при ГТП, нищо няма да се промени. Ако има такъв сайт, самото превъртане ще се обесмисли защото всеки ще може да провери в сайта по рамата на колата колко са реалните километри. А тази глупост с криминализирането няма да работа защото няма кой да се занимава, а и трудно се доказва
37
0
 
11
 
! Отговори
ТАЙСЪН преди 2 години
ДА СЕ ПРИЕМЕ ЗАКОН КАТО В ГЕРМАНИЯ: АКО СТОКАТА НЕ СЪОТВЕТСТВА НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ РЕКЛАМИРАНИ ОТ ПРОДАВАЧА, ДА МОЖЕ ДА СЕ ВЪРНЕ ДО 2 СЕДМИЦИ И СУМАТА ОБРАТНО НА КУПУВАЧА. ТАКА АКО ПРОДАВАЧА СЕ УСЕТИ ЧЕ КОЛАТА НЕ Е НА ТЕЗИ КИЛОМЕТРИ И ГО ДОКАЖЕ.....ВРЪЩА СЕ!
36
0
 
1
 
! Отговори
Веско преди 2 години
Не.
35
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За всичко затвор и жестоки глоби, това няма ефект. Могат да се създадат редица мерки, който да доведат да по-добри резултати, но в основата е бедността, защото в цивилизованият свят, хората карат предимно по-нови коли, докато в България повечето коли са толкова стари, че само с далавера могат да минат тех. преглед. Та само километр. ли е проблем, ами некачествените ремонти от "пишман" майстори. Проблемът е много по-дълбок от километража и това надали ще сплаши изпечените авто измамници в Българи
34
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Румбо

Именно няма смисъл да се дават пари за коли от най-нисък клас. Поне да е нещо от средния.
33
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До УМЕН ГУЩЕР

Не е само Мерцедес при БМВ, Ауди , Волво Тойота също има такива коли