Мъж убива жена си, детето си... Погубваме семействата си на пътя

1/5 от убитите по пътищата – жертва на роднина
74
Мъж убива жена си, детето си... Погубваме семействата си на пътя
Снимка: Булфото, архив

20% от жертвите по пътищата са жертви на свой роднина - мъж убива жена си, жена детето си или дядо внучето. Това каза Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата, на дебата "За 100 живота повече".

Още по темата

"Това по пътищата не е война, все някой трябваше да победи. Не е бедствие, не е епидемия, това е една наследствена болест, която се унаследява от фамилия на фамилия и от институция на институция", поясни Кесяков.

Според него сме стигнали до момент, в който буксуваме - от няколко години жертвите на катастрофи се задържат на едно и също ниво от около 700 души.

"Трябва споделена отговорност, а освен колата и пътя, и шофьорът да е най-добре подготвен", призова Кесяков.

Той коментира, че в Закона за предучилищното образование няма една дума за пътната безопасност и така ставаме жертва на собственото си невежество.

По време на дебата стана ясно, че ще бъдат поставени стационарни камери на още няколко възлови столични булеварди, които да следят за превишена скорост,

Всеки ден в София се регистрират 500 автомобила и те се вливат в движението, съобщи на свой ред Тенчо Тенев от столичната пътна полиция.

Той изнесе и стряскаща статистика - за миналата година в столицата са хванати 2000 шофьори без книжка. Камерите пък са заснели 180 клипа за превишена скорост.

Тенев заяви, че за първи път от 10 г. миналата година в София загиналите при пътно-транспортни произшествия са били с 32% по-малко.

Тази положителна тенденция той обясни с над 50 посещения в столични училища.


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
0
 
5
 
! Отговори
peposhi преди 1 година
До Анонимен

Мхм... Ако ще и волска каруца да караш, пак може да убиеш някого на пътя. Първа астраховка за един 18 годишен с малка бричка в Ирландия е между 3000 и 5000 евро. Застраховката им е само за един автомобил и, не дай си боже, да направи катастрофа... Следващата застраховка удря тавана. Наскоро една 35 годишна жена след катастрофа през 2015 година напълно се отказа от собствен автомобил - сумата която и искаха за застраховка бе колкото наемане на кола за година...
65
2
 
0
 
! Отговори
warning преди 1 година
MAsovi ubiici troviat milioni s HLOR prez pitejni vodi .OBsebvat otroveni vkl s belina i NaClO

KOlegi da proveriat siria za masovi otraviania .. w BG nad 7 000 000 otroveni ott ViK i HEI..
64
0
 
5
 
! Отговори
Не е така преди 1 година
По-добре вижте какво става по съдилищата . . .
63
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Правила се спазват само там, където някой е наложил със сила спазването им. Така е открай време, така е и сега Налагането става със сила и неизбежност на наказанието, т.е. точно тази неизбежност я няма в България като разни, които нямат нищо между ушите се опитват да заменят неизбежността с огромни наказания, което е ясно, че никога няма да има резултат.
62
0
 
8
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Промиването на мозците дава разултат. Само в България виновни са катастрофите са възпитанието, манталитета, дивия балкански нрав и т.н. и нито дума за КАТ и че без работещ КАТ всички шофьори и най-вече чужденците изведнъж нямат възпитание, придобиват нов манталитет и див балкански нрав, докато българските шофьори в чужбина имат и възпитание и манталитет и загубват дивия си балкански нрав, защото са убедени, че направят ли нарушение неизбежно ще последва санкция, като размера й е без значение
61
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До KKK

Искашда кажеш около 300. Има си данни.
60
13
 
3
 
! Отговори
KKK преди 1 година
обаче за качеството на пътя и контролните органи нито дума .... праз комунизма жертвите бяха около 3000 на година, обаче нито дума за това
59
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
абе друго си е да те утрепе някой непознат
58
7
 
15
 
! Отговори
реалист преди 1 година
Катастрофирах преди 20 години с почти нова кола ,на 36000км и едва оцелях.В последните 8-10 години карам коли над 10 години и въпреки че навивам по 30000 км на година ,нямам нито една глоба или друго наказание.Просто внимавам и това е достатъчно.Приказките на дъртия Кесяк подготвят хората за нови такси и плащания ,тъй като автопарка ни е стар.Аз лично предпочитам стар Мерцедес пред чисто нова сапунерка/автомобили 1-ва серия от всички марки плюс корейски, японски и китайски бракми/.
57
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като гледам минусите ...не ви харесва идеята за затвора....затова сме на това дередже...всеки си мисли...ами ако утре аз съм за наказание.....трудно се променя мисленето....много трудно....
56
1
 
26
 
! Отговори
koko преди 1 година
До Анонимен
Със законите на физиката, механиката и динамиката можеш само да се съобразяваш и спазваш. Тези закони рушвет не вземат и работят справедливо към всички. Така, че и тези системи няма да ти помогнат ако не спазваш тези закони.
55
4
 
19
 
! Отговори
до 54 преди 1 година
До Анонимен

Колкото по-големи глобите, толкова по-големи ще са и рушветите ... на дебелоглавите няма кой да им налее акъл.. нито пък на тъпо-ъглите джигити..
54
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 52...Донякъде си прав така е....но като си знаеш старата кола че ги няма тези екстри,ще караш бавно и безопасно нали....Купи си нова и карай по бързо...но не и Безотговорно....
53
8
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма ли да се изкаже някой духач че Русия ни е виновна за сегашната ситуация?!
52
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Големи глоби....само ако бръкнеш в джоба на българинът,тогава се стряска.Не ли го плати за определен срок предвиден от закона.......затвор а не като сега половината и повече актове стоят като сирачета.На крива дупка....крива чувия....
51
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоз Кесяк Алексиев и той има голяма вина за умрелите по пътищата!КАТ трябва да се закрие щото е само една рушветчийска строго организирана банда вредна за живота и здравето на хората
50
17
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На въпроса дали старите коли са проблема - да, проблем са. Продължавам да възхвалявам ABS+ESC+VDC стабилизиращите системи. Заради тях първите две години не се утрепвах на всеки завой, особено зимата.

В Англия по закон всяка кола произведена след 2012 година трябва да има ABS+ECS(или еквивалентна система за стабилизиране). Иначе просто нямат право да продават такива коли. И познайте - смъртността им падна драстично, особено при младите шофьори(с около 40% ако не се лъжа през 2016 спрямо 2012).
49
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
до 49.Аз дадох просто един пример как се минава преглед но явно и на теб проблема ти е в ГЛАВАТА....
48
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
*** е обидна дума ли? lol
47
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ама вие сериознои ли смятате, че причините за катастрофите са старите коли???????????????????? Ако някой не може да кара и мисли е безразлично какво кара, както и обратното!
До 46: На никой не му дреме за живота ти в Испания...малко *** ти бяха българите ли, та реши да емигрираш в просперираша държава хахахахахахаха