България – автогробище! Едва 4% от возилата са нови

40% са старци, ударили над 20 години, 2/3 – над 15 години
166
България – автогробище! Едва 4% от возилата са нови
Снимка: Булфото, архив

Масово колите, които се карат в България са втора ръка. Към края на 2016 г. броят на регистрираните нови леки коли - до 5 години, е едва 4,4 на сто.

Общо две трети са над 15 години, само 14 на сто - на възраст под 10 години, а 40 на сто - са абсолютни старци според европейските стандарти - на над 20 години. Това сочи официалната статистика, огласена днес от Борислав Цаков, председател на "Прес-Авто Клуб - България".

"Резултатът е, че страната ни се утвърждава като автомобилно гробище на Европа и очевидно това не притеснява никого", коментира той. 

Според него надежда дават все пак регистрираните през миналата година 2474 хибрида.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Има и държави, в които е по-зле. В тях са забранили покупко-продажбата на стари коли и колата става вечно твоя.
74
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дали можем да се организираме един ден никой да не кара кола ама нито един и нито една кола по улиците,да видите каква паника ще обхване политиците и може и да намалят горивата.
73
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
България, Македония и Албания са автоморгите на Западна Европа - затова тука станаха толкова много колите, щото всичко дето се бракува на запад се продава като нов внос у нас.
72
5
 
16
 
! Отговори
Тато из Правец преди 7 години
Обаче са ,,западни,, !!! И има банани...
71
2
 
25
 
! Отговори
стефчо преди 7 години
няма страшно,след 30 години ще имаме нови коли.(произведени сега де)
70
4
 
15
 
! Отговори
Георги преди 7 години
Има един момент който не видях да се коментира тук. Има огромен дял купувачи, които предпочитат да си купят огромен и непрактичен автомобил на старо вместо нов бюджетен. Виждал съм Кайен паркиран до денонощно магазинче за цигари и алкохол в Дружба 4. И си нощуване там всяка вечер. Българина може да живее в панел, но колата трябва да е "представителна". В крайна сметка "по-добре" 5-6 годишно BMW X5 отколкото нова Корса например. На запад няма такова изхвърляне. Затова карат по нови коли.
69
7
 
4
 
! Отговори
По чудо оцелял преди 7 години
Номер 61 : За половин час съм почти първи с 11 - минуса. Явно истината боли, но Вие не сте виновни. Никой не се ражда ***, *** се създава.
68
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И аз познавам много хора но приятели за съжаление нямам.Сигурно защото нямам пари,човек като има пари всички му се пишат големи приятели ама като няма всички бягат от теб като дявол от тамян.
67
2
 
23
 
! Отговори
Лъчо-Мозъка преди 7 години
За нормалния българин е скъпо да си купи ново колело, а какво остава за нова кола!?
66
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Сами си правете изводите, колко безсмислен е станал живота в бг, след като преди 20 години за същата свършена работа и капацитет на фирмата на родителите ми са си позволили нова кола, а сега за същите работа и капацитет на фирмата се печели колкото да поддържаш някакъв стандарт м/у дъното и средата, и очевидно ще става все по-безсмислено да работиш и плащаш данъци тук. Затова виждам бъдещето си в чужбина, а тук лека-полека страната ще си замре и ромите ще окупират всички населени места.
65
2
 
28
 
! Отговори
ЦАЦА преди 7 години
Не мога да си купя нова лъскава кола ;(Защото: На първо място доходът ми не отговаря. Има и други проблеми - лоши пътища, лоши застрахователи, лоши паркоместа, лоши джамбази... и други лоши неща.Иначе всеки знае хубавото, но е важно и да си подредиш приоритетите, а не да се изхвърлиш с ново возило и да се чудиш как да си купиш свинетка.
64
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дупките които остават след всяко следващо правителство тежат на бг бизнеса и данъкоплатеца, на който живота му става все по-скъп. Така до 10-15 години, когато демографската криза, емиграцията и абсолютната корупция ще отрежат главата на икономиката на страната.
63
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Голям кеф ми прави да карам старото Чероки /1992/ из гората. По града търкалям една Шкода, че гори малко :)
62
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Другите които изкарват добри пари за нова кола са тези, които работят в чуждестранните компании. Като цяло бг икономиката и бизнеса са на път да се сринат тотално. Защото в бг не се краде и не се злоупотребява с власт, а само се работи за развитието и за доброто на гражданите. Сигурно сте го забелязали.
61
4
 
24
 
! Отговори
Truncho преди 7 години
До Караманлиев2000 са достатъчни ако нямаш жилищен кредит и нямаш особени очаквания от живота.Ако плащаш жилище, семеен си и искаш да заделиш нещо за старини без да пестиш от парно, вода и ток 2000 са крайно недостатъчни. Говорим за нормален живот.Цените са еропейски, но заплатите не! А и няма как да са след като БВП е нисък и не произвеждаме нищо..
60
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Днес новите коли си ги позволяват от фирмите на герб, които усвояват обществените поръчки и еврофондовете.
59
11
 
12
 
! Отговори
Прост народ! преди 7 години
Всеки *** купил 2 трошляка за 3000-4000 хилки,за себе си и жената.Нямате пари теглите кредити за трошляци че и гладни стоите като се развалят колите,айде заем кредит и...забрана и продажба на по стари коли от 5г.-7г.и да има пари наш *** си купува стара колица:)манталитет
58
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Познавам един приятел който работи като консултант в голяма фирма и често пътува на запад, женен е и има две деца. Миналата година си купи БМВ шестица.
57
2
 
9
 
! Отговори
bh преди 7 години
важното е да са техн.здрави
56
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не знам, добри хора, ама преди 20 години аз бях ученик, а родителите ми имаха, все още имат, частен бизнес в едно село в една мн пропаднала община не далеч от столицата, родителите ми никога не са били част от политическа партия, нито са имали чадър от някой по влиятелен във въпросната община, просто работим от тъмно до тъмно и сме на светло отвсякъде, е, тогава те си взеха чисто нова кола за 45 000 на изплащане за 2 години без проблеми, днес всичко е същото,но такава кола не може да си позволим