След смъртта на топ колоездач: Протест на две гуми

Шампионът Мартин Гачев загина под гумите на камион
27
След смъртта на топ колоездач: Протест на две гуми
Снимка: архив Булфото

Велосипедисти излизат на протест след смъртта на един от най-добрите български колоездачи Мартин Гачев.

41-годишният спортист загина под гумите на ТИР близо до гр. Божурище. Трагедията стана на 24 февруари.

Гачев беше част от Колоездачен Клуб "Булвело" и един от най-успешните шосейни колоездачи в България, пишат организаторите на протеста от  Колоездачен Клуб "Велосити".

Още по темата

Мартин е участвал редовно в пробези на шосе за любители, в състезания в планината и е записал много успехи. Един от тях е 1-во място в мастър възрастовата категория на последното издание на Шосейни колоездачни серии INCH Sport. Той е и шампион на Държавно първенство по колоездене.

Протестът ще се проведе на 28 февруари от 19 часа на площада при НДК в София. По време на него велосипедистите ще призоват за отговорно поведение от страна на всички шофьори към уязвимите участници в движението по пътищата.

"Прокуратурата да не допусне освобождаването на виновния шофьор, причинил смъртта на Мартин Гачев и той да получи най-тежката възможна присъда", е друго искане, което се очаква да прозвучи на протеста.

Колеги и приятели на Мартин споделят в социалните мрежи, че той е бил прекрасен човек и един от най-вдъхновяващите хора в България. И още - уникален колоездач, шампион и човек за пример.

"Скърбим и в негова памет искаме да не допуснем подобно нещо да се случи повече. Защото всеки от нас е потенциална мишена на войната по пътищата. Ние искаме да спортуваме и да се забавляваме, да намалим трафика и да помогнем за по-чист въздух. А не да бъдем постоянно нащрек дали няма да ни помете някой пиян, разсеян или гледащ в телефона си шофьор", пишат още велосипедистите.

Те напомнят, че смъртта на Мартин не е единственият трагичен инцидент по българските пътища, а България е първенец в Еропа по жертви на катастрофи.

 


27
Още от
Напиши коментар Коментари
19
0
 
2
 
! Отговори
king_for_a_day преди 11 месеца
А, оказа се, че тираджията е бил пиян. Следващия път, когато пиян или надрусан убие хора в лек автомобил, припомнете си какво писахте по-долу - че мястото на велосипедистите не е на пътя. Или тогава ще кажете, че мястото на лекият автомобил не е на пътя?
Не, мястото на пияния джигит не е на пътя!
18
0
 
1
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 11 месеца
Имам чувството,че турските тирове нарочно газят по българските щосета.Дали така правят и по другите държави?
17
1
 
3
 
! Отговори
king_for_a_day преди 11 месеца
Няма как да очакваме, че велосипедистите ще са по-възпитани от шофьорите или пешеходците. Всички сме продукт на една среда, за съжаление. Гледаме да се мушнем, да се изтарикатим, да сме първи, а ако не успеем - псуваме. Всеки от нас има определена вина - дори да не е лична, то поне заради пасивно наблюдение на идиотщините по улицата и най-вече на хвалбите на "приятели" как знаели камерите, как 100 гр. ракия не ги усещали, как някой се нас.рал като го напсували, за колко са взели от Сф до Бургас.
16
0
 
1
 
! Отговори
king_for_a_day преди 11 месеца
№20, всъщност не са по-голямо предизвикателство от шофьорите, които за 200 метра между два светофара три пъти сменят лента за да спечелят няколко метра, карат с по 20 над ограничението в града и с поне два пъти по толкова извънградско, говорят по тел и т.н. Това е масово.
А има и една огромна разлика - ако велосипедист нарушава правилата, той рискува собствения с живот. Ако шофьор нарушава, рискува живота и на другите. Ако първото може да се определи като тъпотия, то второто е престъпление.
15
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Не се и съмнявам, че Мартин е бил професионалист и жалко, че е загинал така. Много жалко за него! Но тези които карат в насрещното, по тротоари, прелитат по зебри, рязко променят посоката, не карат със светлоотразителна жилетка, тях не подкрепям. Те са като мотористите, протестират и искат внимание, а нарушават най-много. Лятото е предизвикателство за водачите на МПС.
14
1
 
