България – автогробище! Едва 4% от возилата са нови

40% са старци, ударили над 20 години, 2/3 – над 15 години
166
България – автогробище! Едва 4% от возилата са нови
Снимка: Булфото, архив

Масово колите, които се карат в България са втора ръка. Към края на 2016 г. броят на регистрираните нови леки коли - до 5 години, е едва 4,4 на сто.

Общо две трети са над 15 години, само 14 на сто - на възраст под 10 години, а 40 на сто - са абсолютни старци според европейските стандарти - на над 20 години. Това сочи официалната статистика, огласена днес от Борислав Цаков, председател на "Прес-Авто Клуб - България".

"Резултатът е, че страната ни се утвърждава като автомобилно гробище на Европа и очевидно това не притеснява никого", коментира той. 

Според него надежда дават все пак регистрираните през миналата година 2474 хибрида.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
3
 
3
 
! Отговори
Бай Пенчо преди 7 години
До АнонименМоят Москвич е на 30 год. но няма газова и халогени.Между другото, какво е "олдтаймер" ?
54
5
 
13
 
! Отговори
:) преди 7 години
В България трудът е евтин (разбирай поддръжката на ***), затова и се движат тези гробници. *** се кипри с мерцедес на 10-15 години и се мисли за успял в живота. Пълна трагедия сме. Само чудо може да ни оправи като народ.
53
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До MenДа не мислиш, че хората не искат нови коли? Естествено, че всеки иска, ама с тия доходи как да си позволиш нова кола? Караш си 20-годишната трошка и като сдаде багажа, я заменяш с някоя 10-годишна и така.
52
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Имам приятел, собственик на голям автосервиз. Кара форд на доста години. Питам го защо не си купи нова кола. Отговорът- имам пари да си купя три коли от магазина, но като гледам какви *** се произвеждат не. Имам приятели работещи в сервизи. Като ми кажат,че им карат гаранционни коли на 5-6 000км. за проблеми със скоростната кутия вече не се очудвам. Качеството на новите коли падно много.
51
3
 
12
 
! Отговори
Караманлиев преди 7 години
И все пак дела на новите коли расте. Всяка година продаждбите на нови коли са повече от предната. Всичко е въпрос на приоритет за отделния индивид, но за да караш нова кола ти трябват поне 2 бона заплата.
50
1
 
4
 
! Отговори
Bu4e преди 7 години
До АнонименАуу да, и като ти се разболее детето вместо да го заведе на доктор съпругата, ти ли ще дотърчиш от работа да го водиш?Стига с глупостите. Пределно ясно, е че не може цяла България да се стича в големите градове и да се очаква структурата предвидена да поеме 3-4 пъти по-малко автомобили да е достатъчна..А защо се стича, защото ни е такова устройството и цялата държава барабар с народа!
49
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз пък си ходя пеша без пари !
48
7
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че стара риба и стара кола има ли? Има поддържана и неподдържана кола. Какво и пречи, че е на 20 и кусур години щом влиза в нормите като двигател и външен вид и всичко и работи. Освен това колко хора в бедната България могат да си позволят да си купят нова кола или пък на 5 - 10 години да я сменят.
47
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всички приказки за ръст на продажби на нови автомобили са манипулация на правителството с цел да покаже,че доходите на населението са се подобрили.80%са фирмени автомобили,пикапи и бусове.В най-бедната ограбена от политическата мафия страна малко хора могат да си купят нова кола.
46
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Как и защо да си купя нова кола? В почти всички евродържави и на три пъти в Русия по 60 000 коли ако дадеш стара кола на скрап и купиш нова ти се дава бонус от държавата от хиляда до 3 000 евро. Нещо такова да има у нас? Второ. В Европа от около 1990г. не се произвеждат леки коли, а пазарни продукти, които трябва да струват максимално евтино на производителя и максимално скъпо на купувача. Новите коли се проектират за 5г. каране с гаранция и 5г. каране без такава. Старите са за предпочитане.
45
20
 
14
 
! Отговори
По чудо оцелял преди 7 години
Така е Бай *** си умира да си купи изпъдян дизел на старо и да вика ''ааа мнооо яко върви, като нов е '' без да мисли че трови себе си, децата си ......... жалко нямаме самоуважение. Но скоро ще забранят нафтовите печки на колела.
44
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Такива са ни заплатите - това можем да си позволим. А при тази цена на билетчето за градски транспорт предпочитам да си карам колата. така или иначе плащам данъците и застраховките и в крайна сметка се придвижвам по-бързо и по-евтино от колкото да сменя две превозни средства до работа. Ако градския транспорт беше по-бърз от висенето в задръстването щах да ползвам, но ситуацията не е такава.
43
5
 
8
 
! Отговори
До 38 преди 7 години
Криминалния контингент вече да не ти е грижа! Кака Руми и бате Бойко вече ги смачкаха!
42
7
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Семейният ми доход е съвсем малко на 3 000 лв,с едно дете съм и живея в немалък град,а и през последните двадесеттина години също не мога да се оплача от ниски доходи!Карам немско возило,което догодина май ще навърши 20 г.Не ми го побира акъла,как и откъде мога да дам примерно около 25 000-30 000 лв. да кажем за една Дачия с някоя и друга екстра извън основния пакет!?
41
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До MenА с какво бе умник хората да си купят нова кола? С доходи от 300-400 евро ли?
40
16
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако зависи от мене ще обвържа регисрацията на колите с наличието на гараж- имаш 1 гараж, имаш право на 1 кола, какво е това навсякъде сумати бангии по тротоарите
39
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Има много хубави стари автомобили.Запазени подържани вътре състоянието е близо до новото както си е било едно време от заводът.Има и талиги на по 2-3 години пълни гробници.
38
8
 
15
 
! Отговори
Men преди 7 години
Много ясно, така ще е докато се стимулира карането на трошки. Всичко е така направено, че да те накара да ползваш стара кола. 1. Техническите прегледи не преглеждат нищо. 2. Данъците за стари коли са по-ниски, тотално лишено от всякаква логика. 3. Паркирането и движението из центъра на големите градове не е ограничено, или е много слабо ограничено. 4. Градския транспорт освен в София в останалите градове е пълна скръб. 5. Медждуградския също.
37
6
 
9
 
! Отговори
ddd преди 7 години
Епа я карам колело...вие си плащайте колите кат ви мързи
36
2
 
6
 
! Отговори
до художника преди 7 години
Хем не е негова хем маса пари ще наброи за тези години