Кой мобилен оператор мами баби с договори извън офиси?

Не им казват какви са услугите срещу плащаната месечна такса
Обновена: 15 ное 2016 13:02 | 15 ное 2016 13:00, Камелия Цветанова
34
Кой мобилен оператор мами баби с договори извън офиси?
Снимка: Булфото, архив

Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че единият от трите мобилни оператора заблуждава по-възрастни хора да сключват договори извън търговски обект, без да им предоставя пълна информация за услугите, които ще получат срещу месечната такса. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите пред БНР.

"Нашата проверка до момента установи, че търговецът не е изпълнил коректно своето задължение да предостави пълна информация за условията на сделката преди сключването на договора. Освен, че се представя на вниманието ви много изгоден пакет с дадено наименование, вие нямате достатъчно детайлна информация за това какво включва той. Така потребителят има една месечна такса, която заплаща, но всъщност от посланието, което се отправя към него, не става ясно какво точно може да ползва в рамките на тази месечна такса", обясни Маргаритов.

Той разясни, че законът дава специална защита на потребителите при сключването на т. нар. договори извън търговски обект.

Причината за това е по-специфичният начин на взаимодействие между двете страни при този способ за продажба.

Търговецът е длъжен да информира клиента още преди сключването на договора за своето име и координати за връзка. Той следва да предостави и данни за основните характеристики на предлаганите от него стоки и услуги, както и за всички условия по сделката като цена, начин на плащане, изпълнение и срок на договора.

Потребителят трябва да бъде информиран и за правото му на отказ от договора в 14-дневен срок от сключването. В случай че търговецът предварително не е уведомил потребителя за това негово право, то този срок се удължава на година и 14 дни. Ако пък го направи впоследствие, но не по-късно от година след подписването на договора, то потребителят може да се откаже от сделката в срок до 14 дни след предоставянето на тази информация. 

Законът предвижда някои изключения по отношение на това право. Например – поръчки по зададени от потребителя параметри; разпечатани след доставката носители на съдържание, защитено от Закона за авторското право и сродните му права; услуги, чието изпълнение вече е започнало и пр.

И при сключените извън търговски обект договори потребителите запазват правото си да предявят рекламация. За дефектна стока срокът за това е до 2 две години от закупуването й, а за некачествена услуга – до 14 дни след установяване на несъответствието с договореното.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
операторите не лъжат бабите , лъжат ги служителите в офисчетата че освен заплататаим предоставят и проценти за сключените договори.
26
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Колега,защо ти трябва да го съобщаваш неофициално.Като се пише статията директно ...право куме в черните очи.Какво ги криете,кажете ги да знаят хората и никой да не им отваря вратата.Мошенници....
25
1
 
18
 
! Отговори
всички преди 7 години
и като стана ясно , че и 3те оператора лъжат бабите, ще има ли наказани от комисията? или и те ще си вдигнат таксите за да покрият глобата?
24
3
 
15
 
! Отговори
Запознат преди 7 години
Не се чудете съобщавам Ви го не официално - Теленор е !
23
3
 
5
 
! Отговори
Марк преди 7 години
До KokiАз пък съм си много доволен, особено по морето са железни. И не мисля, че ползват роуминг с Мтел. Всички клетки са си още техни.
22
1
 
14
 
! Отговори
До Анонимен 25 преди 7 години
Вярвам на жената, аз преди няколко години имах много подобен проблем, но с банка. през 2004 г. си взех телефон на изплащане с кредит от ОББ. след внасяне на последнтата вноска от ОББ казаха, че всичко е платено. През 2010 г. опитах да изтегля потребителски кредит, но се оказах в списъка на лошите кредитополучатели, защото последната ми вноска към ОББ е била застъпила текущия месец и съм натрупала 19 стотинки за обслужване на сметката. През 2010 пратих близо 250 лв наказателни лихви
21
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Заглавието - добре, но така поставено изисква и даване на отговор. Къде е отговора?
20
1
 
33
 
! Отговори
гост преди 7 години
Закривайте я, тази комисия! Казвате ни неща, които са публична тайна, но какво се предприема след това?! От коментарите се вижда, че и трите оператора го правят! Предприема ли се нещо, или само да отчетем дейност! Закривайте се, няма нужда само от статистика, резултат от вашата работа няма!
19
2
 
