Затвор за превъртян километраж? Възможно ли е?

Алекси Стратиев: КЗП и пунктовете за технически преглед да следят
Обновена: 22 авг 2016 15:46 | 22 авг 2016 14:00, Анисия Иванова
63
Затвор за превъртян километраж? Възможно ли е?
Снимка: Bulgaria On Air

Да се криминализира превъртането на километражите на автомобилите. За това настояват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).

В "България сутрин" Ивайло Търпанов, представител на СБА, коментира думите на зам.-председателя на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков: "Много лесно всички искат да криминализират всяко деяние, а не всяко нещо може да бъде наказателно и заради това много внимателно трябва да се обмисли".

По думите му предложението за законодателни промени идва и от една европейска директива, която вече е в сила.

"Комисарят на транспорта каза, че с тази директива реално ЕК приема, че извършването на дейност с превъртането на километраж от частни лица или фирми не се приема за легално. Тоест тук не става въпрос всяко деяние да бъде криминализирано, а в случая това деяние да бъде криминализирано", подчерта Търпанов в сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR.

Той даде пример със страни като Германия и Великобритания, където превъртането на километражите е криминално деяние и се наказва със затвор.

Задълженията на Пътната полиция са изключително и най-вече по безопасността на движението, подчерта бившият шеф на Пътната полиция и експерт по безопасност Алекси Стратиев. Според него контролът за километражите евентуално трябва да се следи от КЗП и от пунктовете, където се извършват технически прегледи към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

"Техническата изправност се контролира от МТИТС чрез пунктовете за годишни технически прегледи, а там нещата са много сериозни. Говорим за вносни автомобили, на които са свалени километрите, но не говорим за нашия парк, където 60% са автомобили от 15 и 20 години нагоре. Сравнявайки този парк с автомобили от бившото ГДР, сега влизат с вероятно немалко превъртени километри, но пък в не толкова лошо състояние", смята Стратиев.

Експертът по безопасността подкрепя по-скоро законодателни промени, при които да се криминализира дейността на тези, които гарантират добро техническо състояние на автомобила, а то не е такова.

Същевременно автомонтьорът Димитър Димитров, който работи в сервиз към СБА обясни, че повечето автомобили влизат още преди вноса с превъртени километражи, но не са малко и на тези, където им го променят в България.

Всичко е софтуер, обясни Димитров. По думите му когато автодиагностик иска да види грешките на автомобила, тогава влиза в паметта му и съответно може да манипулира пробега.

По думите му, ако на година средно се изминава 30 000 км с един автомобил, то той след 10 години трябва да е средно на 300 000 км.

Монтьорът препоръча при покупка на кола, тя да се закара в сервиз на купувача, а не на търговеца, където да се установи реалното му състояние.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
2
 
3
 
! Отговори
Врачанския преди 7 години
Има значение 200 хил км дали ги навърташ за 4 или 20 години. За 4 може почти всеки един автомобил, но за 20 години само доказани марки като опел астра могат да го направят безпроблемно.
11
1
 
13
 
! Отговори
смешно преди 7 години
За превъртян народ затвор няма ли да има!?
10
0
 
9
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 7 години
В този случай прегрешенията на властимащите да ги наказваме със смърт,тежестта и последствията в сравнение с превъртян километраж са несравними, или просто идеята е да се чустваме виновни все повече дори без вина
9
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е как да не е възможно затвор и за това. Вече имаме, до шест години за дрифт. До десет години за подкуп на длъжностно лице.И до шест ли беше или осем години не помня , за убийство уж по непредпазливост. Явно е по-изгодно да си непредпазлив.
8
1
 
17
 
! Отговори
Иван преди 7 години
Не съм чул да има в България автокъща, където да не връщат километражите на всички коли втора употреба, нов внос от западна европа. Ако някоя знае за такава да сподели. Този закон означава, че всички джабази трябва да влезнат в затвора. Преди година попаднах на едно БМВ, което щом го закарах в сервиза за да го проверят преди покупка се оказа с върнати -160 000 км. В автокъщите са направо са брутални типове.
7
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Във Франция това деяние се наказва със солидна глоба и дори затвор. Това е все едно да си купиш продукт с изтекъл срок на годност, който би могъл в голяма вероятност да бъде опасен за здравето ти.
6
0
 
13
 
! Отговори
Дзивко преди 7 години
Видях немско Ауди на 54000 км, нямаше и година как беше купено ново, както искате го разбирайте
5
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И в Италия почти го "криминализираха". Глобите са убийствени.
4
2
 
7
 
! Отговори
да преди 7 години
възможно е ! освен ако искате да купувате пестотин петдесет и пета употреба коли с превъртян не знам колко пъти километраж - със всеки нов собственик нова превъртане ...
3
0
 
13
 
! Отговори
бай стоян преди 7 години
Виждал съм немско бмв на 5 години на 400 000 реални,така че броя на годините може и по повече от 30 да се умножава
2
0
 
11
 
! Отговори
Момо преди 7 години
Отворете един френски или немски сайт за коли. Вижте цените и вижте километрите на колите. После вижте как са нещата в България, но имайте предвид, че в тази цена влизат разходите до България и печалбата на търговеца.Излиза, че в България има коли само на по 150-170 хиляди км, а реално според цената си са поне на два и повече пъти километри.
1
3
 
6
 
! Отговори
Местан Дълбокий преди 7 години
Не...