България – автогробище! Едва 4% от возилата са нови

40% са старци, ударили над 20 години, 2/3 – над 15 години
166
България – автогробище! Едва 4% от возилата са нови
Снимка: Булфото, архив

Масово колите, които се карат в България са втора ръка. Към края на 2016 г. броят на регистрираните нови леки коли - до 5 години, е едва 4,4 на сто.

Общо две трети са над 15 години, само 14 на сто - на възраст под 10 години, а 40 на сто - са абсолютни старци според европейските стандарти - на над 20 години. Това сочи официалната статистика, огласена днес от Борислав Цаков, председател на "Прес-Авто Клуб - България".

"Резултатът е, че страната ни се утвърждава като автомобилно гробище на Европа и очевидно това не притеснява никого", коментира той. 

Според него надежда дават все пак регистрираните през миналата година 2474 хибрида.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
115
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Понеже българина не се кача на каква да е кола. Трябва да е определена марка,обикновено немска,черна и по-мощна. Годините,гумите и проблемите по нея нямат значение. Автомивките са евтини в бг. С повечко ароматизатор си мисли,че кара нещо луксозно.
114
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То в Бг. все старото е на почит. Западняците щото са прости карат нови за 100евро вноска на месец.
113
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В България само на фирмите е изгодно да купуват нови автомобили.
112
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Старите коли са по здрави от новите това се прави умишлено от производителите.ако се поддържат няма проблем за масовият българин това е по доброто решение.но ако стандарта ти позволява вземай нова и след осем години я махаш.
111
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ауууууу тия откриха топлата вода!! Ами какви да са колите от магазина ли? Със 400 лв. заплата каква кола да си купиме мерцедес S класа ли? Караме трета употреба коли защото си имаме много убави селянжъри дет се правят на безнесмени! Дават заплати колко да ни ви зараснат задните части и после ви се подиграват. 99% от колите са над 15 годишни. Всеки момент ще се разпаднат. Много от катастрофите стават поради разглобяване по време на движение на предницата. Й после ви викат несъобразена скорост!
110
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен - с бая лют ***с бая лют caпyн
109
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
бе к'во толкова с заплакали, вече става седмица, за старите коли. Готвят май сапунисване главите на мат'ряла с бая лют ***.
108
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е,зависи къде е точка Б.
107
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
тук кой работещ може да си купи нова кола,тя струва колкото две годишната му заплата,основно фирми ги купуват,а и дори да купиш,трябва да я поддържаш да я пазиш,твърде много грижи.Вие ще дадете ли две години от живота си за куп ламарини с двигател.Разбира се транспортирането е важно и затова всеки купува според сумата която е готов да отдели и защото старата кола върши същата работа като новата-закарва те от точка а до точка б
106
3
 
3
 
! Отговори
www преди 7 години
ЧЕ НАЛИ ЕВРОПА ИМАШЕ НУЖДА ОТ СМЕТИЩЕ...
105
1
 
16
 
! Отговори
T преди 7 години
Какви нови коли?! Вие видяхте ли какви кратери са зейнали по улиците на София след топенето на снега вчера и онзи ден. По над една педя дълбоки и с резки отвесни стени. В това нещо попадне ли ти някоя от гумите на колата, оставаш там. Може и да се претрепеш жестоко. Не ми се мисли напролет какво ще е положението. За тези условия - пътища, горива и т.н. - само автомобил за най-много 3-4 хил. лева. Даже и това е много. Аз такива кратери в живота си не съм виждал никога. То все е билo, ама сега...
104
2
 
11
 
! Отговори
някой преди 7 години
а тия, който тръбят, че старите коли не са еко знаят ли колко суровини и енергия и транспорт трябва за да се произведе нов автомобил? да не си мисли някой, яе изкопаването на желязна руда в Бразилия превоза и преработка в Китай от там превоз до някой завод... и това само за металната част ... по- дългото използване на един продукт го прави по-екологичен, а не "купи чупи хвърли" един *** пример са забраната на торбичките за еднократна употреба с цел да се ползват такива за многократна...
103
2
 
17
 
! Отговори
boyko.uzunov преди 7 години
Беден народ-стари коли...
102
8
 
8
 
! Отговори
void преди 7 години
В Европа (Германия например), данъците за нови автомобили са по-ниски от тези за стари. С това хората се грижат за околната среда като мотивират хората да предпочетат съвременните и по-екологично чисти технологии. В България е обратното - данъкът е по-скоро като един вид "данък висок стандарт" - плащаш повече за да си "гъзар" с нова кола която не трови въздуха в квартала и пести гориво. И докато мислим по този начин разбира се че ще си останем на дъното на Европа.
101
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма и стимул - на нова кола с 1.6 двигател, стандарт Евро 5, данък 350 лв. Автокражбите особено на нови автомобили при нас са ежедневие (причината поради която вече и аз нямам нова кола) особено в София. Имам възможност, но повече нова кола в БГ - не! Както каза и някой по-долу - с добра поддръжка, възрастта на колата не е от значение. Не случайно богаташите карат Мустанг от 69 ;)
100
2
 
21
 
! Отговори
соцялно слаб депутат преди 7 години
С 460 лв минимална заплата каква кола искате да си купите ?
99
3
 
15
 
! Отговори
размисъл преди 7 години
В България много хора изкарват годишно над 30 000 лева.Но не си купуват нови коли нали?Явно качеството не е на ниво и нищо привлекателно няма в тях.
98
2
 
15
 
! Отговори
Питам преди 7 години
Какво цели този материял? Дали не ни подготвят за поредна простотия от НС, да забранят примерно колите над 20г.? Тя и Лили и Стоянка са стари , ама си вършат работа.
97
8
 
13
 
! Отговори
затова преди 7 години
На запад хората купуват коли на изплащане по 30 евро на месец Минават 5 години -дава я на същата фирма приспадат му от парите и пак взима нова В България само каското ти е2 хиляди лева и такива отстъпки не съществуват
96
2
 
22
 
! Отговори
До Далавераджии преди 7 години
Не са изобщо инженерите виновни. Дори те са първите, които се ядосват, като ги карат да проектират такива ***. Виновниците са на едно място - финансите и собствениците на корпорациите. Ако зависеше от инженерите, щяхме да караме почти вечни коли, защото обикновено това са хора, които си обичат работата и за тях е предизвикателство от научна гледна точка да направят нещо по-качествено и по-добро.Срамът трябва да е за тези с парите, но на тях хич не им дреме.