39
 
! Отговори
Всички са долни преди 7 години
На баба ми която не ползва смартфон а най обикновенна нокийка само за ало-ало и пуснаха без да разбере интернет ммс и някакви други платени приложения от които хал хабер си няма. Като отидох да и плащам сметката се оказа че таксата незнайно как от 6лв е станала 21,99лв....БЕЗ КОМЕНТАР
18
2
 
31
 
! Отговори
аз преди 7 години
Я разследвайте МТЕЛ как предлага стационарни телефони за 3,40 такса,а после праща на тези тези телефони СМС-и за участие в игри.И ако не откажеш на СМС-а все едно играеш и сметката нараства 5-6 пъти.
17
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всички го правят, комисията трябва да се закрие и поеме от икономическа полиция
16
2
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Все едно да питаш кое ЕРП *** със сметките за ток.
15
3
 
35
 
! Отговори
а Мтел си ги мамят преди 7 години
а Мтел ги мамят в офисите им! Не пускайте възрастни хора при тях! Мамят ги целенасочено и след това обясняват, че е недоказуемео! Служителите им са инструктирани така!
14
24
 
5
 
! Отговори
Do svetnat преди 7 години
Ако беше си вкарал абонатния номер в е п е й и да си следиш нещата и плащанията нямаше да имаш такъв проблем и щеше да ги видиш тея 60 ст. Понякога неграмотността на хората и наивността им води до кофти последици. Честито баби. Аз влизам сега да си платя тока и водата през нета. Другите нека чакат на опшките в студа. Ади със здраве
13
2
 
20
 
! Отговори
Koki преди 7 години
Безкрайно съм възмутен от "качеството" на услугата на МАКС телеком. излъгаха, че постоянно разширяват мрежата си, а всъщност свалят свои клетки и ги заменят с роуминг през някои от клетките на МТЕЛ. Напрактика - през пролетта преместиха клетки от страната към морето и развалиха услугата, сега очаквам от морето да преместят към зимните курорти. Резултат - липса или влошена услуга и ИЗМАМЕНИ КЛИЕНТИ с двегодишни договори!!!
12
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Имам стационарен телефон към Виваком, на който се обаждат предимно измамници. И операторките на телекома, които ме безпокоят редовно да сключа нов договор, защото старият бил изтекъл. Но аз редовно ги пращам от където са дошли и като кажа че ще го закрия, мирясват до следващия месец.
11
1
 
55
 
! Отговори
Жалко преди 7 години
Вижте парадокса. Държавата е хванала частна фирма да *** хората и никъде не се посочва името и. Защо? С каква цел се крие? Да не и се прави реклама? Глупасти. Тази информация си е чисто изнудване за печелене на пари от държавен чиновник. Трябва незабавно да се каже коя е компанията, защото в противен случай е престъпление на този служител. Какво става в същност, човечеца пуска информация и си мълчи и иска пари, а хората тук предполагат. А всъщност всички са айдуци. Тъжно, жалко, пошло!
10
2
 
49
 
! Отговори
светнат преди 7 години
Мтел е. Бръщолевят и успиват хората по телефона, а после им пращат договори за подпис по спиди. Майка ми бяха я нагласили ама аз я хванах за ръчичка и писмен отказ в близкия магазин на оператора. На хлапето ми, на което се водеше един номер и закрит преди 4 години, дойде писмо от някакъв смотан колектор за дължими 233 лв ?! Като разрових се оказа, че при прекратяване на договора преди 4 години в последствие се появила сума от 60 ( шестдесет ) ст ??!! Та тези 60 ст за 4 години станали 233 лв :))
9
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А какъв е тоя закон за "договор извън работния обект" бе мишоци?? В коя нормална държава се правят договори без документи за самоличност и подписи по телефона?? КОЕ лоби е прокарало такъв закон изобщо? Що не казват кой е оператора или пак корпоративна тайна? Та това е чиста проба телефонна измама! Тия шушумиги от КЗП какво разтягат само приказки от 1001 нощ? Ми ония от ДАНС къде са, потънаха в забрава, спят ли, защо им плащат въобще заплати??
8
4
 
37
 
! Отговори
Йорданка Русева преди 7 години
Мтел са, лъжат пенсионерите, като отидеш в офисът им, преди 6 месеца ми се случи.ходих 2 пъти уж да прекратявам договор и да им върна апарата и все всичко е наред, дадоха ми 2 касови бележки и това било всичко... и се оказа 6 месеца по-късно, че няма прекратен договор и на съдия изпълнител сега и пак 2 пъти до офисът им и пари.Толкова пошли ли станаха тия оператори да лъжат 60 годишни хора с по 4.80 сметка на месец?