11
 
! Отговори
Съотборник преди 11 месеца
Тука не говорим за някакъв, който се вози из града по тротоари/пешеходни пътеки и тн., а за човек, който има над 100к километра по българските пътища. Карал съм с Мартин много пъти, той е човек, който кара 20 минути на 40см от края на пътя без да кривне и 5см , а мястото на злополулата е права, която виждаш колоездача от 300 метра, нека всеки сам да си вади изводите...
13
22
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
К'во майка си дирите при автомобилите, бе? Нали си има съзтезания за това където се спира движението и ви се дава възможност да се надпреварвате?
12
0
 
7
 
! Отговори
:( преди 11 месеца
Почивай в мир!
11
5
 
18
 
! Отговори
Мхм преди 11 месеца
Пътят не е място за забавление,без значение в/на/с какво си!Докоснеш ли се до пътното платно трябва да се спазват правилата ОТ ВСИЧКИ!Когато всеки един участник - автомобилист,пешеходец,ВЕЛОСИПЕДИСТ, спазва правилата, тогава ще сме нормална държава с нормални хора,с нормално движение и трафик.Всеки втори си пресича както и където иска и се разхожда като водолаз, всеки втори е рали състезател, в София лятото вечерно време 95% от велосипедистите са пияни или под влияние, за да не ги спрат с колата
10
9
 
23
 
! Отговори
КАТ преди 11 месеца
КАТ може ли да минат на този протест и да раздадат правилника за движение по пътищата, за да се научат тези хора и да спрат да карат посред нощите като нинджи без нищо отличително, да спрат да карат в насрещното в еднопосочни улички, да спрат да пресичат пешеходни пътеки на превозните си средства, да не минават на червено по светофарите, да спрат да карат велосипедите си под влиянието на алкохол или забранени вещеста.
9
9
 
19
 
! Отговори
аа без такива преди 11 месеца
Когато велосипедистите се научат да спазват най-елементарните правила за движение по пътищата - тогава ще ги съжалявам! Искали да се забавляват и да спортуват?!? А НЕ ДА СА НАЩРЕК?!? Чакайте бе, по какво се различавате от джигитите тогава, които карат автомобилите си като безмозъчни? И те искат да се позабавляват и да поспортуват някаква форма на рали. На пътя трябва да се спазват правилата и ВИНАГИ да си НАЩРЕК! Независимо дали си пеша, в таратайка, каруца, мотор, колело, чисто нов автомобил!!!
8
13
 
10
 
! Отговори
11 преди 11 месеца
по цял свят колоездачи загиват на шосето и затова се ориентират към планинско колоездене или само на специалните за това организирани събития
7
5
 
13
 
! Отговори
prnst преди 11 месеца
карайте още по МЕЖДУГРАДСКИ пътища без отцепка и най вече в тъмното
6
2
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Колоезденето е много хубав спорт, но нашата инфраструктура е лоша и заедно с лошата култура на автомобилисти и колоездачи е предпоставка за конфлоктни ситуации по пътищата. Доста пъти ми се случвало да срещам групи колоездачи(явно от някакъв клуб), движещи се успоредно един на друг, без зад тях да има съпровождащ ги автомобил. А дори, когато на един криволичещ от тях подадох звуков сигнал за да знае, че съм зад него и ще го изпреваря, той се обърна и ме наруга...
5
5
 
6
 
! Отговори
соцялно слаб депутат преди 11 месеца
за 100 лв винетки вие какво искате пътища без дурки ли ?
4
9
 
8
 
! Отговори
Булгар преди 11 месеца
Тати ще ми купи колело,
ама друг път.
3
12
 
30
 
! Отговори
Бай Хой преди 11 месеца
Боко ако не беше окрал парите от пътищата, щяха да са с поне метър по-широки и щеше да има място за колелета.Сега караме по банкета, който е обрасъл с треволяци и изобщо не може да се кара
2
65
 
19
 
! Отговори
Аз преди 11 месеца
Ами да е карал където трябва!По посока на движението,не се кара.С клин в ду.пе.то,ако е бръкнал да се почеше в потните гащи и е кривнал,ае под гумите.Освен да се пречкат по пътя и да правят задръствания,друго незнам за колоездачите.А и цяла тумба,без пилотна кола си е чисто самоубийство по нашите пътища.
Лека му пръст на човека,ама не му е било там мястото.
1
7
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
В този задунайски развъдник на милюцюнери и кюнци, способните не ги чака нищо добро. Направо са обречени.